Gå til innhold

Hva gjør man når man har feber?

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg er blitt syk, har hoste, smerter over alt og nå er feberen oppe i 39grader.. er det ikke skadelig for spira å la den bli for høy? kan jeg ta febernedsettende medikamenter?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ingen?

Skrevet

ring legen!

tipper du får beskjed om å ta febernedsettende men det skal du jo ikke ta uten å ha vært i kontakt med lege....

Skrevet

jeg har inntrykk av at det er lov å være litt hysterisk og kjapp på tråden til legen når en er gravid :) så ikke tenk på det. bedre å ringe en gang for mye.

Skrevet

tusen takk for svar =)

Skrevet

Jeg har fått vite med legen at paracet er trygt å ta når en er gravid. DU skal ikke gå rundt med feber når du er gravid.

Men IKKE ta ibux og lignende. Det er ikke bra for babyen

God bedring

Skrevet

Mente ikke å skrive DU med store bokstaver, hehe. Det var en skrivefeil faktisk. Store bokstaver ser liksom ut som "skriking" ;)

Skrevet

Spurte jordmora om dette. Hun sa det va kjempeviktig å ta paracet viss man hadde feber. Hun synes det va utrolig mange som ikke turte å ta noe som helst når man gikk gravid fordi man tror at alt e farlig. Paracet e absolutt ikke farlig. Det e mer farlig å gå med høy feber. Det kunne være en stor stressfaktor for babyen.

God bedring til deg. :)

Skrevet

Så lenge man er måteholden med paracet så skal ikke det være farlig. Har selv fått råd om at jeg bør ta paracet om feberen beveger seg opp mot 39 grader (ikke så bra for barnet heller å gå så varm). Men har du 39 og ikke føler deg så dårlig så hadde jeg ikke tatt piller. Du må nesten se ann allmenntilstanden din. Men ikke noe å være hysterisk redd for å ta en paracet i hvert fall.

Hvis du ikke blir bra og har feber over lengre tid så hadde jeg ringt legen. Har akkurat gått i maaaange uker med det jeg trodde var kraftig forkjølelse - nå viser det seg at det er lungebetennelse (mest sannsynlig) som krever behandling. Er ikke helt bra for fosteret at jeg har gått med kraftig infeksjon over så lang tid... Skjønner følelsen din av å ikke ville ringe legen hele tiden, men det kan jo gå andre veien også (ringer litt for sjelden)... He he. Ikke så greit dette. Føler jeg syter i det ene øyeblikket og deretter er helt på jordet når det gjelder å si ifra i det neste...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...