HELomvending Skrevet 22. april 2010 #1 Skrevet 22. april 2010 Sliter så fælt med å finne navn. Jeg hadde ikke negang tenkt guttenavn jeg, jeg var HELT sikker på at det som skjulte seg var en liten jente, men nei du! Der lå en liten perfekt prins, som fortjener det perfekte navnet. Jeg er drittttt lei navn som Elias, Tobias, Jonas, Markus og Odin. Jeg vil virkelig ikke ha et navn på ungen min som 8 andre i barnehagen heter. Det er fine navn, men jeg vil ha noe helt spesielt! Samboer er veldig uenig, men det må da finnes ETT navn som er spesielt , som han også liker?? Jeg er veldig gla i gutte navn som slutter på an, som feks Julian. Ellers er jeg veldig gla i Arin, men det hater virkelig samboer. Er borti masse navn, men ingen er DET perfekte! Noen som har et navn på lur som de ikke skal bruke selv kanskje?? (= Da blir jeg gla. (=
Nydlige datter09-spire2010 <3 Skrevet 22. april 2010 #2 Skrevet 22. april 2010 Hei:) Akuratt det samme som meg:) Jeg var ganske sikker på selv at jeg hadde jente i magen denne gangen også så jeg hadde mange jentenavn på listen. Men på UL viste det seg en perfekt liten gutt <3 Så jeg sliter med navn jah. Har lest navn opp å ned i mente de siste dagene,puh.. Men jeg har funnet et par navn. Aron Christian Arian
Wopi Skrevet 23. april 2010 #3 Skrevet 23. april 2010 Fredrik. Amandus. Kasper. Matteus. Martin. Er jo mange fine, men samtidig VELDIG personlig...
Cat&Gullungene Skrevet 23. april 2010 #4 Skrevet 23. april 2010 Jeg liker godt Julian ;-) Men min gutt skal hete Isaac!
mammaløve Skrevet 23. april 2010 #5 Skrevet 23. april 2010 Mange fine guttenavn der ute....men jeg har en skikkelig kresen partner, så her har det vært skikkelig mange diskusjoner ;D De fineste jeg vet; Johannes Jonatan Mattis Simon Sondre Tage Ruben Theo Gutten vår blir mest sannsynelig hetende Sindre. Som jo også er fint
<3 <3 <3 -81 Skrevet 23. april 2010 #6 Skrevet 23. april 2010 Hei! Jeg syns Embrik er veldig fint og helt spesielt:) Lykke til med navnevalg og den lille prinsen i magen!
Sannellerslik? Skrevet 24. april 2010 #8 Skrevet 24. april 2010 Brage, Kasper, Kristoffer, Ludvik, Oliver, Teodor.
jigær82 Skrevet 24. april 2010 #9 Skrevet 24. april 2010 hei hei=) oliver mikael roberto alex sebastian romeo charlie her er ihverfall noen... =) jeg vet guttenavn er vanskelig .... har enda ikke fått vite kjønn selv... så det blir spennende =) lykke til...
meg83 Skrevet 24. april 2010 #10 Skrevet 24. april 2010 AN-navn fra meg: EliAN JonathAN EmiliaAN KaspiAN
HELomvending Skrevet 24. april 2010 Forfatter #11 Skrevet 24. april 2010 Så snille dere er, som gir meg så masse tips! Men, fiiiisj så kresen jeg er på guttenavn!! Alle som har skrevet tenker i helt samme bane som meg, og liker stort sett akkuratt samme navnene som jeg gjør. Menjeg ser fortsatt ikke det navnet som er helt perfekt. Og jeg vet ikke, kanskje man må nede seg til et navn man liker, og slik elsker man det?? Jenta navn er så lett, og der er det mange klare vinnere, guttenavnene er liksom bare, jo ja, tja, nja... MEN, jeg likte Embrik, tror jeg. (= Og Jonathan!! Igjen, kjempe mange flotte navn her, men ikke helt perfekte.. vanskelig skal jeg værra.. (= Tar gjerne i mot masssse flere!! (= HI
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 24. april 2010 #12 Skrevet 24. april 2010 Sander, Adrian eller Kasper f.eks?
tulla<3sep2010 Skrevet 24. april 2010 #13 Skrevet 24. april 2010 Hva med Herman(n), en N eller to NN på slutten.. Det er ikke SÅ vanlig, men likevel ikke så spes at folk rynker på nesa av det..
HELomvending Skrevet 24. april 2010 Forfatter #14 Skrevet 24. april 2010 Sander er for "inn" , men jeg liker Adrian veldig godt, selv om det er rimelig i støtet også. Hermann er et nyydelig navn, digger det. Men samboer syns det er et "gammel mann" navn. Fnys... Det er liksom også et problem, om jeg finner det perfekte navnet, så kan man jo nesten banne på at han hater det. Kanskje jeg bare kaller han Prinsen. (=
meg83 Skrevet 24. april 2010 #16 Skrevet 24. april 2010 Hang meg litt opp i den an-endelsen jeg Lurer på om noen har kalt barnet sitt for Evian? Klangen er jo fin, men det er jo et vannmerke
Hjertelyd & Knøtteline Skrevet 24. april 2010 #17 Skrevet 24. april 2010 Hvis du ivl ha noe som ikke "alle" heter gjelder det å styre unna a-endelser, tror jeg. Hva med Aslak, Vetle eller Are?
venterbarnnr2 Skrevet 24. april 2010 #18 Skrevet 24. april 2010 Sønnen min heter Axel Remy. Det syns jeg er sjeldent, og heller ikke mange som heter hverken Axel eller Remy :-)
venterbarnnr2 Skrevet 24. april 2010 #19 Skrevet 24. april 2010 Så nå hva jeg klarte å skrive. Hahaha, sjeldent og heller ikke så mange som heter det. Hahahaha, er det mulig??? Jeg mente: det syns jeg er fint og heller ikke så mange som heter hverken Axel eller Remy :-)
HELomvending Skrevet 24. april 2010 Forfatter #20 Skrevet 24. april 2010 Hehe, skjønte egentlig det. Men måtte flire litt. "Jeg syns det er sjeldent". Fint om vi kunne bestemt det selv egentlig. (= Meg 83: Jeg har hengt meg VELDIG opp i denne AN endingen selv nemlig, Evian lyder nydelig, men ja, er et vann merke.. Og kanskje litt for feminint? Tenker Evy jeg da. Åhh, sære meg.. (= Axel og Remy er flotte navn, men jeg kjenner to som heter det, og de har ikke gitt meg de beste relasjoner til navnene for å pakke det godt inn. (= Men, jeg må virkelig si at dere har skikkelig god smak i navn hele gjengen! (= Ask er oxo et flott navn syns jeg, men igjen, heelt uaktuelt for samboer. Jeg gir meg ende over. Bra vi har god tid da jenter. (=
rosa rose Skrevet 24. april 2010 #21 Skrevet 24. april 2010 Dette er mitt barn nr 3 og eg har absolutt ikkje villet finne et poppis navn til gutten min, alikevel ser det ut som om det blir en liten Emil. Av alle navn så var det dette navnet eg bare kunne assosiere med barnet mitt i magen, ellers så hadde det blitt Alvar, som eg elsker men ikkje mannen.
~lykkelig2barnsmor~ Skrevet 24. april 2010 #22 Skrevet 24. april 2010 Vår sønn heter Adrian, nå venter vi nr 2 å sliter SKIKKELIG med navn.. Vi er totalt uenig.. så vet ikke hva jeg skal gjøre,håper vi finner et navn begge kan like snart.. Men d jeg skulle si,navn til deg! naboguttn leker mye med vår sønn,og da de er under 2år er ikke språket like tydelig bestandig derfor kaller han vår sønn for Arian, noe jeg syns er helt nyyydelig! Hadde vi visst om d navne da Adrian ble født,hadde d nok heller blitt d,mye mindre brukt! bare smak på navnet,d ruller så bra i munnen! Andre spesielle å fine navn er - Romy - Mario - Emrik - Birk - Viljar Lykke til med valg!
lure Skrevet 24. april 2010 #23 Skrevet 24. april 2010 Jeg synes Jørgen er fint, men er det en gutt i magen skal han hete Storm.
~lykkelig2barnsmor~ Skrevet 24. april 2010 #24 Skrevet 24. april 2010 ..og enda et navn med -AN ending, - Elian :-)
Hjertelyd & Knøtteline Skrevet 24. april 2010 #25 Skrevet 24. april 2010 Jeg var ute en tur nå og tenkte på disse an-navnene og kom på Tristan. veldig flott historie om Tristan og Isolde gir navnet ekstra dybde synes jeg. Personlig syns jeg det er litt rart med Evian, blir som å kalle noen for Cola for meg Eller Aslan, løven i Narnia. Barna skal jo tross alt presentere seg med dette navnet resten av livet!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå