Gå til innhold

Skuffet over profesjonaliteten påp ordinær ultralyd på Ullevål

Anbefalte innlegg

Hei, jeg var på Ultralyd for en drøy uke siden på Ullevål, var så skuffet over den mangelen på service som jeg følte vi fikk der. En jordmor opp i årene som ikke var spesielt hyggelig å greide å gjøre denne opplevelsen til en så dagligdags ting, så hun overhodet ikke tok hensyn til at det er veldig spesielt for oss. har vært privat tidligere og fy særen så forskjell på både utstyr og service. Er det noen andre som sitter igjen med denne type opplevelser?

Fortsetter under...

Jeg var på Ullevål i går og hadde en veldig bra opplevelse! En hyggelig jordmor som tok seg god tid til å forklare. Kjedelig å ikke ha hath en bra opplevelse, men du kunne jo like godt fått en jordmor på et annet sykehus som du ikke syntes noe om...

Så synd at du fikk en dårlig opplevelse!!! Vi hadde en kjempefin opplevelse på Ullevål for omtrent to uker siden:) Hyggelig jordmor som forklarte og forstod at dete var stort for oss som foreldre.

Kommer nok mye an på jordmor som foretar undersøkelsen...

Så synd at det ble en dårlig opplevelse for deg. Jeg var på ordinær UL på Ullevål for et par uker siden, og var litt skeptisk i begynnelsen, siden hun som skulle utføre den var under opplæring. Men det viste seg at det var en fordel, for da var hun ekstra nøye med å sjekke ting, og det satt en mer erfaren en ved siden av og passet på, så jeg følte meg godt ivaretatt.

huff, så synd med dårlig opplevelse. Det hørtes lite hyggeli ut. :/ Vi oppleved å bli godt tatt vare på på Ullevål. Jm tok seg god tid til å forklare alt hun gjorde og hvorfor så vi kunne følge med hele tiden og se at alt står bra til der inne. Etterpå forklarte hun alt hun noterte på skjemaet sitt som vi fikk med oss. Men det er nok som det blir sagt her at det kommer så utrolig an på personen. Så det ene stedet kan være like bra eller dårlig som det andre, helt avhegig av hvem man møter. ...

Har også bare positivt å seia om Ullevål, både i forrige svangerskap og dette. Ho me hadde denne gongen prata ikkje så voldsomt, men ho svara på alt me lurte på, og gjorde ein grundig og fin jobb. ULen er jo for å sjekka at alt står bra til, så eg syns det er godt at dei konsar mest om det, og mindre om å gjera det til ei spesiell oppleving for meg. Spesielt er det jo uansett, syns eg!

Annonse

Joda, jeg ser den. Men når du føler at det egentlig bare er tilbry at du er der blir jo situsjonen litt spesiell. Jeg har vært tilbake senere og hat en fin opplevelse med en annen jordmor så jeg vet det bare er tilfeldig, men det er lov å yte litt service og det burde vedkommende lære seg.

Kanskje vi har vært hos samme jordmor da? Hun som foretok undersøkelsen for oss virka veldig flink, og sa hva hun sjekka etc. men makan til kald dame. Har vært på ul undersøkelser før vi også hvor jordmødrene/gynekologene virker som de gleder seg sammen med deg over det lille livet de studerer på skjermen, smiler og er svært så ivrige. Denne jordmora tror jeg ikke trakk på smilebåndet en eneste gang selv om sambo og jeg smilte og måtte le litt av at knøttet romsterte rundt og fant totten til slutt. Vi fikk heldigvis fine bilder da, så det skal hun ha, men alt i alt kunne definitivt opplevelsen vært mer hyggelig ja. Trøster meg med at mange andre her på forumet har vært fornøyd med undersøkelsene de har fått og at denne jordmora derfor sikkert bare er unntaket. Eller at hun bare hadde en dårlig dag. Vi får håpe vi møter på noen andre når vi skal føde... :-)

Jeg hadde en dårlig opplevlse i Arendal på sykehuset der..... Det første hun sa var hun ble stressa når hun så hvor mange som ventet. Deretter satte un i gang og hadde opplæring med en annen JM Hun som skulle læres opp måtte bare se på mens JM saå rett skjermen og snakket bare fagspråk til hun som sto og så på. Så viste det seg at jeg har en liten fare for for tidlig føsdel, og gyn ble tikalt. Mens vi ventet på han måtte jeg jo spørre selv o alt er bra med barnet og jada, det var det. Ja fikk du tatt et bilda da, spurte jeg. nei det hadde hun ikke gjort så jeg måtte spørre pent om hun kunne være så nill å ta ut et bilde mens vi likevel ventet på gyn da.....

Dama var bare stressa, kald og alt fr faglig i språket og informerte ikke om noe uten at jg spurte selv.....

Synes det var en dårlig JM når det gjelde å kommunisere i alle fall.....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...