Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en liten gutt på 4 uker som er plaget med luftsmerter på ettermiddag/kveld. Har vært på helsekost å kjøpt fennikelte. Lurer på hvor mye av denne teen man skal gi i løpet av et døgn?? Har funnet at man skal gi 1 ts. Noen som vet?? Helsesøster sa at man kunne gi den kald fra kjøleskapet. Hvor lenge vil den være holdbar i kjøleskapet? Takker for svar :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vet ikke hvor mye du kan gi barnet, men har hørt at effekten skal "gå gjennom" morsmelk også, så hvis du ammer kan du jo drikke bøtter og spann:) Det er litt enklerer å teste ut mengde på seg selv enn på baby..:) Det er også bra å spise fersk fenikkel. Ang holdbarhet vet jeg ikke, men ville jo laget ny hver dag. Lykke til:)

Skrevet

Jeg har drukket fenikkelte og synes det har null effekt mot luftplager. Minifom er det som etter min erfaring hjelper, i tillegg til nesten å kutte ut melk fra kostholdet mitt.

Skrevet

Ammer desverre ikke gutten min da han ikke vil ta brystet, og morsmelken min var for næringsfattig så her får han mme. Derfor jeg lurer på doseringen av fennikelteen siden vi gir det med skje. Helsesøster frarådet bruk av minifom.

Skrevet

sliter med luftplager her også..... :/

Tru du kan gi 2 ml før kvart måltid, men tru eg ville hatt en liten lunk på det før eg gav det til barnet.... ;)

Skrevet

Det er forskjell på helsesøstrene, for min anbefaler. Legen også. Da jeg kjøpte på apoteket opplyste de at det ikke lenger anbefales langvarig bruk av minifom. Det var vurdert å ta det vekk fra markedet, men virkningen var så god at de heller kom med anbefaling om kortvarig bruk.

Skrevet

Når vi brukte fenikkel-te, ga vi 5ml før hvert måltid. Det hadde umiddelbar virkning:-) Den holder seg i kjøleskap i 2 døgn. Lykke til!

Skrevet

Takk for svar jenter :) Da skal vi prøve ut teen og håper på god effekt :)

Skrevet

Lykke til. Håper det hjelper!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...