Gå til innhold

Nattavvenning, i natt gav jeg opp og han fikk pupp...

Anbefalte innlegg

Gjest eelis+kian
Skrevet

Har jeg ødelagt alt nå?

Vi har holdt på i fem netter. Tre av nettene har han våknet en gang per natt, og sovnet rimelig kjapt igjen, uten noe hyl og skrik. Fjerde natten sov han hele natten. Men i natt våknet han 04.30, og da klokken ble 05.30, gav jeg opp. Jeg måtte opp klokken 06.30 (hadde glattkjøring - vanligvis står vi opp mellom 07.30 og 08.30), og jeg orket ikke tanken på å ikke få sove mer.

Men han virket skikkelig sulten! Jeg gav han litt vann på flaske, og han kastet seg over flasken helt til han oppdaget at det bare var vann og ikke melk. Det var hyl og skrik i en hel time. Jeg tok han opp av sengen når han ble hysterisk, og ikke engang da klarte han å roe seg ordentlig. Så til slutt fikk han pupp, og da virket det som at han aldri hadde sett mat før i hele sitt liv...

Hva skjedde? Er jeg nødt til å "begynne på nytt" nå? Ååh, det gikk jo så fint nå og allting :-(

Skrevet

Kan jo hende han er litt vrang i natt, men så tror jeg du ikke strenger å starte helt på nytt igjen, kanskje det tar noen dager før dere er der du var.

Gir du vann når han våkner eller hvordan fpr du han til å sove igen?

Gjest eelis+kian
Skrevet

Jeg hysjer på han eller synger "Drøym du kjære guten min", så sovner han, hehe. Jeg har en flaske vann stående ved sengen i tilfelle han ikke roer seg og er tørst, men jeg har ikke hatt bruk for den før nå...

Håper håper håper ikke det gjentar seg!

Skrevet

Du trenger sikkert ikke begynne på nytt. Bare pass på at han får nok mat på dagtid fremover, så går det sikkert fint.

Knerten nattavvendte seg selv omtrent samtidig med poden din. Dvs han begynte å sove hele natten gjennom av seg selv av og til, og så fulgte jeg bare opp med å tilby smokk når han våknet etter dette. Foreløpig har det gått som en drøm. Men nå har jeg ganske god oversikt over hvor mye han spiser på dagtid siden han får flaske og ser at han spiser ca samme mengde hver dag. Han er forresten heller ikke desperat sulten når han våkner om morgenen. Det går ofte en halv time fra han våkner til frokosten inntas og det er ikke noe problem.

Håper det varer her i hvert fall, men vi får se!

Gjest eelis+kian
Skrevet

Hei abella, jeg ventet på svar fra deg :-)

Jeg trooor det kan hende at han hadde spist litt for lite på kvelden. Han ville ikke ha grøt, så han fikk avokado og banan med litt grøtpulver i, og jeg tror ikke han ble mett nok. I kveld spiste han kveldsgrøt da, så jeg er spent på hvordan denne natta blir. Han var hos pappaen sin tidligere, og jeg aner ikke hvor mye han spiste mens han var der, men han var der i nesten 6 timer, så jeg regner med at han spiste en god porsjon grøt. Han fikk en hel banan og pupp til lunsj, og middag og pupp senere. Jeg vil tro det skal være nok til at han holder natta gjennom..?

Herlig å høre at du har samme gode erfaring som jeg har, at de fikser biffen selv. Det er jo så utrolig godt å slippe hyl og skrik natta gjennom :-) Flinke bebisene våre!

Gjest eelis+kian
Skrevet

Han våknet 04.30 igjen i natt. Hyl og skrik frem til 05.30. Da sovnet han igjen, uten pupp, så det går jo bedre. Han sov da frem til 08.30, så jeg tviler på at han var sulten da han våknet, hehe. Jeg må vel bare holde ut og håpe det går seg til etter hvert!

Skrevet

Nei, jeg tror ikke du har ødelagt nattavvenningen, gutten din vet vel ikke forskjellen på kl 05:30 og 07:00 (eller hva du nå har satt som grense for frokost)

Yngstemann her er langt fra natt-avvenning, men eldstemann måtte opp i 6 måltider med fast føde før han klarte seg uten mat på natta. Han var lett å "lese da". Hørte godt om han var sulten eller ikke når han gråt på natta. Han er forresten fortsatt en aktiv gutt med høy forbrenning.

Skrevet

He, he, det skal ikke være plankekjøring nei... Knerten sov hele natta i natt, men våkna 06.30 og foreslo at det var morgen. Vi pleier å stå opp syv, så jeg gikk inn og ga han smokken og håpet han sov en halv time til. Han sluknet med en gang og sov like godt til kvart på åtte!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...