Anonym bruker Skrevet 22. april 2010 #1 Skrevet 22. april 2010 Han er så snill og tålmodig ellers, men går jeg på do, eller i dusjen osv, hvis hun da våkner og han må bysse på henne i mer en ca 10 min blir han kjempe irritert og roper, hold kjeft din j--- dritunge.. blir så lei meg og oppgitt. hun stakkar er bare 3mnd. hva skal jeg gjøre? jeg har snakket med han mange ganger.
Anonym bruker Skrevet 22. april 2010 #2 Skrevet 22. april 2010 Eh...javel! Blir med ett litt skeptisk jeg altså. Hvis han kaller en baby på 3 mnd j.... drittunge, hva gjør han med en 4 åring som vil trasse verre enn værst?!
Anonym bruker Skrevet 22. april 2010 #3 Skrevet 22. april 2010 Kort lunte på fyren... Man roper ikke til en baby og det er ikke et bra triks for å skulle roe babyen ned og få den til å føle seg trygg. Hadde noen ropt til min baby så hadde jeg blitt forbanna. Det er absolutt IKKE måten å gjøre det på! Hva du skal gjøre? Prøv å rop til ham neste gang han gjør noe du ikke liker og se hvor godt han liker å bli ropt til på den måten
Anonym bruker Skrevet 22. april 2010 #4 Skrevet 22. april 2010 Prøv å lær han andre måter å gjøre det på... Spesielt det å se målet.. Målet er jo å roe babyen ikke gjøre den redd. Lær han til å se frem i tid, eks hvis han har gitt ti min for å roe babyen og blir stresset av det så kjenner babyen faktisk det på han og vil ikke falle til ro. Vidre hvis han holder seg rolig i femten hele minutter og er avslappet når han målet raskere. Femten min er ikke lenge det burde han klare. Tankegangen er da: jeg har holdt ut i ti min, hvis jeg holder ut i ti til sover barnet, men hvis jeg blir sint nå så må jeg stå her iallefall i tjue min til. En annen tanke er at hvis du kommer styrtenes til for å redde barnet så får han aldri egentlig se konsekvensen av hva han gjør. Barnet vil ha mamma mer og mer fordi mamma er et trygt sted, mens hos pappa er det utrygt...
Anonym bruker Skrevet 22. april 2010 #5 Skrevet 22. april 2010 jeg hadde ikka latt han være alene med babyen... det der provoserer meg skikkelig. Ingen skal stå og rope til et lite nurk på den måten. Hun vet jo ikke hvordan hun ellers skal uttrykke seg... for en totalt komplett udugelig idiot du har valgt å få barn med-.
Anonym bruker Skrevet 22. april 2010 #6 Skrevet 22. april 2010 Takk for råd. Skal prøve å få han til å se litt mer langsiktig. Som regel sovner hun med en gang når hun kommer i armkroken min igjen. prøver aldri å "redde" henne, men så snart jeg er ferdig på do eller i dusjen, slenger han henne fra seg i vippestolen eller i armene mine. HI Andrre som har gode råd, tas de imot med stor takk.
Anonym bruker Skrevet 22. april 2010 #7 Skrevet 22. april 2010 Nei, nei, nei. Nå blir jeg lei meg. Dette er totalt uakseptabel oppførsel av en voksen mann. Han trenger å lese seg litt opp på barns utvikling. Dessuten "j.... drittunge"? Hvem er det som snakker slik til et lite barn? Og hvordan skal han takle en trassig toåring når han ikke har tålmodighet til en på 3 mnd? Eller er dette et tulleinnlegg....? Vil nesten tro det.
Anonym bruker Skrevet 22. april 2010 #8 Skrevet 22. april 2010 jeg er opriktig lei meg og fortvilet. Nei dette er ikke et tulleinnlegg. får helt vondt i magen, og kvalm. Det skjedde nå ikveld igjen, jeg gikk på badet for å ordne meg. Hørte han inne på soverommet... Da jeg kom ut, fikk jeg god jenta, gråtende i armene mine.. Blir helt på gråten når jeg tenker på dette. Skjønner ikke hva som er med han. Vi har aldri kranglet før, (bare diskutert) og han har aldri vist noen slik oppføsel mot meg eller noen andre før så lenge vi har vært sammen, hever sjelden stemmen. men nå i det siste har han blitt så fort irritert både på jenta og bikja. HI
Anonym bruker Skrevet 22. april 2010 #9 Skrevet 22. april 2010 Det er virkelig på gråten å lese om, hvordan en far behandler sitt egen datter. En datter som er helt uskyldig. Dette var virkelig vond lesing. Nå skal jeg gå inn til min baby. Får så lyst å vekke henne, og bare si at "mamma er her for alltid, uansett". "elsker deg over alt" Min skjønne datter. Hvordan kan en far være slik. Er det noe han har fra tilbake i tid, vond barndom?? Noe må jo kortslutte seg med han fyren. Sånn kan dere ikke ha det, enten må han gjøre noe drastiske tiltak. Eller så får du pakke tingene dine. Her er ikke noe enten eller. En baby skal ha det trygt og godt.
OsloMor Skrevet 22. april 2010 #10 Skrevet 22. april 2010 Da må han søke hjelp til å håndtere sinnet sitt! Dersom han virkelig roper "Hold kjeft, din drittunge!" til en baby, eller noe annet barn for dens saks skyld. Dette hørtes ikke bra ut, men det kan sikkert løses. Anbefaler ATV for sinnehåndtering.
Anonym bruker Skrevet 22. april 2010 #11 Skrevet 22. april 2010 Skjønner virkelig ikke dette. Foreldrene hans er så god hjertet, min svigermor er virkelig den beste svigermoren man kan ha, hun stiller opp 100% så kan ikke skjønne at det skal være noe galt fra barndommen hans . vil heller ikke unskylde han med dette. Han kan ikke fortsette slik, hun blir jo bare redd. HI
Anonym bruker Skrevet 22. april 2010 #12 Skrevet 22. april 2010 Enig med oslomor, han trenger en eller annen slags hjelp, og det kjapt. For om et par år setter trassalderen inn for fullt, og da kan selv den sindigste person få litt å bryne seg på! Hva gjør han da? Få han til samtale av en eller annen sort, og lykke til! jeg håper virkelig det ordner seg, for slik kan det ikke fortsette!
Anonym bruker Skrevet 22. april 2010 #13 Skrevet 22. april 2010 Hvor kan man få slik agresjons-mestrings kurs? HI
Anonym bruker Skrevet 22. april 2010 #14 Skrevet 22. april 2010 Tja, uten å vite det sikkert så er det vel noe psykologer o.l. driver med, så enten ta kontakt direkte eller kanskje via fastlegen? Men han må jo nesten ville det selv - tror du han hadde vært med på en slik deal?
Anonym bruker Skrevet 22. april 2010 #15 Skrevet 22. april 2010 slik han driver på nå, tør jeg ikke tenke på hvordan det skal gå fremover. noe må skje.
Anonym bruker Skrevet 22. april 2010 #16 Skrevet 22. april 2010 Det neste som skjer er at han fillerister henne. Statistikken er det fedre/stefedre som topper.. Du må aldri la han være alene med babyen. Ta henne heller med deg på do/når du dusjer..
Miss Misantrop Skrevet 22. april 2010 #17 Skrevet 22. april 2010 ............i det øyeblikket jeg måtte ha tatt med meg barnet på do for å dusje når far er hjemme, hadde forholdet vært over. Mannen trenger alvorlig tilsnakk og han trenger å inse alvorligheten av det han har gjort. BV har sinnemestringskurs.
Anonym bruker Skrevet 23. april 2010 #18 Skrevet 23. april 2010 De fleste har i frustrasjon over gråting over lengre tid tenkt tanken på å kaste barnet ut gjennom vinduet, de fleste kan tenke innvendig "hold kjeft!". Det er normale tanker som kan dukke opp når barnet gråter og gråter. 10 minutt var ikke lenge, og det er ikke bra at han sier dette høyt. Mannfolk er dessuten rare. Og jeg må spørre: er det lenge siden dere har hatt sex? Mannfolk kan bli irriterte og frustrerte og få kortere lunte hvis det er lenge siden! Kan det være tilfellet? Kanskje jeg provoserer noen her. Jeg mener IKKE at hun skal ha sex med han for at han skal slutte å skrike til jenta! Jeg mener IKKE at det er greit at han roper slik til jenta, for det er det så absolutt ikke! MEN jeg klarer å se det litt fra hans side. HI sier at han ellers er en god og snill mann og da får vi stole på det. Men som noen har nevnt, så kan en ide være at han snakker med noen. Det er noen frustrasjoner i den mannen, noen tankeganger som må snues og det trenger han nok hjelp til. Jeg håper det løser seg for dere slik at dere kan få en lykkelig familie PS. kanskje du skal la han lese disse svarene? Han trenger nok en tankevekker (selv om jeg ikke tror det er nok)
Anonym bruker Skrevet 23. april 2010 #19 Skrevet 23. april 2010 Da hadde jeg kommet meg ut av dusjen, do eller hvor jeg enn er i en helvetes fart og sagt at han fikk pelle seg ut av hjemmet til mitt barn fram til han kan oppføre seg som folk. Kan akseptere mye rart jeg, men det der var langt over grensen for normal oppførsel...
Anonym bruker Skrevet 23. april 2010 #20 Skrevet 23. april 2010 faktisk så er det lenge siden vi hadde sex, pga jeg plages mye med bekkenløsning, og har store smerter i bekkenet. dette blir veldig vondt under sex, men what too do?
Gjest Skrevet 23. april 2010 #21 Skrevet 23. april 2010 Sex eller ikke, voksne menn skal ikke rope til babyer! Mannen min har da også måttet leve uten sex i en lang periode etter at vi fikk vesla, men han har da aldri ropt til henne enda hun i perioder har sutret konstant i timesvis, samme hva man gjorde. Det du må gjøre er å snakke alvor med ham, forklare at sånt ikke er akseptabelt og ta med ungen og dra til mor hvis han ikke forstår det (så forstår han det kanskje).
Anonym bruker Skrevet 23. april 2010 #22 Skrevet 23. april 2010 Siden du har prøvd å snakke til han og det ikke fungerer (nettopp fordi man ikke helt kan styre tankegangen sin på den måten), så hadde jeg forsøkt noe annet. Som sagt, menn er noe for seg selv når det gjelder det med sex. Du kan ikke på grunn av smerter og du skal ikke tvinge deg selv til det. Men hva med en blowjob da? Jeg vet det høres helt sykt ut, men det er verdt et forsøk for å se om det kan bedre seg. Menn er helt spesielle på det område og er ikke lykkelige om de ikke blir tilfredsstilt. Jeg har hatt samme problemet her hjemme skjønner du. Min mann er verdens snilleste mann på alle måter. Men går det for lang tid mellom hver gang så merker jeg han blir irritert, lunta blir kortere og det blir rett og slett utrivelig i hjemmet! Han kjefter ikke, blir bare stille og mutt og han har kortere lunte ovenfor ungene. Forsøk å prat med han igjen du. Kanskje mannen bare er skikkelig frustrert. verdt et førsøk vel? hehe
Anonym bruker Skrevet 23. april 2010 #23 Skrevet 23. april 2010 måtte skuffe deg, med at mannen får allerede en blow job, ihvertfall annen hver dag, og det har han gjort lenge... men tror han er veldig sliten fortia, men det er ingen unskyldning. blir så lei, og skremt. trodde aldri noe sånt kunne skje oss.
OsloMor Skrevet 23. april 2010 #24 Skrevet 23. april 2010 Alternativ til vold, er en organisasjon som holder sinnemestringskurs bl.a.
Lea Laus Skrevet 23. april 2010 #25 Skrevet 23. april 2010 Du hørtes ut som en skikkelig 50 talls husmor 09.51! Kvinnens oppgave er å bevare husfreden og gi mannen sin nytelse og velvære, for om man ikke gjør dette gjevnlig kan mannen bli sint og irritert og det har han all rett til å bli om kvinnen ikke utfører sine daglige plikter..... Deg om det, jeg forventer normal oppførsel uansett. Eller kanskje du er mann? Jeg tror ingen kvinne, bortsett fra muligens Anna Anka ville skrevet det du har skrevet over her....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå