Gå til innhold

Jobbdilemma

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er uten jobb for øyeblikket men har en jobb jeg har veldig lyst på med søknadsfrist om et par dager. Jeg vet jo ikke om jeg får denne jobben men har veldig lyst på den og håper i det lengste at jeg kanskje kan ha en mulighet.

Men jeg skulle jo helst ha begynt å jobbe så snart som mulig og kan få være ringevikar et sted dersom jeg ønsker det. De vet ikke at jeg har søkt på denne andre jobben og jeg tenker at det er veldig dumt om jeg sier ja til å være vikar der og har opplæring mm og slutter etter et par uker.

Samtidig vet jeg jo ikke om jeg får denne andre jobben og får jo heller ikke svar enda mens denne vikarjobben må jeg svare nå i morgen om jeg ønsker eller ei.

Hva hadde dere gjort?

-Sagt ja til å være vikar men håpet på at dere fikk den andre jobben og sluttet etter veldig kort tid?

-Sagt at jeg har søkt på en annen jobb og håper på den men at jeg ønsker å være vikar inntil videre, da har jeg iallfall vært ærlig?

-Ventet med å ta noen avgjørelse til jeg ser om jeg har mulighet for å få den andre jobben, men da må jeg gå uten lønn i et par uker til?

Eller hadde dere løst det på andre måter?

Videoannonse
Annonse
Gjest Tale30
Skrevet

Du kan si til dem som har tilbudt deg vikarjobb at du takker ja, men at du selvfølgelig er på utkikk etter fast jobb. Det er ingen som kan forvente å holde på ringevikarer hvis de ikke har noe bedre å tilby..

Skrevet

Enig med Tale. Si det litt som det er. Om du ikke får denne jobben som du håper på, kan du jo ende opp med at ringejobben går i fra deg også, om du ikke tar den mener jeg.

Lykke til!

Skrevet

Alle skjønner at du tar en fast jobb fremfor ringevikar, så jeg ville ikke sagt noenting. Takk ja til ringevikar nå, og si det fra deg npr du får fast jobb.

Skrevet

Ja jeg er med på at det kunne funket bra å sagt at jeg slutter dersom jeg får fast jobb. Problemet med det er at jeg fint kunne gått inn i en fast turnus der jeg skal være ringevikar dersom jeg selv hadde villet men jeg takket nei til det på grunn av at jeg ikke ønsket noe fast.

Grunnen er jo at jeg ikke ønsker noe fast på det arbeidsstedet for jeg vet at jeg kan få masse vakter uten å ha noe fast og vil ha mulighetene åpne. Og det er derfor jeg sliter litt med den forklaringen...

...

Skrevet

Bruk næringsvettet. Søk på den jobben du vil ha. Start opp som vikar og se hva som skjer. Regningene skal du jo betale uansett. Ikke noe i veien med at folk skifter jobb, sånn er det i arb.livet. Du vet ikke hva som skjer ift den andre jobben, du vet ikke en gang om du lever i neste uke. Du kan få en murstein i hodet og dø.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...