Gjest Skrevet 22. april 2010 #1 Skrevet 22. april 2010 Heisann Jeg er nå 10+1 i forige torsdag hadde jeg en blødning. Det var akkurat som jeg "tisset" på meg.Gikk på do,tørket meg og det kom heldigvis ikke noe mer.Det var frisk farge så ut som mensturasjonsblod og hadde to små tynne tynne trevler som jeg kaller det. Ringte til legekontoret og de sa at det ikke var noe å bekymre seg for men jeg vet ikke helt om jeg stoler på det.Noen her som har opplevd det samme?? Hvis det er en SA jeg har hatt er det noen da som vet hvor lenge man har gravid følelsen etterpå??? Jeg er veldig kvalm,trøtt og har ømme bryster så alle tegnene på Gravid er der Håper på svar Klem fra Lene
Lille Liv Skrevet 22. april 2010 #2 Skrevet 22. april 2010 Huff da, det er ikke noe gøy og oppleve det. Men det trenger overhode ikke bety noe negativt Jeg har venninner som har opplevd og blø ordentlig, men alikevel var alt bare bra med lille spiren. Selv har jeg opplevd og blø en gang, og da var det visst noe som het "wanishing twin" og alt var bra ellers (det endte dessverre dårlig senere..., men det er en annen sak) Er du bekymret, må du bare skaffe deg en UL. Det er du som er sjefen, og du må ikke gå og bekymre deg unødvendig. Håper og tror alt er bra med din lille! Lykke til!
Snusky McClusky Skrevet 22. april 2010 #3 Skrevet 22. april 2010 Uff. Jeg forstår at du er redd. Når jeg har mistet så sent som du nå er så har det begge gangene vært en MA. Den første gangen ante vi ikke at fosteret hadde sluttet å leve noen uker før, men nå sist i januar så kom det litt misfarget fostervann ut. I tillegg kjente hadde jeg kramper i maven som tydet på at kroppen prøvde å drive ut fosteret. Jeg har inntrykk at kroppen ikke sjelden klarer å støte ut fosteret selv på denne tiden, og at det derfor må en utskraping til. At det kun har kommet litt friskt blod tror jeg faktisk ikke nødvendigvis er så skummelt. Hadde dette vært en spontanabort så ville du nok ha mistet mye symptomer, og du ville ha blødd mye mer. Jeg har hatt en av disse også. Det var i uke 6/7, og jeg hadde mensmerter/utdrivelseskramper mens jeg blødde som ved mensen. Når man er gravid så har man mer blod i kroppen enn ellers, og i tillegg ligger blodårene nærmere overflaten slik at de lettere brister ved irritasjon og lignende. Jeg tror kanskje det er derfor du blødde litt. Det kan selvsagt også være at det har gått galt, til tross for at slike småblødninger er vanlige selv i sunne svangerskap. Om du fortsetter å bekymrer deg eller mistenker at noe er galt så bør du be om en ultralyd. Får du ikke det så er det kanskje verdt å betale for det privat. Jeg er forresten kommet like langt som deg. Håper alt er bra med deg og spiren, og at vi sees igjen senere her inne! :-)
Snusky McClusky Skrevet 22. april 2010 #4 Skrevet 22. april 2010 Jeg mente å skrive "Jeg har inntrykk at kroppen SJELDEN klarer å støte ut fosteret selv på denne tiden.."
gutteklubben grei Skrevet 22. april 2010 #5 Skrevet 22. april 2010 Jeg hadde selv masse småblødninger med andremann og det gikke helt fint. Men jeg hadde valgt å dra på en privat ultralyd bare for å være sikker. Da slipper du å gå og engste deg, har du først sett et bankende hjerte så blir du ikke like nærvøs om det skjer igjen heller :-) Slik følte i alle fall jeg det..
Gjest Skrevet 22. april 2010 #6 Skrevet 22. april 2010 Tusen takk for alle svar Skal til første svangerskapskontroll på mandag...håper legen kan gi meg noen svar da.Kan han finne ut om jeg har hatt en MA eller ikke ved en gyn undersøkelse??
Snusky McClusky Skrevet 22. april 2010 #7 Skrevet 22. april 2010 Bra at du skal til legen på mandag! Da får du forhåpentligvis vite mer da. Jeg tror dessverre ikke at en lege kan se hvorvidt du har mistet eller ei utifra en vanlig gynokologisk undersøkelse. Da jeg hadde en MA i januar ble jeg undersøkt uka før, og fortalt at livmora var forstørret og at alt så bra ut. Uka etter kom det litt brun spotting, og det viste seg at fosteret hadde dødd to uker før. Du må nok ha en UL for å etablere at du fremdeles er gravid, tror jeg. Hvis ikke må hcg-nivået måles med et par dagers mellomrom for å se på stigningen.Jeg håper og tror at du er gravid. Prøv å ikke bekymre deg for mye frem til mandag, for det er jo ingenting du kan gjøre fra eller til uansett. La oss vite hvordan det går, er du snill, og masse lykke til! :-)
mamma-til-en-prinsesse Skrevet 23. april 2010 #8 Skrevet 23. april 2010 Opplevde selv en blødning forrige helg, og pga at jeg har mistet i uke 8 tidligere, ble jeg selvfølgelig kjemperedd. Oppsøkte lege på mandag. Fikk henvisning til prival UL på tirsdag, og der fikk jeg beskjed om at alt var i skjønneste orden. Legen forklarte at det var normalt med en blødning i den tiden (uke 8-10) da morkaken vanligvis trekker seg litt oppover. Må innrømme at jeg skjønte ikke så mye av det hun sa, for jeg var i lykkerus over å se mitt lille nurk med to armer og to ben som sprellet der inne Men det var ikke noe å bekymre seg for for min del ihvertfall, så det trenger ikke være noe galt hos deg heller. LYKKE TIL!!! (Jeg var 10 uker på veg forresten)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå