Anonym bruker Skrevet 22. april 2010 #1 Skrevet 22. april 2010 Og kan dere fortelle litt om hvordan en arbeidsdag ser ut? Har surret i alle år og bare tatt jobber for å ha en jobb. Men nå ser det ut som hele "prøver" greiene går i vasken.. Og uten barn har ikke hverdagen mye å gi. Kan ikke satse hele livet og energien min bare på mannen min. Det er verken sundt for meg, han eller forholdet. Jeg er en person som ikke kan bare jobbe for å leve. Jeg må leve for jobben min, nå når mamma-drømmen skranter. Men jeg har gitt opp alle andre drømmer for den éne drømmen... Og nå går jo ikke det heller, så nå sitter jeg her uten mål og mening. Er over gjennomsnittet glad i og dyktig på musikk, ikke bare å høre på, men spiller og synger selv. Maler, tegner, strikker. Ja, jeg har altfor mange "hobbyer". Hehe. Trenger en jobb som kan spille på den kreative delen av meg. Noe som interesserer meg, fenger meg og gjør at jeg gleder meg til å gå på jobb!! Så, dere kreative damer der ute. Hva gjør dere på?
Anonym bruker Skrevet 22. april 2010 #2 Skrevet 22. april 2010 Hvis du tar pedagogikk kan du jo bli lærer? Synd å høre at babydrømmen brast, men har dere vurdert adopsjon? Ivf? Surrogatmor?
Anonym bruker Skrevet 22. april 2010 #3 Skrevet 22. april 2010 ..har allerede brukt så mye tid og penger. For akuratt nå, så legges babydrømmen på hylla. (og p.g.a. ville ungdomstider, så blir neppe adopsjon noe alternativ..) Er ikke noe lærermenneske. Er for sær. Hehe. Har startet på barne- og ungdomsarbeiderfaget for en stund siden. Men. Det er desverre mye bedrevitere ute å går i barnehager o.l. rundt om her, så det er nok ikke yrket for meg i lengden. Da blir det til at jeg bare går på jobb fordi jeg må..ikke fordi jeg har lyst. Og det er akkurat dét jeg vil unngå å måtte gjøre resten av livet.
Anonym bruker Skrevet 22. april 2010 #4 Skrevet 22. april 2010 Jeg jobber med musikk. Og selv om jeg i ungdommen hele tiden fikk høre hvor begavet jeg var, innså jeg etter hvert at begavelsen bare er 10% - resten er øving. Hvis du ikke har tilstrekkelig med ønske om å fordype deg i musikken din, eller tilstrekkelig med selvdisiplin til å gidde å øve, kan du ikke regne med at noen skal gidde å høre deg synge og spille heller. Men orker du øve, og tør du å prøvespille (og kanskje bli underkjent), og gidder du lese litt teori, ja, da er det mye du kan bli.
Anonym bruker Skrevet 22. april 2010 #5 Skrevet 22. april 2010 Har en veldig musikalsk kjæreste som spiller det som er av instrumenter, har har et lite produksjonsselskap. Lager musikk til små reklamefilmer på radio og tv (mest lokalt) har noen som kommer og synger hos ham, og han produserer musikken for dem, samarbeider seg frem til ferdig resultat... Han jobber deltid i tillegg da, for han har ikke holdt på lenge nok til å få dette til å gå på fulltid. Han jobber innen reklame:)
Anonym bruker Skrevet 22. april 2010 #6 Skrevet 22. april 2010 barnehage!!! jeg elsker jobben min i barnehagen, her får jeg ivertfall ut mye kreativitet, både med tanke på maling, tegning, musikk/teater, lek og læring, og en må ofte være kreativ i ordlegging, megling og planlegging! og som du sier liker du jo barn, og det er veldig greitt å "låne og gi tilbake" når klokka blir 4:) her får en utfordringer på alle plan, fysisk, mentalt og kreativt! og om du har tid og ønsker å enda mer utfordring, så ta spesialpedagogikk, språk eller "kurs innen fysisk utfolfdelse"(aner ikke hvilke fag, men der en lærer å utfordre de med fysiske vansker) barnehagen er så utrolig variert og utfordrende, om du ønsker å gjøre litt ut av det selv! jeg elsker ivertfall det meste med min jobb!
Anonym bruker Skrevet 22. april 2010 #7 Skrevet 22. april 2010 Jeg jobber i barnehage, men vurderer en utdannelse innen design, grafisk design, mediedesign eller i den gata.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå