Anonym bruker Skrevet 22. april 2010 #1 Skrevet 22. april 2010 http://www.vg.no/nyheter/utenriks/artikkel.php?artid=10000518 sitte der å sutre over noe de selv er skyld i,nå får de rette seg opp i ryggen å ta den staffen de fortjener,det var de som var idioter og ville tjene lette penger på å smugle stoff! håper endelig de sitter alle 13 år i fengslet i Bolivia,at de ikke kommer hjem på "ferie" i norske fengsler...
Anonym bruker Skrevet 22. april 2010 #2 Skrevet 22. april 2010 Enig.. De får IKKE min sympati når de er så dumme at de prøver å smugle sånn drit inn i landet vårt...
Anonym bruker Skrevet 22. april 2010 #3 Skrevet 22. april 2010 Hahah!Flott å se at "bli-jeg-gravid-kommer-jeg-nok-hjem-planen" hennes ikke virket :-D
Anonym bruker Skrevet 22. april 2010 #4 Skrevet 22. april 2010 Jeg har bare en ting å si "Tusen takk Norge" for at dere ikke legger handa over sånne folk som skal ødelegge andre mennesker! Få dritten ut,de kan sitte der å råtne!
Anonym bruker Skrevet 22. april 2010 #5 Skrevet 22. april 2010 Ja, NÅ er de forbanna! De blir ikke frikjent, henta hjem til Norge eller noenting! Trodde de det var en spennende lek som landet Norge kunne unnskylde dem fra om det ikke gikk deres vei? For noen idioter. Nå har de vært med på leken og må tåle steken. Det provoserer meg dessuten at de klager på at den norske stat bare betalte for advokatene deres i begynnelsen, og at de ikke har fått dekket mer enn de har. Også HAR de søren meg fått støtte til livsopphold siden 2009! Er det mulig å være så utakknemlige!? Jeg skulle gjerne visst hvor mye skattepenger de ha bidratt med til felleskassa i sine liv. Det er ganske sikkert null. Nå er min siste rest med sympati borte, for nå har de jentene vist sitt sanne vesen. Og sånn føler sikkert mange det, vil jeg tro. Fy faen!
Anonym bruker Skrevet 22. april 2010 #7 Skrevet 22. april 2010 Til opplysning har man ikke krav på å få dekket advokat her hjemme i Norge heller. Så å tro at Norge skal bry seg blir jo pinlig. Norge kan ikke tilsidesette dommer fra andre land. Grunnen til at Norge er mer innvolvert i Kongo(da på det juridiske planet) er jo fordi vi er et land som fordømmer dødsstraff. Nei dette blir bare trist, disse jentene hadde trengt å lære litt om handling/konsekvens lenge før de kom i tenårene.
Anonym bruker Skrevet 22. april 2010 #8 Skrevet 22. april 2010 Men at de 6 andre inkl hun ,damen til hovedmannen, som arrangerte det hele og hun som rømte. Ja DET er rettferdig antar jeg?
Anonym bruker Skrevet 22. april 2010 #9 Skrevet 22. april 2010 For en rar ting å si! Det er da vel verken rettferdig eller urettferdig, for den avgjørelsen ble ikke tatt av andre enn hun som selv rømte. Men hun vil jo bli tatt på et eller annet tidspunkt hun også, og har det sikkert ikke så fett i dag heller. De andre jentene kunne jo ha latt være å smugle dop, så hadde de sluppet denne smørja. Men de trodde vel at det ville gå glatt siden de hadde gjort det før, og om ikke så ville den norske stat redde dem.
Anonym bruker Skrevet 22. april 2010 #10 Skrevet 22. april 2010 Døm ikke, for at dere selv ikke skal bli dømt
Anonym bruker Skrevet 22. april 2010 #11 Skrevet 22. april 2010 2257 later til å være klokere en de fleste av hønsene her.
Anonym bruker Skrevet 22. april 2010 #12 Skrevet 22. april 2010 Vil jo si at staten Norge har gjort mye for Madelaine ved å ha gjort en fantastisk innsats for å få datteren hennes til trygge oppvekstvilkår i Norge. Burde vel kanskje være litt takknemlig for det...?
Anonym bruker Skrevet 22. april 2010 #13 Skrevet 22. april 2010 Ja, 22:57, den dagen jeg tar med meg 20 kg kokain på smugletur til Norge, så skal de få lov til å dømme meg Jeg ser ingenting som gjør at man skal ha sympati for noe sånt.
Anonym bruker Skrevet 22. april 2010 #14 Skrevet 22. april 2010 Så mennesker som gjør feil har ikke rett på sympati,det er lett å trå feil....kanskje du en dag vil bli nødt til endre ditt syn på mennesker.En dag vil du kanskje møte deg selv i døren,du har ingen garanti for at dine barn vil leve ett plettfritt liv.Fordømmelse fører ikke noe godt med seg.Takk og lov for at alle ikke tenker slik,da hadde rettssystemet i Norge sett ganske annerledes ut. Det er noe med å se menneskene bak handlingene.Ingen er bare det du ser........ Jeg har selv mistet en av mine kjære til narkotika,men velger å ikke la bitterheten ta overhånd Vennlig hilsen 22:57
Anonym bruker Skrevet 22. april 2010 #15 Skrevet 22. april 2010 Det er lett å trå feil, men samfunnet idømmer likevel fengselsstraffer for kriminelle handlinger. Ellers ville det vært et lovløst samfunn.
Anonym bruker Skrevet 22. april 2010 #16 Skrevet 22. april 2010 Ja fengsels straff får man.Men dommere og politi sitter ikke og lirer av seg dritt om straffedømte,bare så det er nevnt,,,,,
Anonym bruker Skrevet 22. april 2010 #17 Skrevet 22. april 2010 Heldigvis trenger jeg ikke å forandre på synet mitt på mennesker, 2257. Empati er noe jeg har mer enn nok av. Men når folk gjør så grove og bevisste feil, så er de pent nødt til å ta straffen sin, det er som HI sier, de kan bare takke seg selv... Tenk så mange liv den dritten de skulle dra inn i landet ville ha ødelagt da.. Det er godt slik handling får harde konsekvenser, nok til å skremme andre fra å gjøre det samme.
Anonym bruker Skrevet 22. april 2010 #18 Skrevet 22. april 2010 2257- dømmer du ingen? Ikke pedofile heller? Merkelig holdning, for ikke å snakke om upraktisk!
Anonym bruker Skrevet 22. april 2010 #19 Skrevet 22. april 2010 Ja, de har gjort seg fortjent til straff. Men de var unge og dumme da det skjedde, og straffen er hard. Jeg synes de burde få sone i Norge, på lik linje med at de utlendingene som begår lovbrudd i Norge skal få sone i eget land. For meg er dette to sider av samme sak.
Anonym bruker Skrevet 23. april 2010 #20 Skrevet 23. april 2010 Vi nordmenn er rare... Hvis utlendinger begår en kriminell handling i norge, da blir vi krakilske og forlanger at de jævla utlendingene til helvete blir sendt til hjemlandet for soning. Hvis nordmenn begår en kriminell handling i utlandet, da forlanger vi at de til helvete bli der de er å sone. Jeg er helt enig i at de kan takke seg selv, men synes de kan få straffen sin i hjemlandet.
Anonym bruker Skrevet 23. april 2010 #21 Skrevet 23. april 2010 Anonym 0707. Tror du kanskje det har noe med omfanget av kriminalitet de har utført,nå har det seg sånn at det er rimelig "godt" å sone i Norge,derfor mener vel mange at de kriminelle må hjem,og i denne situasjonen er det omvent,og kanskje maktene i Bolivia vil at de skal sone der,hva med kongo saken,de har ikke fått komme hjem....
Anonym bruker Skrevet 23. april 2010 #22 Skrevet 23. april 2010 Sier bare en ting 22.57 : har du fulgt med i timen du eller???? Hadde de bare gjort feil en gang,men de hadde jo gjort dette maaange ganger før,det var jo ikke første gangen akkurat. Det er mange utlendinger som soner straffen sin her som de har gjort handlingen.....derfor syns vel mange det er riktig at de soner i Bolivia når det er der de har gjort lovbruddet og fått dommen. Kanskje det faktisk gjør at de ikke gjør det igjen.... Men skjønner jo at de vil til Norge....får de en straff på 13 år her kommer de jo ut igjen etter 6-7 år,kanskje mindre også om de oppfører seg, også lever man jo som om man skulle bodd på hotell i forhold. Sorry,men syns ikke synd på noen jenter som har vært dumme nok til å gjøre noe sånt som dette og har gjort det maaange ganger før. Er noe som heter har man vært med på leken får man tåle steken....nå ble de tatt for noe det slås hardt ned på...da syns jeg de får ta følgene av det.Syns faktisk de har fått mer enn nok også som vi skattebetalere betaler for. De har gjort et lovbrudd,da får de ta følgene av det rett og slett...ferdig med det :-)
Anonym bruker Skrevet 23. april 2010 #25 Skrevet 23. april 2010 Herregud, blir helt sjokkert over hvilken holdninger som florere blant mødre her inne. Blir helt kvalm av dere som elsker å fordype dere i andre menneskers ulykke, om det er selvforskyldt eller ikke. Må være noe som er virkelig galt med folk som finner glede i noe slikt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå