Gå til innhold

Hvordan behandles en vaginal soppinfeksjon under graviditet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har gått på langvarig antibiotikabehandling etter en alvorlig lungebetennelse, og lurer på om jeg kan ha fått en soppinfekjon (vaginalt) som følge dette. Har økende kløe nedentil, og må ta meg sammen for ikke å klø meg hudløs. (har ikke noen spesiell utflod)

Andre som har blitt behandlet for dette under svangerskapet? Hva slags behandling? Canesten?

Jeg skal til lege på mandag for ettersjekk etter lungebetennelsen, men hvis dette forverrer seg kunne jeg godt tenke meg å komme igang med en behandling før det.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei.

Canesten kombipakke med krem og 1stk vagitorie:-)

Håper det forsvinner:-)

Skrevet

Hei. :)

Canesten kan brukes under graviditet ja. Men viss du bruker vagitorien i tillegg til salven så må du bruke fingrene for innføring og ikke den medfølgende applikatoren.

Du kan jo ringe fastlegen din i morgen tidlig og bare spørre dem også bare for å være sikker. Så kan du sikkert begynne beh i morgen. Ikke noe særlig å gå med soppinfeksjon.

God bedring. :)

Skrevet

Hei:)

Jeg har nettopp hatt sopp nedentil. Jeg gikk ikke til legen av den grunn siden jeg hadde det i sist svangerskap også og bare visste at dette var sopp. Jeg brukte det de oppforbi skriver og det har funket helt perfekt hos meg :) etter bruk av dette i ca 14 dager er jeg nå helt fin igjen:)

Skrevet

Takk for svar ;-)

Blir jeg verre til imo eller lør går jeg til innkjøp av den Canesten kombipakken ;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...