Gå til innhold

Noen som har byttet til stor seng ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mini her som blir 2 i august bare klatrer ut av sprinkelsenga, mange ganger hver kveld foer han roer seg.

Noen som har erfaring med at det bedrer seg i stor seng ?

Mine to andre troll har alltid ligget fint i sprinkelsengene sine.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har tatt av en side på sprinkelsenga i dag og satt på en sengehest. Han kan dermed klatre ut selv.

Var hos svigers hele februarmåned og han sov i egensveiset normal barneseng som var veldig lav. Det gikk supert og han elsket å stå opp selv, derfor prøver vi det nå her også selvom vi ikke har noe å utsette på sprinkelsenga.

Kan melde tilbake om noen dager hvordan det går.

Lillemann er 16 mnd.

Skrevet

Vi la minsten i stor seng med sengehest da han var 20 mnd. Han gikk ut av senga 3 ganger den første kvelden, 1 gang den neste og ikke noe mer etterpå :-) Vi stod i døråpningen og "passet på" han de første kveldene. Han klatret forøvrig ikke ut av sprinkelsenga.

Skrevet

Det går kjempebra med sengehesten :-) Han elsker å krabbe inn og ut selv!

Skrevet

Jeg tør ikke å begynne med storseng ennå jeg..hun er 17mnd om ikke lenge.. hun er rolig når hun sover, men jeg tenker at hvis jeg lar henne være i ei slik seng, så krabber hun bare ut, og ikke klatrer oppi sengen igjen? tror jeg er for "hønemor" :P

har eeegentlig lyst til å prøve jeg og,men bare synes det er så skummelt =/ hun må jo til slutt i storseng hun å.. lillebror kommer i september og vil ha sprinkelsenga hennes også..hehe.. hmmmm

Skrevet

Du dette lurer jeg fælt på også! vi har en gutt som vil være mellom 19 og 20mnd når nestemann kommer i august,å vi er veldig i tvil om vi ska kjøpe ei til sprinkelseng, el en ordentlig juniorseng m sengehest å d hele..??

Noen som har tips/råd/erfaring??

Kan forøvrig nevne at vår førstefødte sover hele natta,har aldri hittil prøvd på å klatre ut senga si,å hver kveld når han blir lagt i 7tia ligger han som regel våken ei lita stund å bare koser seg med smokken å puta som han er så glad i..men aldri en lyd,han bare ligger sånn til han sovner! Så lurer jo litt på om han vil begynne å gå ut av senga når han oppdager at han plutselig kan d..?

Skrevet

Gutten vår er 20 mnd og har ligget i stor seng siden han var 15 mnd, han trivdes aldri i sprinkelsenga, så har bare gode erfaringer med stor seng.

Skrevet

Lilleknott om blir to om to dager har ligget i stor seng siden han var 15 mnd.

Han sover bedre i den enn i sprinkelsengen;)

Vi har to tette jenter også med 13 mdn mellom og da mellomste ble født hadde vi alt vendt eldste til stor seng. Siden de måtte dele rom der vi bodde før, var den enkleste løsningen at hun hadde stor seng og minste tok over sprinkelsengen.

Ikke noe problem det:)

Så jeg hadde ikke kjøpt en ny sprinkelseng om jeg skulle fått nr. 2 nå, da hadde jeg heller lagt eldste over ja. Men husk på å venne han til den i god tid før babyen kommer så ikke det blir så mye nytt på en gang:)

Skrevet

Vi må snart bytte... Han klatret ut av reisesenga i helga, og vil tro det ikke tar mange dagene før han tar sprinkelsenga og (til helga når vi skal sove lenge).

Gruer meg... Han finner jo på så mye rart. Er det lov med krok på døra? Leste engang om en 3åring som hadde gått ut i tromsø midtvinters når pappa'n sov... -Det er noe vår glatt kunne funnet på :-S

Skrevet

Haha, huff - får håper han ikke vandrer alt for langt unna ;) En krok høyt oppe på ytterdøra (sikkerhetslås) er kanskje greit? Det skal vi investere i - både ytterdøra og på verandaen (4 etg rett ned - grøss!)

Vi har nesten aldri brukt sprinkelseng til Bo. Han sov i kurv da han var bitteliten, og siden da har han stort sett sovet i vår seng, bortsett fra noen gode måneder i fjor sommer.

Han har nå fått en 90 cm rammemadrass på rommet sitt som han etterhvert skal flytte inn i :) Satser på at det går greit. Hopper glatt over juniorseng, klarer ikke helt se vitsen med det ...?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...