p-in-the-snow Skrevet 22. april 2010 #1 Skrevet 22. april 2010 takk for at du skrev om hysj metoden. 3. natten ikveld og han sovnet i senga uten et pip... og IKKE på fanget med pupp og byssing ikveld rullet han bare fra side til side og koset med kaninen sin til han sovnet av seg selv. igår gråt han 5 min. første kvelden ca. 20-30 min.(var like før jeg ga opp)
Gjest eelis+kian Skrevet 22. april 2010 #2 Skrevet 22. april 2010 Så herlig!! :-D Hysj-metoden er genial! Nå må du nyyte kvelden i fred og stillhet, hehe. Det er så verdt litt gråt den første kvelden!
fjellgeita♀09 ♂10baby14 Skrevet 22. april 2010 #3 Skrevet 22. april 2010 hva er egentlig hysjmetoden? at man sitter og hysjer helt til barnet sovner?? er det slik at det sovner raskere med tiden, eller er det bare det at de ikke gråter før de sovner? og kan man slutte å hysje etter relativt kort tid, eller blir babyen avhengig å bli hysjet på for å sove? Jeg bare lurer, kanskje det er noe jeg skal prøve
Gjest eelis+kian Skrevet 23. april 2010 #4 Skrevet 23. april 2010 Man hysjer på babyen til den sovner ja, hehe. Man skal holde en hånd på brystet og en på hodet/panna til babyen og si "Shh" så høyt at man overdøver babyen. Dvs når babyen gråter høyt, hysjer man høyt, og når babyen gråter stille, hysjer man stille. Når babyen slutter å gråte skal man slutte å hysje. Det anbefales ikke å stryke på babyen, da det virker stimulerende, men bare holde på den, så den kjenner at du er der. Babyen skal være mett, tørr, trøtt og våken når man legger den, og det kan være fint å ha litt lys på, bare akkurat sånn at den ser deg. Jeg opplevde det sånn at han både sovnet raskere, og uten å gråte. Første kvelden hysjet jeg i 15 minutter før han sovnet. Andre kvelden hysjet jeg i 5 minutter. Tredje kvelden hysjet jeg et par ganger, og etter det har jeg aldri hysjet på han. Han sovner med en gang jeg legger han i sengen, både på dagtid og på kveldstid :-) Så babyen blir ikke avhengig av hysjing, nei. Det var jeg også litt redd for, men så lenge man ikke hysjer når babyen ikke gråter, så går det nok helt fint. Det er verdt et forsøk :-)
fjellgeita♀09 ♂10baby14 Skrevet 23. april 2010 #5 Skrevet 23. april 2010 dennew metoden skal prøves ut her i gården:) men hver gang hånda mi nærmer seg vesla så tar hun tak i den for å suge på fingrene mine. jeg får vel finne en løsning på det også
p-in-the-snow Skrevet 23. april 2010 Forfatter #6 Skrevet 23. april 2010 det med hånda gjorde oliver også, men jeg ga ham kosekaninen (koseklut) som er velig deilig å ha mot huden. han ELSKER kaninen. når ikke han har kaninen å holde i, tar han i sengetøyet mitt som er av silke og bruker det som koseklut ) men du må være sikker på at babyen er mett og trenger bare kos. jeg hadde ikke hånda mi på panna hans, for han liker ikke å ha noe på hodet.
Gjest Kira06 Skrevet 24. april 2010 #7 Skrevet 24. april 2010 Desperate som vi er har vi nå prøvd endel forskjellige metoder, hvor alle ender i flere timer med raserianfall. Hun kan holde på sååå lenge, og skriker så fryktelig at det høres ut som om vi mishandler henne (kjenner jeg er glad vi ikke bor i blokk lengre!). Etter 1.5 timer med skikkelig "stygg" hyling i kveld, kom jeg på at dere hadde skrevet om hysj-metoden. Desperat som jeg var forsøkte jeg den. Og etter noen minutter ble hun stille, og lekte med bamsen sin i 30 min før hun sovnet. Måtte hysje cirka 10 ganger, men herregud så bra det funket. Ihvertfall i kveld.... La henne kl 1845, og sovnet kl 2045, og ikke minst, sover fortsatt! Så skal teste metoden i morgen også. Takk for at du delte dette Eelis:)
Mamma´n til lillemor Skrevet 24. april 2010 #8 Skrevet 24. april 2010 Jeg leste også dette, og har lest om det før også. Nå har vi en periode med en del nattevåk og jeg prøvde ut litt på lillemor i går natt. Holdt på å kjempe med henne i over en time, men jeg modererte hysj-metoden litt med å synge i stedet. Det stimulerer kanskje mer, men her funka det supert. Hun vil ikke ligge på ryggen, så jeg holdt i hånd på henne på rygg/midje og når hun sutra høyt så sang jeg høyt og roet ned når hun roet seg. Naboen må kanskje ha trodd jeg var gal. Hun roet seg veldig fort, men begynte igjen etter kanskje ti minutter. Men når hun endelig var stille så sov hun i 5 1/2 time, og natta gjennom uten mat. Yes!!!! Blir spennende å se hvordan denne natta blir. Men det er så deilig å ha noen som har det på samme måte og få høre erfaringer fra. Det virker jo alltid som om alle i barselgruppa sover som engler.....
fjellgeita♀09 ♂10baby14 Skrevet 24. april 2010 #9 Skrevet 24. april 2010 Jeg prøvde i dag. Jeg hysjet så mye at jeg nesten besvimte:p Vi brukte over 1 time, hvor hun gråt så det dirret i gulvet. Jeg måtte faktisk gi opp, men det var en grunn til det, hun lå ikke i sin egen seng, men i en reiseseng hos mormoren sin. Jeg så at hun strevde med å finne favorittstillingen i den sengen. For hjemme legger hun seg på siden, bøyer hodet bak og gnur ansiktet mot sengegavelen(med sprinkelbeskytter). Det ble ikke det samme i reisesenga. Så egentlig bare teit å begynne der, men jeg var liksom SÅ motivert akkurat da. Men den gråtinga gjorde at jeg ble helt ør i hodet. hørte ikke meg selv tenke en gang. Jeg får prøve på nytt i morgen. Håper på bedre resultat da
Gjest eelis+kian Skrevet 24. april 2010 #10 Skrevet 24. april 2010 Så fint å se at andre også har hatt god effekt :-) Du som synger: Jeg synger også på natten når han våkner (jeg holder på med et avvenningsprosjekt, hehe). Jeg syns det fungerer bedre enn hysjing på nattestid, av en eller annen grunn. Og det handler jo om å finne det som fungerer for sin baby, ikke alt funker for alle :-) vestlandsfanden: Prøv igjen i morgen i vante omgivelser ja! Spent på å høre hvordan det går, jeg.
Gjest Kira06 Skrevet 25. april 2010 #11 Skrevet 25. april 2010 Litt interessant å høre at du også har den erfaringen fra barselgruppen. Alle på min barselgruppe svever på rosa skyer, og planlegger allerede flere barn. De har aldri noen problemer, og livet er alltid helt fantastisk. Kanskje jeg overdriver litt her, men det er slik jeg føler det noen ganger. Blir litt oppgitt, fordi tror nok kanskje at de ikke "tør" å snakke om problemer. Så jeg er den eneste som klager på barselgruppen vår:) Godt å høre at det fungerte med synging hos deg. Her blir det bare verre, men kan forstå det fordi jeg er tonedøv*s* Lykke til videre med søvnen dere fantastiske kvinner!!!
Mamma´n til lillemor Skrevet 25. april 2010 #12 Skrevet 25. april 2010 Ja, jeg lurer på om de andre på barselgruppa noen ganger pynter litt på sannheten :-) Men vet også at noen har latt de små ligge å gråte alene før de sovner, og det passer ikke hos oss. De får gode resultater, men likevel. Har ikke noen superstemme, men lillemor er nok veldig glad i sang og musikk. Hun eeeelsker baby-sang. Og jeg var innstilt på en natt til med litt sutring og synging, men det gikk over all forventning. Hun sov fra halv sju til ca 02.00, fikk smokken og sov videre uten mer om og men til kl seks i dag tidlig. Jeg vet ikke om dette er direkte resultat av kampen jeg hadde natt til i går, og det blir kanskje ikke sånn neste natt. Men det er jo en super start. Jeg måtte bare dele dette!
Gjest eelis+kian Skrevet 25. april 2010 #13 Skrevet 25. april 2010 Wow, Mamma'n til lillemor, så herlig! :-D Gutten min var oppe seks ganger i natt, blæh. Jeg skulle gjerne ha tatt en tredagerskamp med hyl og skrik, og så sov han natten gjennom etterpå, sånn som "alle andre" gjør. Nå går det liksom greit, han våkner og sovner igjen etter et par minutter, men sånn har det vært i en uke. Jeg er trøøøtt! Jeg tror barselgruppene pynter på sannheten ja. Når man leser her inne er det få som svever på rosa skyer hele dagen ;-))
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå