Anonym bruker Skrevet 23. april 2010 #1 Skrevet 23. april 2010 hadde hverdagen blitt vesentlig vanskeligere uten bil eller med bare 1 bil?
Berta_78 Skrevet 23. april 2010 #2 Skrevet 23. april 2010 Nei, ikke hverdagen. Bruker lite bil i ukedagene. Helger, ferier, storhandling ol hadde imidlertid blitt et drass.
Anonym bruker Skrevet 23. april 2010 #3 Skrevet 23. april 2010 Her hadde hverdagen blitt vesentlig vanskeligere uten eller med bare 1 bil. Det går ikke buss som passer til hverken samboers eller mine arbeidstider. Vi hadde nok klart oss en periode, særlig nå på våren/sommeren med bare 1 bil, har jo sykler.
Alva♂️♂️♂️♀️ Skrevet 23. april 2010 #4 Skrevet 23. april 2010 Ikke bare vanskeligere, men helt umulig. Det hadde blitt enklere med 2 biler, men vi greier oss med 1 bil.
Anonym bruker Skrevet 23. april 2010 #5 Skrevet 23. april 2010 Jepp, hadde ikke orket to busser til jobb, to busser til trening og fysioterapi, særlig nå som jeg sliter med bekkenløsning.
Anonym bruker Skrevet 23. april 2010 #6 Skrevet 23. april 2010 Vi kunne til nød klart oss med en bil, men det hadde krevd mye planlegging, kjøre mannen på jobb de dagene jeg har fri og trenger bilen osv... Tror vi hadde brukt mer bensin enn det vi gjøre i dag, pga mye mer kjøring til og fra. Her vi bor kunne vi ikke klart oss uten bil, det er helt utelukket. Bor ca 20 min utenfor en ganske stor by, men busstilbudet her er ikke spesielt bra (egentlig aldri satt meg inn i hvor ofte bussene går), det er ikke gang-avstand for å levere mini i barnehagen, og vi bor 4-5 kilometer fra nærbutikken...
Anonym bruker Skrevet 23. april 2010 #7 Skrevet 23. april 2010 SÅ dere kunne i praksis delt bil med noen, eller vært med i et bilkollektiv?
Anonym bruker Skrevet 23. april 2010 #8 Skrevet 23. april 2010 Vi har en og en halv bil.. (Mannen har arbeidsbil han tar til, på og fra jobb, men kan ikke bruke den privat). Hverdagen uten familiebilen hadde blitt hard.. Vi hadde ikke kommet oss rundt, bare det å handle hadde blitt vanskelig.. Bor litt utenfor en middels stor by med helt ræva kollektivt tilbud.. Skal jeg ta buss til jobb, så tar det meg 1time og 40min en vei pga venting, forsinkelser og bussbytte, gjorde det i ett år, og det var slitsomt! Det tar 20min med bil.. Bare det å levere i barnehage først hadde jo vært en skikkelig kabal. Hadde ikke mannen hadde jobbilen, måtte vi ha samarbeidet litt mer med kjøring og henting.. Jeg måtte kjørt mannen til jobb, og stått opp enda tidligere enn vanlig, og han måtte ha tatt buss eller noe for å kommet seg hjem igjen. (Begynner en time senere enn han, og slutter en time senere) Hadde blitt mye styr det og.. Er glad vi er så heldige å ha 1 og en halv bil.. Kaller arbeidsbilen hans for en halv, siden han ikke kan bruke den på fritiden.. Eller, han kan, men da blir ikke skattemyndighetene så blide.. Og han må skatte av all bruk.
Rampongi Skrevet 23. april 2010 #9 Skrevet 23. april 2010 tja, vi klarte oss ganske lenge uten bil vi. Gikk til butikken og handlet med ryggsekk. Men etter at jeg ble gravid så vi for oss at vi trengte bil, så vi kjøpte en. Den står ofte på parkeringsplassen sin Men veeeldig kjekk når vi skal handle inn (handler kun et par ganger i mnd..) Hverdagen hadde ikke blitt vestentlig vanskligere for vår del nei, er jo ikke noe krise å ikke ha bil for oss
Anonym bruker Skrevet 23. april 2010 #11 Skrevet 23. april 2010 Vi har to biler, og kunne faktisk ikke klart oss i hverdagen uten begge. Der vi bor går det ingen buss, og det er over 3 km. til skole/barnehage. Videre er det en halvtimes kjøretur fra skole/barnehage til begge jobbene våre. På toppen av det så begynner vi ikke likt på jobb heller, mannen min og jeg. Så nei, det hadde blitt så og si umulig uten to biler i ukedagene tror jeg. I helga står min bil, stort sett.
Anonym bruker Skrevet 23. april 2010 #12 Skrevet 23. april 2010 hvorfor bil da? er jo dyrt for bare å ha stående slik!
Anonym bruker Skrevet 23. april 2010 #13 Skrevet 23. april 2010 Ja, min hverdag går ikke uten bil. Pendler 25 min på jobb med barn. To barn fra neste høst. Uten bilen hadde høygravide meg ikke kommet ut av huset i det heletatt! Men det holder med en familiebil. Mannen har bil gjennom firmaet og bruker den på jobb + til og fra.
Anonym bruker Skrevet 23. april 2010 #14 Skrevet 23. april 2010 Vi har to biler, men kunne klart oss med en. Mennen må ha bil i jobben og ikke bare til og fra.
Den heldige eier av ett barn Skrevet 23. april 2010 #15 Skrevet 23. april 2010 Tja, ganske vanskelig. Har halvannen mil til jobb og barnehage, men når det er pent vær så sykler jeg med trollungen i sykkelvogn. Hadde vært fælt å sykle i 20 minus og stiv kuling, så tenker jeg er glad i bilen:) Det går en buss som akkurat rekker skolen, så kollektivtilbudet er ikke aktuelt å benytte seg av:)
trollmamma Skrevet 23. april 2010 #16 Skrevet 23. april 2010 Heilt avhengig av to biler. Store avstander og barnehage i feil retning for jobben til pappaen, han henter. Eg leverer og har jobben min på samme plass som bhg. Kan ikkje gå eller sykle nokon stad her, om me aldri så mykje ønska det. Ingen gang og sykkelveg, dårlige veger, høg fart og mykje trafikk (
Anonym bruker Skrevet 23. april 2010 #17 Skrevet 23. april 2010 Måtte i alle fall sluttet å jobbe begge to. Evt. fått jobb i nordsjøen e.l.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå