Anonym bruker Skrevet 23. april 2010 #1 Skrevet 23. april 2010 Jeg er 39uker på vei, og førstegangs. Samboeren min har lovet dyrt å hellig at han ikke skal drikke eller feste fremover, tilfelle noe skjer.. (Noe han egentlig så på som en selvfølge, og ikke ett problem) Frem til nå.. Han har en kamerat som da gjerne vil ha han med på en skikkelig fyllekule ikveld, for man merker jo alltid en dag eller 2 før fødselen er igang(?!), så det vil selvsagt ikke skje ikveld.. Denne kameraten har 2 barn fra før så han er liksom ekspert da.. Og når han sier noe, så mååå det jo stemme.. Jeg blir gal.. Sikkert litt hormoner ute å går, men jeg vil ikke at samboer skal ta seg en fyllekule ikveld, jeg aner jo ikke tid fødselen starter, og selv om det mest sannsynlig ikke skjer ikveld, så føler jeg meg ikke så trygg.. Har ikke følt at noe er på gang heller, men vet jo ikke hvordan det er.. Så jeg sa at jeg helst ikke ville det.. Og får nå høre at jeg er helt på bærtur, hysterisk og urimelig.. :s Er jeg virkelig urimelig? Jeg blir faktisk ganske irritert på denne kameraten.. Han påvirker samboeren min så.. :s Og ja, samboeren min er dum, jeg må jo skjønne at denne fyren har to barn, og kan dette.. Er helt greit at han er med kamerater, men hvorfor må det drikkes.. :s Drittunger..
Willy Wonka Skrevet 23. april 2010 #2 Skrevet 23. april 2010 Nesten så jeg håper du føder i kveld/natt med en god venninne tilstede. Så får han sitte der med skjegget i postkassen. Synes ikke du er urimelig. Synes han virker lite voksen og omsorgsfull i den situasjonen dere er i. Hvorfor fyllekule når du er så nær termin???
Gjest ronja røverdatter Skrevet 23. april 2010 #3 Skrevet 23. april 2010 Nei, du er ikke urimelig - hadde det vært min mann så hadde han vært i fare for å finne kofferten sin på utsiden bare ved å ha tenkt tanken.... Jeg skjønner at du er irritert på kameraten, men det er samboeren din som burde være voksne og ta ansvar her.
Anonym bruker Skrevet 23. april 2010 #4 Skrevet 23. april 2010 Jeg syntes IKKE du er urimelig! Jeg syntes samboern din er en dust hvis han mener det... Han er utrolig egoistisk om han ikke forstår at du og barnet hans trenger han nå. Fylla kan han ta en annen gang...
Anonym bruker Skrevet 23. april 2010 #5 Skrevet 23. april 2010 Huff..forventer han at det er greit å drikke seg full så nærme termin, så ville jeg forbredt meg på mye alenekvelder fremover når babyen kommer ut. Overrasket over at han faktisk ikke forstår hvorfor dette ikke er greit. Hadde han i det minste forstått at dette var dumt, men at han hadde såååå lyst bare. Men når han faktisk ikke skjønner dette da hadde jeg foreslått at han beholdt de få hjernecellene som var igjen, istedenfor å drikke de bort ikveld. Og nei, du er ikke urimlig. Min eks gjorde akkurat det samme. Drakk to dager før termin. Jeg fødte da på termin. La meg si... det forholdet varte ikke så lenge etter dette gitt. Han måtte jo ut å feire at babyen ble født også...hmf.. og det ene ledet til det andre.
Gjest Skrevet 23. april 2010 #6 Skrevet 23. april 2010 Man vet virkelig ikke når man føder, selv som førstegangs. Jeg jobbet sammen med en dame som hadde en mann som dro for å spille poker da hun var høygravid. Hun ba ham pent bli hjemme i tilfelle noe skjedde, men nei da, han dro i vei. Resultatet var at hun måtte ta drosje alene til føden :-(
Anonym bruker Skrevet 23. april 2010 #7 Skrevet 23. april 2010 Jeg synes du er urimelig om du krever at han blir hjemme, så lenge det å gå på fest ikke er ensbetydende med at man MÅ drikke seg skitings. Min "drakk gjennom hele svangerskapet" mitt, ja det var mange kvelder han ikke kunne ha kjørt til sykehuset, MEN noen brisen/full/fyllesjuk man hører ikke hjemme på fødestua! Min var på fest 1 uke før termin, men ikke synlig brisen når han kom hjem....
Anonym bruker Skrevet 23. april 2010 #8 Skrevet 23. april 2010 Du er ikke urimelig! I DET HELE TATT! Hadde klikket hvis han hadde brutt noe han hadde lovet, spseielt no så tett oppi fødselen! Hadde gitt han juling! Er selv i uke 30 no, og min mann har lovet å ikke drikke mer no før etter fødselen.. grunne til det er fordi jeg har kraftig bekkenløsning, og må ta meg av minsten.. men for meg er det en prinsippsak.. og han får litt straff for han alkoholforgiftet seg selv når han var på en forettningsreise i februar! DRITTUNGER hele gjengen!
Anonym bruker Skrevet 23. april 2010 #9 Skrevet 23. april 2010 Jeg fødte ca 9 timer etter første tegn første gang og hadde blitt sur hvis samoeren min var dritings når det startet for jeg trengte han som støtte hele veien. Jeg har også en venninne som brukte 4 timer fra første tegn, så det kan gå raskt selvom det er første.
Anne-B. Skrevet 23. april 2010 #10 Skrevet 23. april 2010 Siden det er deres første, vet dere ingenting om hvordan fødselen kommer til å forløpe. Kanskje du føder på 2 timer, 1 uke før termin, eller kanskje du går 14 dager over og bruker 24 timer. Denne kompisen er heller ingen ekspert, selv om han har to barn, for fødsler kan være forskjellige fra gang til gang hos samme kvinne og. Har mannen din holdt ut så lenge, holder han ut noen uker til. Det blir neppe siste sjansen ever til å dra på fest. Om du går i fødsel, og ha sitter drita et sted, vil det da være verdt festen? Så nei, du er ikke urimelig. Artig med mannfolk som hører på alle andre, men ikke sin egen samboer.
Gjest Skrevet 23. april 2010 #11 Skrevet 23. april 2010 Det synes jeg var en litt barnslig avgjørelse av mannen, men man kan jo ikke bestemme over andre voksne. har du noen venninne i nærheten, som har bil og som kunne vært en god støtte under fødselen? Det er lurt å alliere seg med noen i hvertfall, for det er ikke alltid at man får beskjed en dag eller to før barnet kommer.... Jeg kjenner en fyr som gjorde det samme. Riktignok tror jeg han er for barnslig og egoistisk til å være noen stor støtte for sin kone under fødselen uansett da, men det ble til at han gikk glipp av fødselen fordi han var full og det plaget ham lenge vet jeg...
Røver Nov 09 + ?? Skrevet 23. april 2010 #12 Skrevet 23. april 2010 Hos oss var regelen at han ikke skulle drikke etter jeg var 36uker på vei. Jeg var overnervøs og kanskje noen syns jeg er urimlig, men han syns det var helt greit. Han sa han ikke kunne sette seg inni i hva jeg gikk igjennom så hvis det ville få meg til å føle tryggere så var ikke det noe problem. Jeg tror jeg kan telle på en hånd de gangene han var på fest mens jeg var gravid. Han syns ikke det var rettferdig at han skulle gjøre det når jeg ikke kunne, bare fordi han rent fysisk kunne det.
Gutta er ute og puppene henger Skrevet 23. april 2010 #13 Skrevet 23. april 2010 Jeg hadde blitt rassende om dette hadde vært min samboer. Jeg hadde gitt han følgende ultimatum: Føder jeg lørdag og du er full på fest, så drar jeg til føden ALENE og dette forholdet er over. Det er opp til deg!! Tror søren meg at jeg hadde blitt så sinna at jeg hadde sagt det!! Jeg har fødd begge min i uke 39..Og førstemann ble fødd på 3,5 time fra første "tegn" til gutten var ute. Og kompisen som har 2 barn burde da iallefall vite bedre.
Anonym bruker Skrevet 23. april 2010 #14 Skrevet 23. april 2010 Jeg var på ultralyd onsdag i uke 37 og fikk beskjed om at jeg nok kom til å gå over termin. Gynekologen på sykehuset sa at jeg hadde en unormalt lang og langt ifra moden livmorhals, ungen lå veldig høyt oppe og hadde ikke festet seg. Det kom til å ta flere uker før denne ungen har kommet seg ned i bekkenet og er klar for å fødes sa han.... Lørdagen kom og dette var dagen for en årlig happening han og håndballkameratene har. Han hadde ikke tenkt å dra siden jeg var høygravid, men siden vi nå hadde fått beskjed om at det var lenge til fødsel lurte han på å dra likevel. Han spurte flere ganger og forsikret seg om at jeg syntes det var greit, og det var virkelig helt greit for meg. Jeg trodde på beskjeden legen ga jeg... Mannen dro, men var meget forsiktig med alkohol. Han var hjemme klokka tre på natta, og hadde tatt noen øl, men var ikke beruset. Klokka seks på morgenen gikk vannet! Det gikk faktisk da 22 timer før ungen var ute, og det ble slitsomme timer for mannen min som hadde vært våken nesten hele natten føre...
Anonym bruker Skrevet 23. april 2010 #15 Skrevet 23. april 2010 Jeg synes ikke det er rett av ham å dra på en fyllekule nå. (Nå snakker jeg av egne erfaring med min manns drikkeholdninger, så kanskje jeg er mer strikt i forhold til det, men men) Frykten min er å ende opp akkurat slik, alene på føden, og par timer etterpå kommer mannen ramlende halvfull inn, med sløve øyne og hele pakka. Jeg trenger ihvertfall en opplagt mann med meg under fødselen, ikke en sliten, bakfull og lite støttende en som egentlig ikke har noe der å gjøre. Tror det hadde gjort opplevelsen min mye verre, så her har ihvertfall mannen drikkestopp når terminen nærmer seg. Men her er han ganske forståelsesfull, og har ennå ikke drukket seg full etter at vi fant ut at jeg var gravid, så jeg er nokså glad på dette området. Det gjør deg jo mye tryggere at du vet at han er ved sine fulle fem i tilfelle noe skjer. Og greit nok, kanskje ikke fødselen skjer akkurat i kveld, men hva om dere må dra på føden i morgen og han i verste fall er fyllesyk og ikke overhode klarer å være den støtten han forhåpentligvis hadde vært om han hadde latt være å drikke? Hadde han i det hele tatt maktet alle de timene det kanskje kan bli der i den tilstanden?
Anonym bruker Skrevet 23. april 2010 #16 Skrevet 23. april 2010 syns ikke du e urimelig. Hvor kjedelig er det ikke viss noe sku skje i natt.. Min mann var på jobb fest på min termindag me våres første, men han drakk ikke, og da var det greit for da var han både kjørbar å klar i hode.. Men ikke nå fyll..
Anonym bruker Skrevet 23. april 2010 #17 Skrevet 23. april 2010 Du kan selvfølgelig føde når som helst nå, så jeg syns ikke du er urimelig. Jeg fødte da jeg var 38+4, og ante fred og ingen fare dagene før fødselen. Syns mannen din bør holde seg hjemme, og kameraten kan gå å ta seg en potet.
SuperGlad Skrevet 23. april 2010 #18 Skrevet 23. april 2010 Nei her er du absolutt ikke urimelig!!!!! Termin er faktisk på hele 4 ukers spenn. 2 uker før og 2 uker etter selve termindato. Fra første tegn til ungen var ute gikk det 7,5 time første gang hos meg. Hvis din samboer ikke ser hvor viktig det er for deg at du skal føle deg trygg på at han kan være tilstedet for deg under fødselen, så send han hit så ska jeg printe inn litt vett i hodet hans! makan til oppførsel! FYLLEKULE når kjæresten hans sitter høygravid å klekkeklar??? Idiot sier bare jeg!
Anonym bruker Skrevet 23. april 2010 #19 Skrevet 23. april 2010 kanskje skal du ta deg et ord eller to med kameraten da,ettersom din samboer tydligvis ser på denne personen som Gud som kan ALT om barn og fødsel ettersom han har hele to barn selv... si det rett ut til samboeren din eller begge to for den skyld at du ikke vil at han skal drikke seg full.en itng er at han er borte en kveld og / eller natta,men hva med neste morgen?hva om fødselen skjer kl 5 på morgenen og han er i bakrus og kan ikke kjøre til sykehuset?har han tenkt disse tankene? spør han følgende spørsmål:hva er viktigst for deg,mine ønsker eller kameraten din sine ønsker? svarer han at han vil ut å drikke seg full så kan du revurdere hele forholdet... en ting er å dra ut og ha det gøy,en annen ting er å drikke seg snydens.. livet er ikke over selv om man får barn.om noen mnd kan han dra på en fest i ny og ne igjen!
ellen-propellen Skrevet 23. april 2010 #20 Skrevet 23. april 2010 Jeg syns ikke du er urimelig. Selv nektet jeg min å drikke fra termin og til jeg fødte.Jeg ville gått fra han om han hadde valgt å drikke. Men jeg er visst nazi på alkohol sies det. Ikke f om jeg skulle komme drassende med en mann på føden som stinka gammel fyll eller alkohol i det hele tatt.Og jeg ville heller aldri hatt med en venninne, det er ikke ett alternativ for meg.
Anonym bruker Skrevet 23. april 2010 #21 Skrevet 23. april 2010 Har han lova deg det så har han lova det. Ingenting å sei på det. Men må han absolutt drikke da? Eller halde seg til ein øl eller to? Da eg fekk nr 3 så var min mann på utdrikkingslag (han drikker veldig sjelden og dette var jo ein spessiell happening) og selvfølgeleg blei det fødsel den natta.Endte med at eg køyrte til føden sjølv og plukka han opp på bar iført dameklær hahaha. Dei gjorde store auger då me kom på føden ja. Men hadde aldri godtatt det om det va første ungen. Herlighet da er man jo skitnervøs, og det bruker jo pappaen å være og.
Gjest eelis+kian Skrevet 23. april 2010 #22 Skrevet 23. april 2010 Jeg fødte da jeg var 39+2, og fikk ingen klare tegn på at noe kom til å skje før det skjedde. Det kan gå kjempefort også med førstegangsfødende, og det er ikke uvanlig å føde før termin. Mannen din er idiot hvis han velger å dra ut :-)
Anonym bruker Skrevet 23. april 2010 #23 Skrevet 23. april 2010 Vel, ifølge denne kameraten er jeg ganske striks, urimelig og gjør han til en tøffel. Begynner å skjønne hvorfor dama hans sjeldent er hjemme, men er vekk med ungene. Dette er ett par vi ikke kjenner så godt enda.. Vi kom til ett kompromiss da, han skjønte jo dette selv og tilslutt, at det ikke er så gøy for meg å kanskje ende opp alene på føden, eller med en halvfull mann der.. Så nå er han hos kameraten, drikker alkholfritt øl, og er sjåfør for de andre.. Er greit for meg at han er med venner, bare ikke drikker.. Hadde han fortsatt vært helt på å skulle drikke, så hadde det blitt månelyst, hvertfall når jeg skjønner at jeg ikke er urimelig. *Hormontrollet HI*
Anonym bruker Skrevet 23. april 2010 #24 Skrevet 23. april 2010 jøss merker man det i dager i forveien? var jeg ikke klar over... 10 timer før fødselen satte igang fikk jeg noen kynnere, men det hadde jeg hatt siden uke 17....4 timer før fødselen satte igang ringte jeg mannen min og så at jeg trodde noe var på gang og han kom hjem...en time etter han kom hjem dro vi på sykehuset og 3 timer etter lå jeg og presset gitt... Brukte 1 time fra 2-10 cm og nesten en time på å få gutten ut...kan gå veldig fort selv om man er førstegangs!!
Anonym bruker Skrevet 23. april 2010 #25 Skrevet 23. april 2010 Aaarrggh! Jeg er 39 uker på vei nå og ble dritsur av å lese innlegget ditt. Man vet da for pokker ikke hvordan en fødsel forløper før den er over. Den kameraten kan du sende hit så jeg kan denge ham med noe hardt!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå