Gå til innhold

Hele korn i brød til disse små????

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skulle til å bake brød (grovt), som snuppa vår skal få, men så kom jeg til å tenke på at jeg en gang leste at de ikke skal ha hele korn? Noen som egentlig vet hvorfor? Fordi de lett kan sette seg fast i halsen, gi fordøyelsen litt motgang, eller bare rett og slett forde de oftest ikke liker det?

..men når jeg tenker meg om, kan jeg vel også kanskje kjøre de en runde i blenderen. Det kommer jeg til å gjøre, for denne gang i allefall! (Nå følte jeg meg litt smart :P) Men poster innlegget fordi, og håper noen her inne har noen kloke ord om ev. hvorfor ikke bruke de hele i brød;))

Fortsetter under...

Skrevet

jeg bruker ikke brød med hele korn(kommer litt an på størrelsen da) men det er fordi jeg er redd han skal sette det i halsen, han greier jo ikke å tygge de. kan jo få grove brød uten hele korn og

Skrevet

Har aldri hørt om at unger ikke skal ha brød med korn i. Det må i såfall være fordi det er vanskeligere å tygge, å evt. kan sette seg i halsen.

Men visst ungen din er vant til å spise brød med frø i, så er jo ikke det noe problem.

Gutten min på 2år har spist halvgrovt brød hele livet, å dette er det solsikkefrø i.

Nevøen min på 9mnd spiser fullkornsbrød (på grensen til rugbrød). Ikke noe problem, han eter som en hest å har ingen problemer med fordøyelsen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...