Mooose Skrevet 23. april 2010 #1 Skrevet 23. april 2010 hvor mye plusser man på når man måler i armhulen? har en på fire uker nå som har 37,4. skal jeg plusse på noe siden det er målu armhulen?
Anonym bruker Skrevet 23. april 2010 #2 Skrevet 23. april 2010 Hvorfor tar du ikke tempen rektalt? Da slipper du å plusse på noe som helst! Hvis man måler i armhulen sies det at man skal plusse på 0,5 men det er svært individuellt. Ta tempen i rompa, da er det ingen tvil.
Mooose Skrevet 23. april 2010 Forfatter #3 Skrevet 23. april 2010 ok, har tatt tempen rektalt nå, 38. han spiser og er ikke slapp. burde jeg kontakte lege?
MadamMim Skrevet 23. april 2010 #4 Skrevet 23. april 2010 38 grader er ikke så høy feber akkurat, men hvis babyen er unormalt slapp og ikke spiser som normalt så ville jeg ringt lege eller helsestasjon, ja.
Anonym bruker Skrevet 23. april 2010 #5 Skrevet 23. april 2010 Babyer sitt temperaturreguleringssenter i hjernen er ikke fullt utviklet, så derfor kan tempen svinge fort og variere mye uten at det er noe galt. Så lenge han er fin i formen hadde ikke jeg ringt legen. Men om feberen varer mer en 3 dager, og han blir slapp og grinete, ville jeg nok tatt en telefon.
Gjest ->>- Skrevet 23. april 2010 #6 Skrevet 23. april 2010 Det er bortimot meningsløst å måle temperaturen på et fire uker gammelt spedbarn i armhulen. Rett og slett. Rektalmåling er tingen.
Gjest ->>- Skrevet 23. april 2010 #7 Skrevet 23. april 2010 En del anbefalinger sier at man alltid skal kontakte lege ved feber hos barn under tre måneder. Det er litt uenighet om disse, men jeg synes i grunn du kan ta en kjapp telefon til legevakten og forhøre deg. Better safe than sorry, liksom.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå