Gå til innhold

Brun utflod...MA?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har i de to siste dagene hatt noe brunlig slim/utflod. Hysterisk bekymeret som jeg er, lurer jeg på om jeg burde starte forberedelsen mentalt på en MA?

Det jeg lurer på er: Har man blødning også ved en MA, eller merker man intet til en slik utidig hendelse? Jeg har liksom ingen indikatorer på at jeg er gravid, annet enn en positiv test.

Vil en MA kunne oppdages ved en Hcg måling, og hvor lang tid må det da gå mellom de to målingene? Dager, uker?

Takknemmlig for svar.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er normalt att noen får brunt utflod i svangerskapet.

Så lenge det ikke er reint blod som kommer trur jeg det går bra.

Skrevet

Opplevde det samme som deg. Fikk sjekket det, og det var ikke noe å bekymre seg for. Normalt å oppleve noen blødninger i evangerskapet..

Men jeg skjønner du er bekymret. Har opplevd en SA tidligere, men etter en dag med bittelitt blod kom det MYE blod, så jeg var ikke i tvil om hva som hadde skjedd. Dette var årsaken til at jeg fikk det sjekket nå.

Om du er bekymret, ta kontakt med legen din så får du kanskje en henvisning til UL. Da får du svar og slipper å lure ihvertfall..

Skrevet

Hei.

Jeg har hatt to aborter rett etterhverandre, og de startet med at jeg fikk brunlig utflod. Dette varte i et par dager, og så blei det bare mer og mer. Jeg måtte tilslutt bruke bind. Også kom det friskt blod.

Jeg var til legen med en gang jeg fikk brunt utflod.

Jeg måtte ta hcg-prøve først. Og etter 2 dager på nytt. Den var negativ, dvs at verdien gikk ned, så da blei jeg satt til utskrapning.

Nå er jeg gravid på nytt, og har vært på UL i uke 7, og sett at hjertet banker. Så jeg har større håp denne gang.

Lykke til.

Skrevet

Tusen takk for svar adla ihopa!

Jeg har denne brune slimete, ekle utfloden på morgenkvisten. Ikke resten av dagen. Jeg er forberedt på en MA. Tilhører vel egentlig risiko gruppen. ( er diabetiker ) Har to velskapte barn, og dette sv.skapet er alt annet enn planlagt. Det rare er, uansett hvor lite planlagt sv.skapet er, så er jeg så redd for det ukjente! Jeg ønsker meg nå dette barnet! Rart er det.

Her hvor jeg bor, er det himla lang ventetid hos lege. Men har fått kranglet meg til en legetime førstkommende tirsdag. Jeg kan vel kanskje be om å få tatt en Hcg måling der? Og dersom den er negativ, blir det da videre undersøkelser, eller venter man at kroppen ordner opp selv?

Denne graviditeten føles ikke "riktig". Jeg føler meg rett og slett ikke gravid. Bare hysterisk.

Jeg krysser fingrer og snerken på hypofysen for deg Rugekassa_76! Måtte alt gå vel! Jeg heier på deg og spiren din. :)

Skrevet

Beklager. Jeg ser nå at du skrev at du ble satt til utskrapning. Kroppen ordner altså ikke selv.

Skrevet

Jeg skjønner at du synes det er foruroligende at du har brun utflod. Jeg håper det går din vei likevel.

Om du skal ta blodprøve for å teste om hcg-nivået synker eller stiger så må du ta to blodprøver med et par dagers mellomrom. Et annet alternativ er ultralyd, men det er ikke alle leger så ivrige etter å ta i bruk.

Ja, det er merkelig hvor redd man er for det ukjente. Jeg er selv gravid etter en MA i januar. Det er den tredje gangene jeg har mistet, men vi har heldigvis fått til et herlig barn også. Da vi skulle inn til UL for to uker siden var jeg så blindet av redsel at jeg trodde jeg skulle kaste opp. Og det til tross for at jeg "kan" å miste, om man kan si noe sånt. Da måtte jeg fortelle meg selv at det som skal skje vil skje uanett om jeg stritter imot eller ei. Da gikk det helt fint, og vi ble selvsagt ekstatiske over å se at det var liv i magen.

Jeg krysser fingrene for deg , og håper at alt viser seg å være i den skjønneste orden!

Skrevet

Første abort tisset jeg ut nesten alt, og fikk noen piller jeg skulle gå på, for å få ut alt. Andre gang tisset jeg også ut, men legen ville gjerne ta en utskrapning for å være sikker på at alt blei med ut. Så naturen order opp selv også, men det kan sikker være forskjell på hvor langt man er kommet.

Håper du ikke bekymrer deg for mye, og klarer å slappe av. Veit at det ikke er lett, men det er så lite man kan gjøre både den ene og den andre veien.

Lykke til :-)

Skrevet

Hvorvidt en føler seg gravid eller ikke er forskjellig gra kvinne til kvinne, og svangerskap til svangerskap. Det kan også ha noe å si hvor langt du er kommet i graviditeten, da de fleste tegnene kommer fra uke 8 og utover.

Dessverre har jeg bare dårlig erfaring med det å spotte brunt. Jeg spottet brunt to ganger, og fikk erklært MA i uke 12 samme dag.

Skal en ta hcg hos legen må en gjøre ta prøve 2 ca. 48 timer etter prøve 1.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...