høstbarn:) Skrevet 22. april 2010 #1 Skrevet 22. april 2010 Jeg har bekkenproblemer, så kommer ikke til å gå på lange turer eller på grusveier. Trenger egentlig en type by/kjøpesenter vogn. Vil ha en lett vogn, da jeg har store smerter ved løfting. Ønsker også en vogn som ikke tar kjempestor plass i bilen, i og med at vi pleier å pakke bilen å dra på 4 ukers sommerferier. Og da er det mye som skal være med;) Er åpen for 3-hjulinger. Har dere noen tips?
Gjest Skrevet 22. april 2010 #2 Skrevet 22. april 2010 Emmaljunga Nitro City. Den har to svingbare forhjul og er liten og lett! Ta en titt på Emmaljunga.no
Hjertelyd & Knøtteline Skrevet 22. april 2010 #3 Skrevet 22. april 2010 Jeg har kjøpt Bugaboo Cameleon pga vekt. Hele vogna veier 8-8,5 kg (husker ikke nøyaktig) og er liten og lett å manøvrere. Er kombivogn og sportsdelen kan snus begge veier. Du får også kjøpt vinterhjul til snøkjøring. Jeg vet at Emmaljunga-gjengen foretrekker City Cross. Den veier 11 kg, men for meg betyr vekt så pass mye at en diff på nesten 3 kg ble avgjørende. Bugabooen skårer også relativt bra på tester og med adapter kan du sette Izi Sleep-sete og Maxi Cosi-sete på understellet. Blir også veldig liten når du pakker den, kommer med egen reiseveske. Min søster som er ped.leder ved en stor barnehage OG hennes kollegaer har anbefalt vognen, de mener at den definitivt er best blandt de lette Dessuten er det mye kult design å velge i på Bugabooen... Nå er det slik at når man bruker så mye penger på en vogn er det lett å havne i forsvarsposisjon hva gjelder eget innkjøp. Jeg har ingen problemer med å se at andre vil kjøpe en annen vogn enn hva jeg har gjort, men er man først ute etter en lett byvogn så kan jeg vel bidra...
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 22. april 2010 #4 Skrevet 22. april 2010 Til ditt bruk er sikkert Bugabooen et godt valg, siden den er såpass liten og lett=) Bare vær klar over at fjæringa er elendig, så opp/ ned fortauskanter, brosteinsgater og brøytekanter blir faktisk ikke så enkelt, på tross av den lave vekta. Med vinterhjul blir den dessuten veldig stiv å trille, så manøvrerbarheten er absolutt best med de svingbare sommerhjula! Men igjen- hvis du skal trille mye innendørs og på enkle bygater er Bugabooen sikkert et fint valg for deg- for lett, det er den ihvertfall;)
Hjertelyd & Knøtteline Skrevet 22. april 2010 #5 Skrevet 22. april 2010 Igjen så er jeg ikke helt enig: Har prøvekjørt Bougabooen og synes den var god å manøvrere, også over fortauskanter o.l. Emmaljungaen har riktignok bedre fjæring, men synes ikke at Bugabooen er helt "stiv" slik Lykkelig&gla beskriver. Har riktignok ikke prøvd den på snø da det er litt vanskelig nå Kanskje hun har erfaringer med en eldre modell? Ikke vet jeg Søs i barnehagen har i alle fall ingen problemer mot å vogge barna i søvn med Bugabooen. Stokke, derimot, advarte hun direkte i mot. Nå har jeg ikke prøvd Stokke sin og kan ikke gi noen uttalelser eller meninger ut over dette.
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 22. april 2010 #6 Skrevet 22. april 2010 hehe, neida, jeg har prøvd en ny modell, men som sagt - det er spesielt med vinterhjulene at jeg synes den blir mest stiv=) For å rugge vogna da, måtte jeg ihvertfall dytte den frem og tilbake, for der var det ikke mye fjæring nei;) Og den føltes, for meg (som er vant m den gode fjæringa i City Crossen)- som en stiv tømmerstokk å dytte foran seg... Men dette er sikkert en tilvenningssak, og for å si det sånn- hadde det ikke vært for den dårlige fjæringa og lave bagdelen kunne Bugabooen også vært et alternativ for meg, for det er jo ellers en veldig god vogn=)
høstbarn:) Skrevet 22. april 2010 Forfatter #7 Skrevet 22. april 2010 Jeg skal skjekke ut disse vognene. Takk for tips!
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 22. april 2010 #8 Skrevet 22. april 2010 Ja, gjør det- prøvekjør Bugaboo, Emmaljunga Nitro City og City Cross i butikken, så finner du fort ut hvilken vogn du liker best=)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå