Gå til innhold

Hva hadde dere gjort?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Magasinet [MAG] sendte meg en melding i går. De ville ha ett intervju med meg, med bilde og allting. Vi skal snakkes på tirsdag, og de skulle sende en fotograf til uken... Jeg sa selvfølgelig med en gang JA!

Jeg har snakket med venner og familie om dette, og alle var veldig positive. Utenom èn som var litt skeptisk. Det handler om at jeg må stå frem som ung mor som har hatt fødselsdepresjon.

De hadde funnet meg via bloggen min - så de vet historien.

Men, hva hadde DU svart?

Videoannonse
Annonse
Gjest Tale30
Skrevet

Jeg hadde svart nei, men det hadde jeg gjort til alle tilbud om å stå frem offentlig. Har fått forespørsler tidligere, men jeg trives nok bedre BAK kamera :) Nå har ikke jeg hatt fødselsdepresjon da, men det er jo bra at noen tør å snakke åpent om det.

Skrevet

Litt vanskelig å svare på siden jeg verken er ung mor eller har hatt fødselsdepresjon, så klarer ikke helt sette meg inn i hva du må ha opplevd - men i det store og det hele kan jeg ikke se noe galt i det. Er jo ikke noe galt eller flaut med å være ung mor, ei heller å ha fødselsdepresjon. Kanskje greit å få historien til en som har opplevd det, for dem som er i samme situasjon. Syns du er tøff som vil stille opp, jeg:-)

Skrevet

Fineste fine Ina!

Antagelig bare du som vet om du bør gjøre det.

Sov på saken, om du føler at det er en fin ting å gjøre i morra tidlig, så er det det :)

Det er jo fantastisk å sette fokus på en slik ting og du er tøff som vil dele det du opplever. Det er sikkert bare positivt at du har holdt på en del med bloggen, for da har du allerede satt ord på en del ting, slik at et sånt intervju kanskje blir lettere å gjennomføre. Lykke til!

Masse god helg!

Skrevet

Jeg personlig hadde aldri stilt opp men det er fordi jeg er generelt sky og ønsker minst mulig fokus i min retning i frykt for å bli kritisert.Men jeg er selv ung mor som har hatt fødselsdepresjon så jeg gleder meg til å kanskje lese om deg :) hvis du bestemmer deg for å gjøre det da :)

Skrevet

Men er dere interessert i å lese en slik sak?

Skrevet

Ja, det er interessant og for andre som har eller har hatt samme diagnose, vil det være fint å lese om andre i samme situasjon;)

Skrevet

Men vet dere? Da gjør jeg det! :D

Skrevet

Positiv til det! Førstgangsmødre og unge kvinner har vel større risiko for det, og det er jo viktig at noen viser at det går bra.

Skrevet

Synes du er tøff som stiller opp:-) Det er veldig bra for andre som vet lite om det å lese om ei som har kjent det på kroppen:-)

Skrevet

Har hørt at damer over 35 står for størstedelen av mødre med fødselsdep.

Jeg hadde nok ikke gjort det, men så vil jeg gjerne ha mitt privatliv for meg selv og mine nærmeste.

Skrevet

Jeg syns du er tøff som allerede har stått så åpent frem via bloggen din. Er vel ikke så stor forskjell om det kommer på trykk i et blad da ;-)

Men jeg ville nok bedt om å få lese gjennom før de trykker slik at du har kontroll på hvilken vinkling de velger.

Lykke til!

Skrevet

Nei, aldri i livet. Men jeg er ganske privat av meg, så jeg har ikke blogg heller ;)

Er du sikker på at du ikke kommer til å angre seinere, så er det jo bare å kjøre på...

Skrevet

Jeg har riktignok blogg, men den er kun åpen for inviterte lesere, og jeg forsøker å ikke utlevere meg selv på nett, til tross for at jeg kanskje har lagt ut litt mye sensitiv informasjon her. Sånn ellers virker du som en sterk og flott jente, og jeg lover å kjøpe bladet om du forteller historien din. De er jo profesjonelle, så jeg ville tro de håndterte saken bra. Du får uansett lest gjennom på forhånd.

Skrevet

Jeg hadde svart et rungende nei, men jeg synes jo også det er høyst betenkelig å drive såpass selveksponering på internett som du gjør i utgangspunktet.

En slik artikkel vil gjerne være under fullt navn, og kanskje også dukke opp på nettet. Jeg kan ikke se en eneste fordel av å for all fremtid være søkbar for alle og enhver på den måten. Alt fra fremtidige arbeidsgivere til folk du dater til barn du kan komme til å få etc. vil kunne lese noe du har gitt uttrykk for i en situasjon der du er både forholdsvis ung og med en psykisk diagnose som fremdeles er under behandling, om jeg ikke har misforstått?

Absolutt ingen god ide, imho.

Skrevet

Signerer pila.

Trodde forøvrig du hadde lært et og annet om eksponering på nett etter forrige runde du hadde, men trangen til å bli sett er visst større enn behovet for skjerming av privatlivet.

Skrevet

Trangen til å bli sett er liiiten.

Det er vel heller trangen til å hjelpe andre fra å bli som meg jeg har!

Skrevet

Jeg synes det er en fryktelig dårlig ide uansett hva du begrunner det i. Punktum.

Om du virkelig vurderer det, synes jeg du kunne gjøre følgende før du sier ja:

-Spør en av behandlerne dine hvorvidt de mener det høres ut som en fornuftig ting å gjøre, og lytt til svaret.

-Be eventuelt dette magasinet om å bare omtale deg med fornavn. Det gjør deg så utrolig mye mindre utsatt for å få dette knyttet til deg om f.eks tjue år, når du kanskje gjør helt andre vurderinger enn du gjør i dag.

Skrevet

Mnja, syns ikke dette høres ut som en god ide.

Du spør om vi ville lest dette?

(Jeg leser ikke MAG, men svarer på generelt grunnlag).

La meg se:

Ja, jeg ville ha lest en slik artikkel, men hvis den inneholdt en bloggadresse til vedkommende bladet hadde basert artikkelen på haddde jeg nok blitt mer skremt enn opplyst etter å ha lest bloggen (din). Jeg ville nok da ha tenkt at den ikke hadde vært helt representativ for alle de som får fødselsdepresjon fordi du i etterkant fikk så mange andre diagnoser (du nevner selv 4-5 stk).

Så hvis du sier ja så sier jeg som pila her:

Dropp etternavnet (jeg skal love deg at mange tenker annerledes på slikt når de er litt eldre, det finnes mange måter å hjelpe andre med liknenede problemer på).

Dropp bloggadressen din.

Forhør deg med de som behandler deg.

Skrevet

Jeg har snakket med behandler, og kommer til å bare bruke fornavnet mitt! :)

Skrevet

Er det så lurt å stå frem i ditt tilfelle da? Selv om det bare er med fornavn?

Ikke for å være slem med deg, men det er vel ikke egentlig en fødselsdepresjon som er problemet ditt? Ut fra hva du har skrevet her og din tidligere blogg tror jeg dine psyksiske problemer stikker ganske mye dypere.

Slik jeg har forstått er du helller ikke blitt frisk igjen. Kanskje lurt å vente til du er blitt eldre og fått ting mer på avstand før du stiller opp på noe sånt?

Skrevet

Har ikke lest så mye på bloggen din og heller ikke så mye om deg her inne. Men etter som jeg har forstått er de problemene du har noe som stikker dypere enn en fødselsdepresjon.

Klarer ikke se fornuften i å stille opp i et blad å prate om en situasjon du enda ikke har kommet deg ut av.

Tror du blir å angre den dagen du blir helt frisk.. Men det er min mening,

Skrevet

Saken hadde stilt seg annerledes hvis du hadde vært frisk av sykdommen nå,syns absolutt ikke det er en god ide og stå frem på denne måten når du står midt oppi det. Greit å få sykd på avstand før du tar et standpunkt om å stå frem offentlig??

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...