Anonym bruker Skrevet 23. april 2010 #1 Skrevet 23. april 2010 Er så lei av han dustelegen min, var til svangerskapskontroll idag. Først klarte han ikke regne ut hvor langt jeg var på vei og bare surret. Ut fra terminen på helsekortet skulle jeg vært 28+4 idag, Målte magen, og havnet rett utenfor det grønne feltet. Oj, du er nok ganske stor ja, sa han bare. Så viste det seg at han hadde skrevet 27 på uker, så er ikke så rart at jeg havnet utenfor det grønne feltet. For utifra det jeg ( og tre ul ) mener er riktig termin så er jeg 29 uker i morgen, og da ligger jeg rett på normalen for magemålet. Fikk ikke forlenget sykemeldingen min heller, må jobbe 30% og det skjønner jeg virkelig ikke hvordan skal gå. Gruer meg så sinnsykt til å begynne å jobbe igjen, jeg har så mye vondt i bekkenet og ryggen. "For å si det rett ut: å jobbe 30% burde ikke være noe problem!" NEIVEL! Prøv å ta den bekkenløsninga mi du da, LOSER! Noen som vet hvordan jeg går frem for å bytte fastlege? Har tenkt på dette lenge, men nå må jeg bare, vil ikke at babyen min skal få han som lege og gå til konroll dit!
Anonym bruker Skrevet 23. april 2010 #2 Skrevet 23. april 2010 Du kan bytte via DinSide på nettet, du kan si ifra der som du har legen din at du vill bytte (tror jeg) og kansje NAV. Vet NAV hjalp til med det før, men vet ikke om de har sluttet med det.. Vet hvordan du føler det... Nå var det ikke fastlegen min jeg var hos da. I fjor sommer så ble jeg hentet med ambulanse på kvelden fordi jeg ikke tålte medisin de ga meg. Satt i en kokvarm leilighet med 2 dyner rundt meg og holdt på å frys ihjæl. Var blå om leppene og svimmel... :S Kom på legevakta og legen sjekka meg. Svaret fra han var: "ta 2 paracet eller Ibux og hvil deg så går det bra!" Man skulle tro at visse leger har fått lisensen i påskeegget sitt...
Anonym bruker Skrevet 23. april 2010 #3 Skrevet 23. april 2010 Er dessverre ikke alle leger som takler gravide og svangerskapskontroller like godt. Her kan du bytte fastlege: https://tjenester.nav.no/minfastlege/innbygger/visloginside.do
Anonym bruker Skrevet 23. april 2010 #4 Skrevet 23. april 2010 måtte også bytte lege da jeg ble gravid, hun var rett og slett ufin, itillegg nektet hun å henvise meg videre når jeg hadde behov for det. man har rett på å bytte fastlege 2 ganger i året. forhør deg litt med folk som kjenner til de, så du ikke ender opp med en som er verre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå