Gå til innhold

Spm til de som har fødet på ahus..

Anbefalte innlegg

Hvordan er det med besøk og sånt på ahus etter fødselen?? Jeg har en STOR familie som sikkert kommer løpende til sykehuset når de får vite at jeg har født. Hørte at de har blitt stengere med besøk og sånt der..

Syntes det er greit å vite sånt på forhånd, slik at man kan forbrede de i familien på at de får heller komme når jeg har kommet meg hjem, så slipper de bomtur til sykehuset.

Håper noen kan svare!!

Fortsetter under...

Hei du :)

Nå er det snart et år siden jeg fødte, fikk en gutt 21.mai i fjor. Da var det i alle fall sånn at det kun er besøkstid fra seks til sju på kvelden. Pappa og eventult søsken kan komme når de vil.

Det går an å ha besøk av andre utenom besøkstiden, men da må man sitte nede i gangen der. Ved narvesen eventuelt.

Vet at det var også var veldig strengt ang besøk når svineinfluensaen herjet som verst, da fikk ikke søsken komme en gang. Men det begynner jo å bli en stund siden, så kanskje de har forandret på det.

Håper det har hjulpet deg litt :)

Masse lykke til :)

De restriksjonene som gjaldt besøk grunnet svineinfluensa er riktignok opphevet, MEN - de hadde så gode erfaringer med denne ordningen at den er videreført - dvs. at kun far har tilgang, samt storesøsken til visse tider p døgnet. Dette fordi mamma og baby skal få ro, det er så mye som skjer i de korte to døgnene man skal være der at man skal få mulighet til to og hvile og fokus på amming osv.

Har man fått tildelt familierom kan far også sove over på avdelingen, men dersom man deler må far sove hjemme etter kl 22, og det er også siesta en gang på dagen (husker ikke helt tidspunkt)

Man kan ikke oppholde seg rett utenfor avdelingen i gangen heller slik som man kan på enkelte sykehus - dersom man får besøk vil man måtte gå helt ned i glassgangen/fellesområdet av sykehuset, og det var ikke noe jordmor anbefalte tatt i betraktning hva man der finner av smitte osv.

Så da får den store familien din pent finne seg i å vente en stund tror jeg :)

såå dumt , jeg fødte på ahus for 2 år siden, var da på "gamle a-hus" der hadde de et rom i enden av gangen som vi kunne få besøk hele dagen.

jeg "bodde" der rett og slett fordi jeg fikk sååå mye besøk, som jeg satte stor pris på.

(følte meg fanget inne på rommet, hvor jeg lå siden av 3 gretne damer, hu ene gadd ikke ta tak i ungen sin engang selv om ungen skrek pleierne måtte skifte bleier og bade babyen, å var baby'n sulten så pleierne måtte kjefte litt på hu, så må du ta hensyn til alle så mannen min og jeg turte ikke prate der..) A-hus. vet jeg ønsker besøk!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...