Anonym bruker Skrevet 23. april 2010 #1 Skrevet 23. april 2010 hva koster penger? lokale, kjolen, dressen til mannen, underholdning/musikk, maten, drikke/alkohol, bordpynt.. noe annet?? hvor mye må vi regne i drikke/alkohol til ca 50 gjester? hvor mye må regne sånn ca i bordpynt? dress til mannen?
Anonym bruker Skrevet 23. april 2010 #2 Skrevet 23. april 2010 Brudebukett, knappehullsblomster til mannen, forloveren hans og fedrene deres, fotograf....
Anonym bruker Skrevet 23. april 2010 #3 Skrevet 23. april 2010 - Sko til dere begge - undertøy til bruden - smykker til bruden - smågaver til gjestene - fotograf/engangskameraer - alt av blomster og pynt - transport til og fra kirken/rådhuset? - brudesuite på bryllupsnatten - sminke/frisør - servitører - invitasjoner/program/bordkort/takkekort - nye ringer?
mammaen til Odin Skrevet 23. april 2010 #4 Skrevet 23. april 2010 Bryllup kan man gjøre så dyrt eller så billig man vil. Vi hadde et stort og dyrt bryllup. 102 gjester og brukte rundt 250 000 kr. Det var slik vi vile ha det. MEN eg har vært i bryllup med rundt 50 gjester, hvor de hadde budsjett på ca 40 000 kr. Det kommer helt ann på hvilke valg du tar. -Kjolen kan du kjøpe brukt på finn, eller leie. Det kan du få ned til 3000 kr. -Leide sjakett til brudkommen, men han måtte kjøpe vesten, skjorte og sko kom på rundt 2500 kr tror eg - Koldtbord er billigere enn 3 retters. Her kan du lage mye selv og få mye hjelp. Vi skal i et bryllup om en mnd. 60 gjester. De kommer til å bruke ca 7500 på koldbordet. - Kan du kjøpe alkohol i utlandet, er det billigere. Kanskje du kjenner noen som skal ut og reise og kan kjøpe med fra taxfree´en? - Buketten min, knappehullsblomster og blomster til bordene, valgte vi calaliljer. Totalt kom det på 2000 kr. Buketten min var 10 hvite calaliljer bundet sammen med et langt rødt silkebånd. - Spør på vinmonopolet hvor mye alkohol du trenger, de har peiling! - Fotograf ville eg ikke spart så mye på... Man trenger ikke å velge det billigste, men ikke få en bekjent til å ta bildene. Mange som ha gjort det har angret STORT. Tror ikke det trenger å koste mer enn 3000-4000 kr. Men se litt rundt... Se inne på bryllupsdebatten, her finner du mange godt tips og råd LYKKE TIL!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå