Gå til innhold

Vil politiet ta dette seriøst?

Anbefalte innlegg

Skrevet

En venn av meg er narkoman. Han er nå innlagt på psykiatrisk, veldig syk.

Han spurte om jeg kunne rydde leiligheten hans og der fann jeg mange tlfnr med navn.

Jeg tror (men vet ikke) at dette er hans narkokontakter, og har lyst å oppgi dette til politiet. Men jeg har ikke lyst å oppgi mitt navn eller min venns navn.

Kan politiet gjennomføre et razzia på bakgrunn av disse opplysningene?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

-Hei, jeg vil ikke si hvem jeg er og hvor jeg har funnet dette, men her er en liste telefonnummer med navn som jeg fant hos noen som bruker narkotika?

Nei, politiet kan så avgjort ikke gjennomføre noen razzia på bakgrunn av noe slikt.

Skrevet

JOda, det kan de.

Og du trenger ikke oppgi navnet ditt, men du må si hvorfor du tror det. Har du andre bevis, vitner, etc?

Skrevet

Det kan de. På BAKGRUNN av opplysningene. Men det er ikke sikkert det er nok. Var razzia hos naboeen på grunn av et anonymt tips for 2 uker siden.

Skrevet

Det må da likevel være skjellig grunn til å mistenke noen for noe.

At en person som bruker narkotika har telefonnummeret ditt kvalifiserer virkelig ikke til at politiet skal ransake hjemmet ditt uten videre.

Skrevet

Pila, du ville bli overrasket over hva politiet kan finne på å kalle skjellig grunn. Jeg vet om husundersøkelser som er foretatt på langt tynnere grunnlag enn dette. Indisier bygget på indisier, som er bygget på indisier.

Skrevet

At en junkie har et telefonnummer er ikke i nærheten av å være et indisium en gang.

Skrevet

Tvilsomt at politiet kommer til å bruke penger og ressurser på å gjennomføre razzia bare på bakgrunn av dette.

Du kan selvfølgelig sende inn et anonymt tips og ligger det inne flere tips eller opplysninger på disse numrene så kan det være at de vil gjøre noe.

Men jeg tviler....

Skrevet

Vel...

Det gikk rykter om at en venn av meg hadde huset fullt i dop og razzia ble gjennomført. De fann selvsagt ingenting for det var bare oppspinn.

Skrevet

fy faen værste jeg har hørt din jævla tyster!!!en venn spør deg om hjelp og du skal gå videre til politiet,hadde aldri hatt samvittighet til det...sånt blir jeg så jævlig provosert av..

Skrevet

18:21 hvor er topplokket ditt?

Enn hvis det faktisk er nr til et mye større nettverk? Kanskje en dealer. Hva hvis noen du kjenner hadde dødd av overdose om noen mnd, og det kunne vært forhindret hvis denne dealern hadde blitt tatt av politiet?

gad, noen er dumme.

Ash

Skrevet

Husundersøkelser vil neppe bli foretatt, men alt av opplysninger er interessant i forhold til kartlegging av nettverk.

Hilsen politiet

Skrevet

Jævla tyster? Du er fresh i bollen??

Snakker du til barna dine med den munnen der??

Skrevet

Hva vist denne listen er nr til folk han selger til, å som f.eks skylder han penger. Så blir enden på visa at han får ett par år i fengsel pga din gode handling. Er det like fristende å tyste da..

Skrevet

HI her,

Ja klart det er like fristende å tyste da!! Om han selger, bør han jo straffes for det!! Hva om de selger til barn i 12-13 års alderen da?

Men han selger ikke..det vet jeg.

Skrevet

Politiet gjør mer enn man tror :) Jeg ville gitt de det så fikk det bli opp til de hva de gjorde med den. Er det som du tror er sikkert flere av navnene på den lista kjente for de allerede.

Vi fant en masse pass en gang etter en leietaker, godt gjemt. Følte oss ikke så lure når vi leverte det hos politiet, vi oppgav navn da... Vi ba de også om å komme innom leilgheten for å lete etter eventuelle andre gjenglemte ting fordi vi var redd ting kunne dukke opp etterhvert. Også etter vi solgte den. De kom - med hund! - og søkte gjennom leiligheten med tilhørende kjellerboder. STRÅLENDE! Etter 6 mnd ringte de oss igjen vedr noen flere spørsmål i saken og fortalte da at samtlige pass var stjålet ved innbrudd... Gateverdien var noen tusen pr pass også kan du si....!

Skrevet

Politiet har vanligvis god kjennskap til det lokale miljøet, og de vet nok både hvem som selger og hvem som bruker allerede. Politiet driver en form for "overvåkning" de samler informasjon, som ikke er knytta til bestemt sak, og kan spille på den infoen når de holder på med en spesifikk sak.

Du kan jo sende listen, eller kopi av den til politiet, det kommer neppe til å gi dem noe revolusjonerende nytt, men om det er et navn eller to der, som de ikke kjenner til, så kan de ha det på mente om ting utvikler seg i miljøet.

Det er ganske drøyt å ta razzia i noen sitt hjem pga en telefonliste. Mistanke om straffbare forhold er et. Om du tar denne lista med deg hjem, skal politiet kunne gjøre razzia hos deg? Det er noe helt annet om de har mistanke om at det blir oppbevart narkotiske stoffer i huset. For det er faktisk ulovlig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...