Anonym bruker Skrevet 23. april 2010 #1 Skrevet 23. april 2010 Leste i avisa nå at barn skulle hete dette. Begge foreldrene er norske. Det må da være det mest spesielle navnet jeg noen sinne har hørt!! Mener ikke å henge det ut som stygt, men det var meget orginalt!!
Anonym bruker Skrevet 23. april 2010 #2 Skrevet 23. april 2010 Hmmm... Fant ingen treff på navneguiden.. Er det ett ordentlig navn?
Anonym bruker Skrevet 23. april 2010 #3 Skrevet 23. april 2010 Det må jo det siden et barn har fått det navnet... Kanskje foreldrene har laget det og søkt om lov til å bruke det? Minner litt om et indianernavn synes jeg!
Anonym bruker Skrevet 23. april 2010 #4 Skrevet 23. april 2010 Det var en egyptisk dronning for mange herrens tusen år siden. Så ikke hjemmelaget. Men spesielt, absolutt.
Anonym bruker Skrevet 23. april 2010 #5 Skrevet 23. april 2010 Nefertiti er vel en egyptisk dronning fra langt tilbake i historien? Ikke heng meg om jeg tar feil, men det er i hvert fall et kjent navn i eldre historie, ikke noe hjemmelaget:) At det var et meget spesielt navnevalg for to norske foreldre er jeg forsåvidt enig i. Forkortelse / kallenavn som f. eks. Neffi er jo ikke så veldig sjarmerende heller...
Gjest Skrevet 23. april 2010 #6 Skrevet 23. april 2010 Det er ganske abisiøst å kalle opp barnet etter det som ble ansett som gamle egypts vakreste kvinne (kulturen bestod tross alt i flere tusen år), he he. Og ikke minst spesielt. Jeg tror ikke jeg kan huske å ha hørt om noen som har kalt barnet sitt Nefertiti før. Det nærmeste er vel Mireth som betyr elskede datter på gammelegyptisk og som var kallenavnet til Nefertitit (visstnok, ikke noe jeg har fra noen spesielt troverdig kilde).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå