Anonym bruker Skrevet 23. april 2010 #1 Skrevet 23. april 2010 Katten vår harnettopp fått 3 kattunger. Det gikk fort og greit og alle ser ut til å være i god form, suger melk og ser bra ut. Problemet er at moren ikke har bitt over navlestrengen og spist morkakene. Hvor lang tid bør vi gi henne før i begynner å blande oss?
Anonym bruker Skrevet 23. april 2010 #2 Skrevet 23. april 2010 Klipp over navlestrengen med sløv saks og kast morkakene.
Anonym bruker Skrevet 23. april 2010 #3 Skrevet 23. april 2010 Ja, jeg hadde ikkeakkurat tenkt å spise morkakene for henne ;-). Jeg lurer barepå hvor lang tid det bør ta før jeg blander meg inn. 15 min eller 3 timer for eksempel? Takk for svarforesten.
Anonym bruker Skrevet 23. april 2010 #4 Skrevet 23. april 2010 Ville ringt en dyrelege/dyreklinikk og spurt. Vet at mange tamme katter har mistet dette instinktet
Anonym bruker Skrevet 23. april 2010 #5 Skrevet 23. april 2010 Som regel så spiser moren morkaka med en gang. Men det er jo inviduellt Morkakene skal ikke kastes så vitt jeg har fått erfare, da disse bidrar til melkeproduksjonen. Men ring dyrelegen å hør. Klipp over navelstrengen med en sterilisert kniv/saks
Anonym bruker Skrevet 23. april 2010 #6 Skrevet 23. april 2010 Etter 3-4 timer kan man vel like godt kaste den?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå