Anonym bruker Skrevet 22. april 2010 #1 Skrevet 22. april 2010 Vurderer å være dagmamma til høsten. Vet det er forskjell på hvite og svarte penger, og vil gjerne har svar om begge
respektatauten Skrevet 22. april 2010 #2 Skrevet 22. april 2010 jeg vet ikke hva som er vanlig, men svigermor får 230kr pr dag for jenta hun passer.. da er mat til ungen inkludert i disse pengene.. aner ikke omdet er kvitt eller svart da:)
Anonym bruker Skrevet 22. april 2010 #3 Skrevet 22. april 2010 Ja sånn er det. Å være dagmamma er som en hobby som passer for svigermor som har annet å leve av. En unge, som kanskje spiser for en femtilapp om dagen gir svigermor en månedslønn på kanskje 15*180 kr eller hele 2.700 kr. Og hun passer bare denne ene :-)
respektatauten Skrevet 22. april 2010 #4 Skrevet 22. april 2010 jepp, det stemmer det! hun passer jenta to-tre dager i uka, og jobber kveld/natt ved siden av.. så det er som en "hobby" og ikke noe å leve av alene nei! men du får jo kontantstøtte til din egen i tillegg om den er under 3år og er hjemme da:) det hjelper litt på, men ikke mye!
Anonym bruker Skrevet 23. april 2010 #5 Skrevet 23. april 2010 HI her. Det var ikke meg som svarte.... Takk for svar Lurte på om jeg var helt urimelig hvis jeg tenkte 4000 - 4500 i mnd inkl. mat og evt bleier.
mammaen til Odin Skrevet 23. april 2010 #6 Skrevet 23. april 2010 dersom barna du skal passe er under 3 år, så får foreldrene kontantstøtte. Vi betaler vår hvite dagmamma 6000 kr på mnd. Det blir bare 500 kr mer enn barnehage her hvor vi bor. Denne ordningen passer meg perfekt!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå