Anonym bruker Skrevet 23. april 2010 #1 Skrevet 23. april 2010 for 5 år siden fikk jeg plutselig en inkasso dumpende i posten. det var for ett lån som jeg og min ex vistnok hadde tatt sammen. (kan ikke huske jeg har gjort det, men de mener underskriften min var der, så får jo bare tro på det) jeg reagerte på at jeg ikke fikk noe beskjed fra banken om at det ikke ble batalt og det bare gikk rett til inkasso. (jeg og ex hadde flyttet fra hverandre for ca 2 år siden på det tidspunktet) i allefall så hadde jeg ikke da noen mulighet til å betale. jeg snakket med ex og han mente også som meg at jeg ikke haddenoe med lånet å gjøre, og han skulle ordne opp i det. jeg hørte ikke noe mer fra lindorff, så regnet med alt var ordnet. nå har jeg plutselig fårr krav fra lindorff igjen. først med beskjed om at kravet ville bli sendt namsfogden dersom jeg ikke betalte. jeg ringte og prøvde å snakke med dem, men kom ingen vei. så ringte jeg ex'en som igjen lovte å rydde opp i dette. kravet har jo nå blitt nesten 200 000, jeg har ikke nubbesjans til å klare det. gikk laaang tid uten at jeg hørte noe. så fikk jeg idag beskjed om at de hadde sendt kravet til namsmannen slik at det blir trekk i lønn/trygd. får ikke tak i min ex nå... (bombe) hvordan i allverden kan jeg rydde opp i dette?? jeg har bare trygd som inntekt. utbetalt ca 10 000 pr mnd så har jeg barnetrygd, barnebidrag og noe hjelpestønad, men det kan de vel ikke ta av? får helt vondt i magen av dette. skjønner ikke hvordan jeg skal få fikset dette
Gjest Skrevet 23. april 2010 #2 Skrevet 23. april 2010 De kan legge inn påleggstrekk i trygda di, men ikke mer enn at du har til nødvendig livsopphold for deg og barna. Ta kontakt med kommunens gjeldsrådgivertjeneste (gratis), dersom du ønsker hjelp. Dersom du mener at du ikke har vørt med på å ta opp dette lånet, må du snarest melde fra om at kravet er omtvistet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå