septemberpiken Skrevet 22. april 2010 #1 Skrevet 22. april 2010 Jeg har tenkt meg til mer sommerlige områder ganske snart, og aner plutselig ikke hva jeg skal bruke i vogna. Barnet sitter vel ikke rett i sportsdelen, eller?! Jeg har en bugaboo cameleon (sportsvogn, ikke dypvogn). Huff, nå følte jeg meg skikkelig førstegangs, hehe...
Zitro Skrevet 22. april 2010 #2 Skrevet 22. april 2010 Dem sitter gjerne rett på stoffet i sportsdelen ja. Går så fint så, Mange bruker lammeskinn året rundt da.
St.Sunniva Skrevet 22. april 2010 #3 Skrevet 22. april 2010 Datteren min har alltid sittet/ligget på et helseteppe eller et annet bomullsteppe. Alt annet blir for klamt i varmen
mamman til to gutter Skrevet 22. april 2010 #4 Skrevet 22. april 2010 Vi har også pleid å ha et helseteppe eller et annet bomullsteppe liggende i vogna.
septemberpiken Skrevet 22. april 2010 Forfatter #5 Skrevet 22. april 2010 Synes det virker så stusselig å sitte rett på stoffdelen jeg, da! Og tepper blir vel bare krøll når de ikke festes, men jeg får kanskje prøve, hehe...
Elefanten Skrukkeskinn Skrevet 22. april 2010 #6 Skrevet 22. april 2010 Tja, er nok godt å sitte på noe.. Man kan bruke saueskinn, det skal jo være svalende på sommeren, og blir ihvertfall ikke klamt eller svett eller overopphetet (slik som noen stoffer kan bli). Men man kan vel også sitte på et teppe ja, eller så finnes det jo seteinnlegg å få kjøpt tilpasset de ulike vognene. Tenker det er godt med noe som ikke er syntetisk ihvertfall, heller ull eller bomull da!
St.Sunniva Skrevet 22. april 2010 #7 Skrevet 22. april 2010 Et helseteppe kan sikkert festes på en eller annet måte....klesklyper, bindes fast eller lignende
solita 06 Skrevet 22. april 2010 #8 Skrevet 22. april 2010 Jeg pleide å legge i sånne store flanell stykker (tøybleier?), 90 x 70 ca. Brettet litt til og festet med votteklyper eller papirklemmer. Enkelt å bytte ut i varmen. Tror de har med farger på ikea, hvis hvitt er kjedelig.
Suikerklontje Skrevet 22. april 2010 #9 Skrevet 22. april 2010 Vi bruker gjerne bunnen av bugaboo sin fleecepose, så har vi lokket liggende i handlekurven slik at vi kan ta det på hvis vi går inn på muséer eller butikker med aircondition. Vi har prøvd med tepper i bugabooen, men de har en tendens til å falle ned og feste seg i hjulene. Hvis det er veldig varmt og vi vet at vi ikke skal inn noen steder har jeg lagt et tynt, strikket ullteppe (mor signe fra nøstebarn) i ryggen og setet. Jeg tar først av kalesjen, så henger jeg teppet litt over ryggen og ned mot setet. Jeg stapper litt av teppet ned mellom setet og ryggen slik at det ikke sklir. Resten av teppet ligger løst over setet og litt ned på sidene av selen slik at det ikke blir klamt under knærne til babyen. Når jeg setter på kalesjen igjen holden den teppet på plass. Pleier å stappe og brette litt her og der slik at det ser fint ut. På stranden har vi brukt et håndkle på samme måten som teppet, greit å slippe sand og solkrem i vogna.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå