Anonym bruker Skrevet 22. april 2010 #1 Skrevet 22. april 2010 Ser at mange skriver at de blir strippet av jm osv før fødsel, hva er egentlig stripping? Er det vondt?
Anonym bruker Skrevet 22. april 2010 #2 Skrevet 22. april 2010 har ikke hørt om dette før... forbinner ordet stripping med å kle av seg.. hehe men håper noen svarer på dette, for det kunne jeg oxo tenke meg å få svar på
Anonym bruker Skrevet 22. april 2010 #3 Skrevet 22. april 2010 vis du har begynt få åpning tar de en finger inn i åpningen og snurrer litt rundt .. utvider litt.. så kanskje noe starter
Anonym bruker Skrevet 22. april 2010 #4 Skrevet 22. april 2010 Hade heller ikke hørt om det før jeg kom hit. Forbinder det og med å kaste klærene, men kan ikke se for meg at jm gjør det.. HI
Anonym bruker Skrevet 22. april 2010 #6 Skrevet 22. april 2010 Herregud for en dårlig forklaring. Stripping er tøying av livmorhalsnens åpning. Dette skal kun gjøres om man er moden, dvs. mormunnen er myk og helst avflatet (borte), eller veldig kort. Man bør også ha minst 1 cm åpning. Stripping kan få fortgang, og fremskynde fødsel.
Anonym bruker Skrevet 22. april 2010 #7 Skrevet 22. april 2010 stripping er forferdelig vondt! Det er fo å sjekke modningen, men det stikker hele hånden oppi musen din! Det samme som å "fistre" men det ikke er helt frivelig!
Anonym bruker Skrevet 22. april 2010 #8 Skrevet 22. april 2010 Jeg hadde faktisk ikke fistet frivillig, jeg da.. :-P Blitt strippet har jeg derimot gjort frivillig en gang, og uvitende en gang. I tillegg til å tøye livmormunnen bruker de også en finger til å løsne fostersekken fra livmorveggen. På denne måte blir det et press ned på fostersekken slik at vannet fortere kan gå av seg selv.
Anonym bruker Skrevet 22. april 2010 #9 Skrevet 22. april 2010 er dette noe di gjør når man er gått over tia?? eller er dette noermalt å gjøre ellers?? er førstegangsfødene jeg....
Anonym bruker Skrevet 22. april 2010 #11 Skrevet 22. april 2010 Det er ikke alle jordmødre som gjør det i det hele tatt. De som får det gjort er delvis moden eller helt modne med åpning. Enkelt får gjort det fra et par-tre uker før termin, andre når de har gått over. Viktigste er at man er moden. Jeg fikk gjort det av legen med førstemann da jeg var på overtidskontroll på sykehuset.Med tredje var det fødselslegen som gjorde det i forbindelse med igangsetting av fødsel.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå