Anonym bruker Skrevet 23. april 2010 #1 Skrevet 23. april 2010 Ikke tapet - bare malt/sparklet gips? Er dere fornøyd? Hva slags stil har dere? Holder det seg pent over tid?
Anonym bruker Skrevet 23. april 2010 #2 Skrevet 23. april 2010 Vi har malte gipsvegger og tak i hele huset. Til tider syns jeg det er helt topp. Andre ganger hater jeg det, er vanskelig og henge opp ting som gjerne veier litt. Det er det eneste jeg er missfornøyd med. Det ser fint ut, lett og vaske på syns jeg.
Lea Laus Skrevet 23. april 2010 #3 Skrevet 23. april 2010 Jeg angrer på at jeg ikke har tapesert mer. Tapet er mye finere en bare en malt vegg. En malt blir kjedelig og litt simpelt syns jeg... Men et spann maling kan man kjøpe til 400kr, mens en rull tapet koster det samme, så lønner seg jo å male om man skal ha det billigst mulig.
Gjest sug lut Skrevet 23. april 2010 #4 Skrevet 23. april 2010 Gips suger. Unngå om du kan, medmindre du aldri har tenkt å henge opp bilder eller feste hyller. Men er du heltminimalist er det forsåvidt pent nok.
Anonym bruker Skrevet 23. april 2010 #5 Skrevet 23. april 2010 Ikke noe problem å henge opp noe på gipsvegger da. Mulig de som svarer her ikke har gips selv, eller at det er maaaange år siden de hadde det. Du kjøper selvsagt bare gipsskruer når du skal henge opp noe:)
Gjest sug lut Skrevet 23. april 2010 #6 Skrevet 23. april 2010 Selvsagt. Og så har du hull på str med Romeriksporten om du velger å flytte på noe.
Anonym bruker Skrevet 23. april 2010 #7 Skrevet 23. april 2010 Vi har gips overalt. Og kun malte flater, det kommer tapet etterhvert. men måtte grunne før tapetsering, og for å spare noen kroner og tid så valgte vi å male skikkelig. Er ganske greit med malte flater, men som ei over her sier at det kan være noe dritt også. Har ikke hatt problemer med å henge opp ting her igården nei. Og har ikke flyttet på noe som henger.. (har minimalt med ting og tang her...
Anonym bruker Skrevet 23. april 2010 #8 Skrevet 23. april 2010 Vi har gips på soverommene, og kontoret. Fordelen er helt klart at det er brannsikkert! Gips brenner ikke! Henge opp ting? Joda det går ann å bruke gips skruer, men som andre sier det blir stygge hull som må fikses om du skal flytte noe. Barnerommet er fult av vinyl klistremerker som gjør det artig. Disse lager ikke merker, og kan lett flyttes. Ellers finnes det "henge anordninger" til f.eks. bilder som kan festes i taklistene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå