Gå til innhold

3.gangs. Gravid, symptonfri.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hallais. Jeg har oppdaget, til min skrekk, at jeg er gravid. Aner ikke tidspunkt for siste mens, men lurer på om det kan ha vært i starten av februar. Jeg har null, ingen symptom på at jeg er gravid. ( er kanskje litt oppblåst mot slutten av dagen, og har noen "stikkinger" nederst i magen )

Noen flere som har det slik? Er her flere som er 3. gangs, og i tilfelle; hva er deres erfaringer. Kom magen tidligere 3 gang ( i forhold til de 2 andre graviditetene? )

De 2 andre graviditetene mine hadde svært forskjellige, og tydlige symptom. Med gutten spydde jeg, hele tiden. Og med jenta ble eg ekstremt stor med de vondeste, største puppene verden har sett.

Denne gangen. Intet. Er dette normalt er det vel jeg lurer på....Takknemlig for svar. :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei hei

Jeg er også 3. gangs, Har heller ingen symtomer og vet heller ikke hvor langt jeg er på vei :) Har også gutt og jente fra før. Og tror jeg kanskje hadde mens en gang i februar, men er veldig usikker. Hehehe.

Har ikke fått noe tegn på mage enda i allefall, men har en fin pondus etter sist fødsel :)

Om det er normalt vet jeg ikke, men vi er i allefall to som ikke har symtomer på graviditet forutenom positiv test og ingen mens.

Jeg skal til jordmor i neste uke, kanskje jeg tar en tidlig UL. Har ikke bestemt meg enda. Verger meg over innvendig :)) Så tenker jeg skal vente til jeg er såpass på vei at de kan ta det utpå magen.

Skrevet

Oh! Tusen takk for svar Multebæra! Godt å høre at det er flere av oss som har glemt å følge med på mens, tider og slikt. Jeg nærmest streifet forbi en graviditetstest, bare for å sjekke det ut. ( jeg har hatt mye tull med bl.sukkeret og ville bare utelukke graviditet før jeg gikk til lege ) Den ble det pluss på, med EN gang, sånn skikkelig, kraftig pluss. Forrige gang var der bare en sånn svak, svak pluss på testen og jeg hylte av lykke. Denne gangen satt jeg mer nummen og tenkte; "oh, neeei" .

Når kan man ta utvendig UL? Dette var jeg ikke klar over, at de tok innvendig...Jeg skal forøvrig også til legen neste uke. Grugleder meg litt ;)

Uansett var det betryggende å få vite at det er noen flere der ute som ikke kjenner noe til graviditeten.

Og så kjenner jeg at jeg ble skikkelig spent på resultatet av din UL, ang termin. Lykke til Multebæra!

Skrevet

2.gangs gravid og INGEN symtomer. Første gang var jeg kvalm i en måned, og merket mye stikninger. Nå er det ingenting.

Skrevet

Takk for svar my&E*mistet vår datter*!

Er du lang på veg med nye, lille verdensborgeren? Kanskje det er en gutt denne gangen ;) ( siden symptomene ikke er like, eller, hva vet jeg, de er tydeligvis ikke like i noen svangerskap.. )

Men takker så mye for svar. Det er merkelig beroligende å vite at man ikke er alene. Det er i det hele tatt merkelig hele graviditetsgreia. For da jeg fikk positiv test, var det første jeg tenkte: Å neiiiii! Søren! Det kunne IKKE ha passet dårligere!

Og plutselig, nå, så går jeg og bekymerer meg for alt mellom himmel og jord. Kjenner etter og kaver på. Hva i all verden er nå det slags tøys?! Har vi et slags genetisk "bekymringshelvete" som blir trigget av en graviditet, da skal vi liksom gå rundt og kjenne etter, stresse og være bekymret hele tiden? Og kan jeg spør om du har vært hos lege/jordmor? Fått vite ca termin og slikt?

Spennende. Og masse, masse lykke til. ;)

Skrevet

Ser ut som vi er flere i samme "båt" Røde Sonja :) Jeg er også 3.gangs, men er heller ikke sikker på når siste mens var. Tror også det var i begynnelsen av feb, kanskje slutten av januar? hehe... Jeg har i motsetning til dere mange symptomer. F.eks kvalm, svimmel, stikkninger, oppblåst som bare det, bekkenplager allerede, pupper som vokser osv :) Har forresten en gutt og en jente fra før. Blir 3 tette barn :) Skal på UL 5.mai :)

De tar utvendig ul fra uke 11-12 ca :)

Skjønner godt hva du beskriver over her med bekymringer Røde Sonja :) Først sjokk, også plutselig er man livredd for å miste osv :)

Hvor gamle er barna deres?? :)

Skrevet

haha *Alviola venter nr 3 ;)

Jeg må le! Jeg har kavet rundt og stresset på for å finne ut når siste mens var. Det er jo tross alt slikt som en burde ha noenlunde kontroll på? Men nei. Jeg er som deg, lurer på om det var i januar eller februar..men har overhodet ikke peiling.

Jeg har en gutt, født i 04. Ualminnelig sterkt ønsket jente, født i 08, og en vanvittig overraskelse nå med ukjent termindato.

Så rundt 5 mai er du klar for utvendig UL? Så utrolig spennende! Jeg må faktsik si at jeg er en smule ( en ittebitteliten smule altså ) misunnelig på symptomene dine ;) Da vet man iallefall at ting "skjer", at der er en prosess i sving. Det er så utrolig rart å ikke merke noe! Iallefall når de 2 foregående sv.skapene var så hjertlig fulle av alle mulige slags gode og ekle symptomer!

Massevis og lassevis med lykkeønskninger er herved sendt til din UL 5 mai. ;)

Skrevet

Vi har holdt på å pusse opp så det har gått i ett, så skylder på det siden jeg har glemt å følge med på mens. Dessuten er det jo ikke så fryktelig lenge siden jeg gikk gravid sist så kroppen er ikke kommen helt på plass enda. Min minste er 11 mnd så han er rundt 18-19 mnd bare når denne kommer.

Så Alviola hvordan er det å ha så tette barn? Jeg må ærlig innrømme at jeg gruer meg litt,, er 6 år mellom disse to. Og det var den aldersforskjellen vi hadde sett for oss mellom nr 2 og 3 også, men slik ble det altså ikke :)

Jeg har enda ikke bestemt meg for om jeg skal ta en tidlig UL enda, kan jo få det hvis jeg vil. Hadde vært kjekt å vite eksakt hvor langt jeg er kommet. Tror jeg drøyer det 2-3 uker til :)

Håper dere andre kan komme med oppdateringer når dere finner ut hvor langt dere er på vei. Kanskje vi klarer å slå følge hele veien :)

Skrevet

Selv med alle disse symptomene, så trenger jeg veldig å få en ordentlig bekreftelse ved å se et hjerte som slår :) Gleder meg til UL... Puh... Men må jo si at det hørtes deilig ut å være gravid uten å merke så mye av det da:) Jobbe som normalt osv.. Dagene går kanskje litt sakte når man føler seg dårlig...

Hm.. hva skal jeg si? Føler at begge barna mine har vært en liten prøvelse for oss.. Syns det har vært ganske stritt med to så tette barn. Er 16 mnd i mellom de eldste :) Tror kanskje jeg får termin rundt 2 års dagen til den yngste.. men er jo som sagt ikke sikker :) hehe... Føler uansett at det er ganske stor forskjell på når den eldste bare var litt over året når nr 2 kom og at den mellomste nå blir rundt 2.. de skjønner sååå mye mer når de er 2 en 1 år... uff, rotete forklart. Det går litt bedre med de to jeg har nå siden de er litt eldre, men de er ikke så gode venner at det gjør noe. mye krangling her i huset :)

alle sier at de får så mye glede av hverandre.. hihi... det håper jeg virkelig på =))

Nå går begge barna fullt i barnehage, så litt alenekosetid får 3.mann også :) dette skal gå bra :)

Det er ikke alt man kan planlegge Multebæra :) Men tror du syns det blir fint at de to minste blir så tett i alder. De får kanskje bedre kontakt gjennom hele oppveksten en f.eks den som er 6 år eldre som kanskje har andre interesser etter alder og sånt :)

Ja blir spennende å høre hvor langt dere er på vei også etterhvert :)

Skrevet

Jeg er bare 5 + 4 , men merket tidlig kvalmen forrige sv.skap.

Jeg har allerede vært hos lege siden mitt forrige sv.skap endte med at datteren min døde da hun ble født - skal snart til sykehus for å få tett oppfølging denne gang. Terminen min er ca 22.desember - foreløpig.

Håper bare alt går bra, det er fortsatt tidlig så...

Rart hvordan man kjenner etter symptomer hele tiden; når man ikke er gravid synes man symptomene er der, mens etter man har fått en positiv test blir ofte symptomene "borte". Kanskje det har noe med at man frykter at det går galt. Har noe med underbevisstheten å gjøre, tror jeg - noe man egentlig ikke er helt klar over selv.

Skrevet

my&E Gratulerer med spiren i magen.. Så trist å lese at du mistet datteren din etter fødsel sist. Skjønner godt at du er nervøs denne gangen... Får håpe tett oppfølging hjelper på å roe deg litt :) Det tidlig som du sier, men som regel så går det bra og spiren fortsetter å gro i magen din :) Ingen svangerskap som er like, så bare vær gald kvalmen ikke er der:) Andre symptomer dukker opp før eller siden uansett :) hihi...

Masse lykke til:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...