Carina har to små gull Skrevet 22. april 2010 #1 Skrevet 22. april 2010 Så nå skal jeg ta hormon prøver på dag 18 og 23. Skal ta prolaktin, FSH, LH, østriol og progesteron prøver. Er møkk lei av at jeg får mensen ca 9 dager etter el så idag krevde jeg de prøvene. Legen var 80% sikker på at prøvene var normale, men de var verdt å ta siden vi begynner å ha prøvd en stund. Snakket også litt om det her med å ha murringer hele tiden etter el, hadde det fra 5 dpo denne pp og det kan ha seg at jeg kanskje har endometriose. Det vanligste tegnet på det var murringer ofte gjennom en syklus. Så nå har jeg sikkert det.... positiv ja... Også pratet vi litt om videre utredning. Har jeg ikke blitt gravid til etter sommeren blir det full utredning av både meg og mannen. Var litt godt å få pratet om dette, da er det i allefall en plan. Fikk i tillegg beskjed om å ikke ha så ofte sex. Han mente det holdt med hver tredje dag :/ For ofte sædavgang gir dårligere kvalitet på spermen. Mente å ha hørt det motsatte jeg.... Det var litt om legebesøket mitt Er på CD 4 og tanta er i retur
Skaubinna Skrevet 22. april 2010 #2 Skrevet 22. april 2010 Men litt godt å få denne timen overstått vel? Man gruer seg gjerne til en slik time også...? Blir spennende tider for dere fremover da?!!! Følte bare for å kommentere det du skrev om muligens endometriose....OM det skulle være at du har det betyr jo ikke det at du ikke kan få barn. OM det skulle være det, så kan jo en lap renske godt opp inni der og gi et lite nurk gode vilkår i ettertid:-) Kanskje du også klarer å slappe av litt mer og på en måte overlate litt ansvar på hva som kan være krøll til legene? Det er jo dette klassiske irriterende med å slappe av vet du......er jo en klisje, men med en sannhet i seg dessverre. Blir spennende å få svarene på prøvene i alle fall!!! Når det gjelder dette med sex...vel.....jeg har vært prøver i 2 år og har hatt både pliktsex ofte hver dag og på rette dager. Nå en lap operasjon senere og som nevnt 2 års prøving, hadde jeg pga mange omstendigheter kun sex etter påvist EL - mest sånn for vanens skyld.....hehe EN GANG - og jeg er gravid. Så ikke mist motet og ikke tenk på hvor mange ganger eller ofte. Man skal jo leve ved siden av også. Har lest flere av innleggene dine og syns det er på høy tid at det nå snart er du som sender inn en gledestråd:-) All lykke til deg fra meg.
Fru Fomle *ønsker seg..* Skrevet 22. april 2010 #3 Skrevet 22. april 2010 Så flott, Carina! Nå ser det ut til at vi får hjelp begge to Neste steg for meg også er hormonprøver... LYKKE LYKKE TIL!
Carina har to små gull Skrevet 22. april 2010 Forfatter #4 Skrevet 22. april 2010 Ja gravd det blir jeg en eller annen gang Er veldig godt å bli fulgt litt opp ja. Er veldig spente på hva de prøvene sier. Mistenker at jeg har lite progesteron. Vet dere om endometriose kan vises på hormon prøvene? Gratulerer så masse med spira Skaubinna, vel undt til deg:) Happy ツ Masse lykke til til deg også Snart er det vår tur
Peispå! Skrevet 22. april 2010 #5 Skrevet 22. april 2010 Hei:-) Bare av ren nysgjerrighet; Hvorfor skal de ta prolaktinprøve? Hele min familie på morsiden har skyhøye nivåer av det, jeg også. mener jeg hadde ca.10 ganger høyere nivå enn normalen. Legen min skulle sende over resultatet til sykehus for videre oppfølging, men dette ble aldri gjort. Har ikke brydd meg nevneverdig siden dette var i forb. med svangerskap i 07... Men, nå lurer jeg fælt om du vet litt mere om dette?
☆Meg og lille snuppis+knerten☆ Skrevet 22. april 2010 #6 Skrevet 22. april 2010 Grattis - ett steg videre i prosessen Jeg er sikker på at dette ordner seg etterhvert!! Har selv vært hos gyn i dag (dag 23) og tatt progesteronprøver. Tok en innvendig UL i tillegg og han kunne se at jeg hadde hatt EL på høyre side denne gangen. Det har jeg visst forøvrig hver gang, EL på hø side altså... Vi snakket litt løst og fast om syklusen, blødninger, slim, sex etc... Og at det var helt uaktuelt å gå videre da vi allerede har barn fra før. Han sa at han trodde Riksen ville avslå søknaden om IVF, det var uansett en veldig omstendelig prosess og det ene og alene fordi vi har barn fra før! Ble litt skuffet over at det liksom ikke finnes noen flere muligheter for oss, men samtidig hadde vi en veldig fin samtale med andre ord! Han sa at han skulle hjelpe oss med å bli gravid - så håper jo på ett lite mirakel snart!! Minuset er at jeg er 600,- kr fattigere - men håper jo etterhvert at jeg får en liten spire og da er ALT strevet og alle pengene VERDT det!!! Krysser fingrene for at det blir vår tur i år Carina - synes vi fortjener det Lykke til med blodprøvene og oppfølgingen Stoooooor klem fra
Februargutten Skrevet 22. april 2010 #7 Skrevet 22. april 2010 Jeg har også mye murringer gjennom hele syklusen, men har IKKE endometriose (tror jeg:)). Tok røntgen av magen for et par år tilbake pga infeksjon, og regner med de hadde sett det og sagt ifra om de hadde sett cyster ol. Så ikke grav deg helt ned av det - det kan jo også være fordi du tenker mye på å bli gravid og dermed er veldig bevisst på alt som skjer? Lykke til videre!
Carina har to små gull Skrevet 22. april 2010 Forfatter #8 Skrevet 22. april 2010 trønderline , det jeg har hørt er at forhøyet prolaktin kan føre til infertilitet og kan gi problemer med å bli gravid. Jeg ¨skal også ta de prøvene da jeg har hatt væske/melk som kommer ut av puppene. Men det er visst også veldig vanlig. ☆Meg og lille snuppis☆2MA,25pp, kjære venn Har tenkt på deg, ikke "sett" deg her inne på noen dager. Litt deilig med litt ekstra oppføling da Barnet ditt, det skal du nok få en dag. Det skal vi begge to. Og forhåpentligvis skjer det ikke om så lenge. Håper vi slipper å vente på utredning, syntes det virker så lenge ut til høsten. Nesten så jeg håper at de finner noe på de hormonprøvene slik at jeg kan få noe hjelp mot det. Jeg fikk som sagt mensen 9 dager etter el denne pp. Murringer fra 5 dpo, kanon ømme pupper og hvit utflod. Hadde skikkelig gravid følelse,men var nok ikke det. Må bare fortsette med å følge med på når jeg har el. Syklusen min er helt på bærtur. Denne gangen hadde jeg el på dag 17 og fikk mens på dag 26. Forrige syklus var på 32 dager. Håper det blir full klaff for deg meg trippel pergo denne pp, krysser alt jeg har Natta klem fra meg
Peispå! Skrevet 23. april 2010 #9 Skrevet 23. april 2010 Takk for svar! hvis det er en fattig trøst, jeg har fortsatt mye melk pga prolaktinet, 2 og et halvt år etter forrige fødsel. -Og jeg har vært så heldig at jeg har blitt gravid 2/2 forsøk.....(mannen er mye borte..:-) Så bare stå på!!!
Carina har to små gull Skrevet 23. april 2010 Forfatter #10 Skrevet 23. april 2010 Neida Skal ikke gå å bekymre meg over om jeg har det. Legen trodde forøvrig ikke at jeg ikke hadde det endometriosde heller siden jeg har blitt gravid to ganger. Vi får bare stå på og prøve videre. Blir min tur en dag også
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå