maeve er tobarnsmamma<3 Skrevet 23. april 2010 #1 Skrevet 23. april 2010 Her sover hun i vogna, bruker fremdeles bagdelen (er snart 5 mnd). Lurer litt på hvordan jeg skal angripe det når hun vokser ut av den da, kan jo ikke bruke den i evig tid heller Så lurer på om jeg skal begynne å legge henne i senga om dagen også, eller om hun blir forvirra da? Altså sånnt at det blir tull om kvelden og natta fordi hun forbinder senga med dagsoving?
Gjest Skrevet 23. april 2010 #2 Skrevet 23. april 2010 Tuppa mi sover i senga, i vogna, på sofaen og ellers der vi måtte befinne oss =) Prøver å legge ho mest i vogna da, men er jo ofte på vift. I går sov forresten i bæremeisa =) Ho er 10 mnd
Prinsesse Gidderikke! Skrevet 23. april 2010 #3 Skrevet 23. april 2010 Her bytter je på. Sover litt inne i senga og sover ute i vogna. Har gjort det sånn siden fødselen. Har prøvd å latt han sove ute en dupp i hele vinter hvis det ikke har vært for kaldt. Har ikke vært noe probem her. Men som sagt så har jeg gjort dette helt fra fødselen av. Han er nå 9 måneder.
♥Bubble♥ Skrevet 23. april 2010 #4 Skrevet 23. april 2010 Jenta mi sover i vognen (både ute og inne), har jeg ikke vognen tilgjngelig sover hun på sofan. Hun er jo da bare 7 uker og er ikke akkurat vanskelig å få til og sove Han ikke hun fortsette og sove i vognen etter bagdelen blir for liten, jeg har tenkt og fikse "sittedelen" slik at snuppa mi kan fortsette og sove i vognen sin Ville ikke tatt sjansen på å få noe tull med nattesovingen om den er ok
gravid-81 Skrevet 23. april 2010 #5 Skrevet 23. april 2010 Har også en på 5 mnd han sover både i vogna og i senga. Sover 2-3 ganger i løpet av dagen, den første kvilen pleier han alltid å sove i vogna (inne eller om vi går ut på tur) de to andre sover han enten i senga eller ute på trilletur i vogna... Har ikke hatt noe problemer på kvelden selv om han har sovet i senga på dagtid.
elma82 Skrevet 23. april 2010 #6 Skrevet 23. april 2010 Småen her er snart 6 mnd, og jeg har tenkt samme tanken. Han sover alle lurer på dagtid enten i vogna på tur, eller i vognbagen på verandaen (bor i blokk og har innglasset veranda). Før han ble 4 mnd sov han også inne i vogga eller vår seng på dagtid, men da ble han så vanskelig å legge på dagen (legger seg greit til å sove ute), at jeg la han ute alle lurer. Vet ikke om jeg "tør" å legge han i senga heller på dagen. Han legger seg rimelig greit til å sove der om kvelden, men våkner så ofte på natta. Vil ikke gjøre noe som forvirrer han... Men de kan jo sove i vogna selv om vi tar ut bagen? Mange barn sover jo i sportsvogn, gjør de ikke? Har Simo kombi her, så han vokser ikke ut av bagen ennå, heldigvis.
<3 lykkeligeida er mamma <3 Skrevet 23. april 2010 #7 Skrevet 23. april 2010 Frem til hun var tre og en halv mnd sov hun i stua. Etter det har hun tatt drubbene enten i vogna ute eller i senga si på kaldt rom. Hun sover best da og hun her sover 12 timer på natta uansett så ikke vert noe forvirring her i allefall. Er jo lyst og ikke synger vi, sier natta eller gjør andre ting vi pleier på natta. Sover hun i vogna er det altid ute. Godt pakket inn sover hun så godt. Enten om vi triller eler vi står stille.
Alva♂️♂️♂️♀️ Skrevet 23. april 2010 #8 Skrevet 23. april 2010 Hvorfor i alle dager kan hun ikke fortsette å sove i vognen når du bytter til sportsvogndelen da? Alle mine har fortsatt med å sove i vognen etter at vi bytter overdel, er jo bare til å legge ned ryggen på sportsvognsdelen det. Gjør ikke noe at det ikke er 100% flatt, så lenge det er nesten helt flatt. Du kan evt legge et lammeskinn i bunn for å gjøre det lunere. Her har vi med guttene gått over til å veksle mellom, og etterhvert helt gå over til, soving ute i vogn og soving i sengen på dagtid når de var ca 10-11 mnd gamle. Fra de var rundt 12-13 mnd sov de nesten bare i sengen hjemme, ikke noe problem det :-)
Gjest Skrevet 23. april 2010 #9 Skrevet 23. april 2010 Sover hvor som helst. Legger han gjerne i vogna for da er han mobil hvis jeg må ut av huset. Han er også straks 5 mnd og jeg har gått over til sportsdelen av vogna, men den ligger nesten helt flat i ryggen. Jeg tror ikke det blir forvirring om du lar henne sove i senga om dagen, barn er meget tilpasningsdyktige
Gjest Skrevet 23. april 2010 #10 Skrevet 23. april 2010 Min sønn sover foressten bedre og lengre i sportsdelen enn bagdelen av vogna. Jeg tror det har å gjøre med at han ligger litt opp i ryggen og at det hjelper mot en tett og snørrete nese
Gjest Skrevet 23. april 2010 #11 Skrevet 23. april 2010 jeg har lagt min på sofaen, i vognen, i vår seng, i sin seng og i vogga som står i stuen. merker fort når han blir trøtt og om jeg da legger han ned ett sted med smokken sovner han fort. men merker at jeg er litt utrygg på vogga nå, han ruller seg på siden og nesten over på magen, og da går jo vogga som bare det... tror jeg skal begynne å bare bruke vognen snart, vil ikke at han skal ligge på sofaen uten tilsyn nå som han straks ruller seg rundt.
Tøssa Skrevet 23. april 2010 #12 Skrevet 23. april 2010 pjokken på snart 9 mnd sover i vogna på dagtid, bruker fortsatt vognbagen vi da
Lillemor&Gutta Skrevet 23. april 2010 #13 Skrevet 23. april 2010 Sover stort sett alle duppene i senga på kaldt, mørkt rom. Der han sover aller best. Sover i vogna hvis vi triller og i bil hvis vi skal langt så egentlig sover han hvor som helst, men er mest uthvilt etter å ha sovet i senga si. Aldri vært noe forvirring på natt og dag her hvertfall.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå