*Nøtta* Skrevet 23. april 2010 #1 Skrevet 23. april 2010 Jeg har blitt angrepet av kviser! Spesielt på rygg og brystkasse og det ser rett og slett helt forferdelig ut! Som det er nå så kan jeg ikke gå i noe utringet og jeg må prøve å få gjort noe med dette til singlet-været setter inn. Noen som har tips om pordukter e.l som er trygge å bruke nå? (er 15 uker)
Hjertelyd & Knøtteline Skrevet 23. april 2010 #2 Skrevet 23. april 2010 Solarium! Har i alle fall hjulpet meg mot utbrudd tidligere. NB ikke overdreven soling
Elviras mamma Skrevet 23. april 2010 #3 Skrevet 23. april 2010 jag är i precis samma sits! Men jag vet inte om det beror på graviditeten eller att jag slutat med p-piller eller kanske det är en mix av bägge. Førutom ryggen och brøstkorgen har jag i anisktet också. jag brukar verkligen inte ha detta problem. Jag hoppas innerligt att de førsvinner när sommaren kommer och solen får hjälpa till lite. Sommarhyn brukar ju ofta vara lite bättre än vinterhyn.
mammaløve Skrevet 23. april 2010 #4 Skrevet 23. april 2010 Håper dette gjeder dere også, for jeg ble bedre senere i svangerskapet. Kvisene begynte å forsvinne rundt uke 17-18, og nå i uke 25 er huden blitt veldig fin igjen. Ble veldig kvisete både i ansiktet og på bryst/rygg til å begynne med. Nå er det akkurat som om jeg har fått mer blodomløp til fjeset, og ser rett og slett litt freshere ut...ikke grå/grønn som tidligere
linfrid Skrevet 24. april 2010 #5 Skrevet 24. april 2010 Dette høres kjent ut! Jeg har aldri hatt problemer med uren hud, men allerede fra jeg fant ut jeg var gravid (uke 5) begynte kvisene og titte frem. Jeg er spesielt plaget i ansiktet, og merker at dette påvirker selvbildet. . . er nå 19+6. Mitt tips er å gå å få hudbehandling. De analyserer huden din og sier hva den har behov for i denne perioden. Tror det er vanskelig å gi generelle tips, ettersom det er individuelt. Men tror det er viktig å rense huden morgen og kveld. Helst to ganger rett etter hverandre. Dette fordi at du den første gangen fjerner det som er på overflaten, mens den andre gangen trekker dypere ned i huden. Å drikke vann skal også være bra har jeg hørt. Ellers satser jeg på at sommer og sol vil være bra for huden For min del holder jeg meg borte fra solarium når jeg er gravid, men dette er jo opp til hver enkelt;)
iseliny Skrevet 24. april 2010 #6 Skrevet 24. april 2010 har de samme probleme, har kviser på hele ryggen, ser ut som en kjøtkake, har mye fram på brystkassen også, har hatt set hele svangerskapet, er nå i uke 24. ser ikke ut til at det skal gji seg:( har aldri hatt problem med det før, hadde ikke engang kviser når jeg var i tennårene, så veldi kjipt at de skal komme nå blir sikkert bedre til sommern når mann får litt sol på huden:)
Hjertelyd & Knøtteline Skrevet 24. april 2010 #7 Skrevet 24. april 2010 Linfrid: Hvorfor ikke solarium når du er gravid? Finnes det noen grunn til å la vær?
*Nøtta* Skrevet 25. april 2010 Forfatter #8 Skrevet 25. april 2010 Solrium er ikke farlig når man er gravid,strålene rekker ikke helt inn i livmoren og kan på ingen måte skade fosteret. det man må passe på når man tar sol er at man ikke ligger for lenge og blir overopphetet.
Frk Fjong Skrevet 25. april 2010 #9 Skrevet 25. april 2010 Jeg har selv akkuratt det samme problemet... Ryggen full i kviser.. og jeg som aldri har hatt noe særlig med kviser tidligere... hmmm.... Jaja.. som jordmor og legen min sier.. "det er nok hormonene...." Nå i uke 24 ser det ut til å komme seg litt... og håper i det lengste at det er bra til singlet/kjole-sesongen starter for fullt... Men et tips du kan prøve er å vaske med Basiron..som fås kjøpt på apoteket...det er ikke helt klarlagt i forhold til gravide står det i pakningsvedlegget da.. Men legen min mente det skulle være trygt likevel, da det er lokalbehandlende... "Basiron AC Wash: Graviditet/Amming: Overgang i placenta: Sikkerheten ved bruk under graviditet er ikke klarlagt da erfaring fra mennesker er utilstrekkelig. Benzoylperoksid til kutan bruk er benyttet klinisk over lang tid uten at det er rapportert om fosterskadelige effekter. Overgang i morsmelk: Ukjent. Det er ikke klarlagt om barn som ammes påvirkes. Må ikke smøres på brystet."
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå