Gå til innhold

Er det skadelig å spise mye potetgull når man er gravid? :/

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har blitt så hekta på det, så spiser tilsammen ca en stor pose (300g) potetgull alene hver helg. Er dette skadelig for barnet? Jeg er slank fra før av, er 18 uker på vei og har ikke lagt på meg noe enda tross all potetgull spisingen min i helgene. Spiser ellers sunt i ukedagene.

Fortsetter under...

Skrevet

Det er alltid skadelig å spise MYE, samme hva det dreier seg om, og potetgull er aldri sunt uansett.

Skrevet

Hvis du spiser mer enn en pose i helgene så får barnet to hoder....

Skrevet

Jada, takk for ''seriøse'' svar... Vet jo selvfølgelig at det ikke er SUNT, men er 300g så mye at det er direkte skadelig for barnet? Det er jo også de gravide som spiser potetgull hver dag også, men riktignok pga kvalme da...

Skrevet

Nei, det tviler jeg sterkt på. Fornøyd nå? ;)

Skrevet

Farlig? neppe-men iikke spesielt sunt. Husk det er mye salt i potetgull, gravide har lett for å få forstoppelse, så anbefaler deg å drikke mye vann i tillegg:)

Annonse

Skrevet

Vil tro det er verst for deg. Babyen tar det den trenger av næringsstoffer, så om potetgullet fortrenger ordentlig mat, så kan du få mangelsykdommer.

Spiser nok for mye godis selv, men min første var det ikke noe galt med, og ikke var hun større enn gjennomsnittet heller.

Og ja, for mye av noe er jo skadelig uansett hva det er, men tror nok en pose potetgull i uken er langt unna en skadelig mengde så lenge du har et variert kosthold ellers.

Og om den posen øker livsgleden din, så vil jeg tro at det er bedre for babyen at du er i godt humør, enn om du skulle sitte der og nekte deg selv og spise potetgull fordi det er usunnt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...