Anonym bruker Skrevet 22. april 2010 #1 Skrevet 22. april 2010 Jeg er alenemor til en liten jente på 3 år. Jobber endel kvelder og har en kjempe snill pappa(min pappa) som henter ho i barnehagen di dagene jeg jobber sent. Ca 1 dag i uka. Pappa har en okei kjæreste som han bor sammen med. Jeg liker denne damen og hun er veldig grei mot datteren min. Hun er meget spesiell og kommer ofte med litt små komentarer. Dette irriterer meg men jeg takler det fordi jeg er takknemlig for di passer jenta mi. Idag da jeg skulle hente datteren min var jeg i godt humør, pratet med kjæresten til pappa som var den eneste som var hjemme. Da vi sto i gangen og skulle til å gå så legger jeg merke til at di hadde kjøpt nye sko til jentungen så jeg løftet opp skoen og komenterte at den var fin. - fikk da en krass komentar tilbake om at: ja men di skulle di ha hos dem. Javel tenkte jeg..hadde jo ikke akuratt tenkt å ta dem med meg .Jeg vet jo di liker og ha litt tøy til snuppa der. Så derpå spurte jeg henne hyggelig om di hadde nok tøy til snuppa der, hvor jeg fikk svar til bake at di hadde kjøpt litt i spania( di har hatt tulla med til spania i påska). Ja sier jeg, for dere må bare si ifra vist dere trenger noe jeg har jo mye tøy. Njaa, sier kjæresten til pappa vi har jo ikke aaakuratt samme smak..Vi liker og pynte ho litt mer og sånn. Da vi skulle reise til spania så tok vi av henne den skitne gamle joggedressen med en gang og tok på ho noe fint før vi reiste. Jeg ble helt paff, og svarte noe som i denne duren, ja men du vet jo jeg ha mye fint tøy og at den joggedressen var skitten fordi hun datt rett før vi skulle gå og ikke hadde tid til å skifte. Sa bare kort hadde og fikk tårer i øya da jeg kjørte ut fra tunet- Er alenenmor og kan ikke kjøpe, og kjøpe. Arver endel fin tøy fra min lillesøster på 5 og er veldig takknemlig for det. Er desuten ikke så altfor nøye med å jåle opp jentungen før hun skal i barnehagen for eksempel. Dette er en stund siden da. Hadde sendt med jentungen et par joggesko når di skulle til spania, hvor jeg fikk regelrett slengt i trynet når di kom hjem at jeg fikk passe på og sende med tøy og sko som passet når hun skulle til dem.. Det er kanskje ikke ting som er så ille men føler bare det er noe med tonefallet deres..føler hun drar med pappan min til å"baksnakke" meg og søsteren min litt..Tror ikke det stemmer..men det er bare noe med denne damen. Føler det bare blir verre og verre med sånn små komentarer. Gruer meg til å opp til dem di gangene jeg må. En ting til som kjæresten til pappa e rveldig flink til, det er å være uenig i det meste av det jeg sier...huff..et lite sukk fra meg... Sikkert mange skrivefeil..
Anonym bruker Skrevet 22. april 2010 #2 Skrevet 22. april 2010 Huff... Kan du ikke bare si til henne da at du faktisk ikke har råd til å kjøpe alt du har lyst på til henne??? Dette burde hun forstå, men er jo vanskelig å si ifra... =) God klem til deg!
Anonym bruker Skrevet 22. april 2010 #3 Skrevet 22. april 2010 Ta det opp med begge, si hva du føler, synest den oppførselen til den stemoren din er noe pussig. Er hun sjalu på et eller annet, kanskje?
Tøvsjura Skrevet 22. april 2010 #4 Skrevet 22. april 2010 Jeg hadde tatt dette opp med barnets far og sagt at han pent fikk be sin kjæreste slutte å komme med slike ufine kommentarer. Makan til frekt kvinnemenneske!
Anonym bruker Skrevet 22. april 2010 #5 Skrevet 22. april 2010 Mener hun ikke sin stemor da, ikke barnets stemor?
-Hengebuksvinet- Skrevet 22. april 2010 #6 Skrevet 22. april 2010 for det er ikke lett å stå i "takknemlighetsgjeld" til sånne mennesker. Så ville jeg tatt meg en lang prat med faren min, eller gjerne begge sammen, og sagt klart fra om at jeg ble såret av disse kommentarene. Spesielt siden du gjør ditt beste for at datteren skal ha det bra, og da heller kunne trenge litt positive tilbakemeldinger. Ikke morsomt med sånne folk. Husk at det er virktig å ta vare på seg selv, ikke la noen tråkke deg ned.
mamman til ana Skrevet 22. april 2010 #7 Skrevet 22. april 2010 Ja skal ta vare på meg selv. Synd hun ødela kvelden min og såret meg. Får meg bare til og holde mer avstand.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå