Gå til innhold

Jævla uvitende idioter på facebook!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Blir så forbanna provosert over den statusoppdateringen alle har!

"God idè: La de gamle settes i fengsel og de kriminelle på pleiehjem! De gamle vil da få varm mat, tilgang til bad, hobbyer og gåtur. Ingen vil rane dem og de får penger isteden for å betale for seg!! De kriminelle kan få kald mat, ingen penger, være helt alene, bli slukket lyset for kl 20:00 og få dusje 1 gang i uka! (kopier denne å se hvor langt den går)"

stemmer jo ikke i det HELE tatt!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Stemmer noe, men ikke alt.

Skrevet

Det er akkurat dette som stemmer..., følte du deg kanskje truffet på noe vis, HI?

Skrevet

Frepper'ne tror vi bor i Kongo, så for dem er dette et helt korrekt bilde av virkeligheten.

Overse det, det gjør jeg.

Skrevet

Er vel du, HI, som er rimelig uvitende gitt!

Få opp øya dine, så ser du at det stemmer! Hvorfor trur du alle utlendinger ønsker å sitte i norsk fengsel??

Noob.

Skrevet

"Hvorfor trur du alle utlendinger ønsker å sitte i norsk fengsel??"

Dagens lureste. Hvor rasistisk går det an å bli?

Skrevet

Var det meninga jeg skulle ta meg nær av det der???

Haha... dessuten så er det fakta. Spørsmålet er vel heller ; Hvor NAIV går det an å bli??

Skrevet

HI her..

Naiv? er vel heller spm om hvor UVITENEDE folk egentlig er....

selvfølgelig vil kriminelle heller sone sine dommer her i norge enn i et annet land, er jo mye bedre standard... men er vel ingen gamle som ville ha hatt besøk 1 time i uka, snakke i tlf 20 min pr uke, stå opp kl 7 for og gå på jobb/skole/en eller annen aktivitet HVER dag, låses inne på rommet kl 21:00, få ALL post gjennomlest, ikke få gå på do selv osv osv....

en annen ting er at sånn som systemet er lagt opp til her til lands så får INGEN sykehjemsplass før de nesten er sengeliggende ( med unntak av de som har alzheimers) så sier vel seg selv at hobbyer og gåturer er det siste de tenker på...

Men mener selv at helsevesenet er underbetalt, de som jobber der gjør en FANTASTISK jobb med de midlene de har;)

Skrevet

jeg tror svært mange gamle ville være glade for å få besøk en time i uka, få hjelp til å komme seg opp kl 7 om morgenen og tilbringe dagen med noe meningsfyllt, slippe å legge seg før 21.00 og hjelp til å gå på do....

det er sant at mange ikke får sykehjemsplass før det er for sent og de har blitt sengeliggende pga brudd, manglende trening og andre ting. Det er synd, men slik er det.

Det siste du sier er jeg også helt enig i, mange av de ansatte gjør en fantastisk jobb, og det er en skam at de blir belønnet med dårlig lønn, nedbemmaninger og utslitt kropp i ung alder.

Skrevet

Du glemte det faktum at i fengsler kroppsvisiteres man i alle hulrom før man får ta imot besøk.

Skrevet

du er FULLSTENDIG uvitende HI. De eldre trenger absolutt en hobby og ting å bedrive dagene med. Jeg har selv jobbet på hjem og mange av de eldre damene storkoste seg når de fikk sitte med strikketøyet og høre på gammel musikk. Mennene hadde ofte lyst til å sitte og se på tv litt utover kvelden, men fikk de det, nei, alle måtte i seng til klokken 21, aller senest kl22. Mange av disse var demente, men vi kan da ikke avskirive dem helt forde og la de sitte i en stol hele dagen. De elsket også å sitte i solen og å gå ture men det var jammen ikke ofte de fikk gått ut. Virkelig en frihet disse gamle har. Tipper det er bedre i fengselet gitt.

Skrevet

Alt stemmer selvfølgelig ikke, men jeg har jobbet på sykehjem og noe av dette stemmer faktisk på der jeg jobbet.

Feks: Det var noen som ville gå ut på tur men trengte å ha en ansatt med seg, men det gikk ikke, for en ansatt kunne ikke gå ut for da var det ikke nok folk på avdelingen.

Og jeg måtte faktisk hjelpe en mann i seng før jeg gikk hjem på kvelden selv om noen ganger ønsket å sitte oppe fordi nattevakten ikke rakk å legge han.

Og der dusjet de hver 14 dag faktisk. ene korridoren ene uka og andre korridoren andre uka. Mere var det visst ikke tid til.

Så isteden for å si at alle som sier dette er uvitende burde du kanskje tenke at det er utrolig trist at dette faktisk er virkeligheten på noen sykehjem.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...