Beibi2014:) Skrevet 22. april 2010 #1 Skrevet 22. april 2010 Hei Etter en liten blødning med friskt blod, ringte jeg i panikk rundt for å få en ul. Fikk time med en gang. Han kunne ikke se noe er 6-4 idag. Han ville ikke lete pga at han var redd for å fremprovosere noe. Jeg er kjempe redd og fortvilet, nå må jeg vente helt til mandag for å få svar på hcg prøve. Burde det ikke være lett å finne når man er såpass på vei? Leser jo her inne om de som ser hjerte i uke 5 osv..... Jeg er så utrolig lei meg nå.......
Plutten ~Fødeklar~ Skrevet 22. april 2010 #2 Skrevet 22. april 2010 Uff. Krysser fingrene for deg! Håper virkelig at alt er bra!
Røde Sonja Skrevet 22. april 2010 #3 Skrevet 22. april 2010 Jeg blødde i noen dager i mitt forrige svangerskap. Sånn ca rundt uke 6-7-8. Først noen dager med friskt blod, deretter noen dager med "gammelt" blod. Jeg var hellig overbevist at fosteret var på veg ut og vekk. Men det gikk finfint. Sprang og fikk tatt en Hcg måling, for å se om nivået var der det skulle være i forhold til uke, hvilket det var. Det var fælt å vente på svar. Jeg måtte være flink å fortelle meg selv: " går det så går det, går det ikke, så er det en grunn til det, og vi prøver igjen" Men jeg tror dette går bra! Krysser fingrer og tær og hypofysene for deg. Og det med UL, det er jammen stor forskjell på de som foretar UL, det er ikke alle som er like flinke. Kanskje du fikk en som ikke helt visste opp og ned på apparatet? Sånt skjer. Det er noen som ikke klarer å finne fosteret i uke 37 engang. Jeg heier på deg! Lykke til. ( både med ventetid på svar og med selve resultatet )
Beibi2014:) Skrevet 22. april 2010 Forfatter #4 Skrevet 22. april 2010 Tusen takk Plutten og Røde sonja, godt å ha min egne heiagjeng:) Ville de ikke også sett noe selv om det hadde gått galt?? Kanskje du har rett i at han ikke var så veldig flink.... Har bestemt meg for å være flink i helgen, tenke som deg "går det så går det"..
cilinik Skrevet 22. april 2010 #5 Skrevet 22. april 2010 Da er du ikke alene. Var på UL forrige lørdag pga litt blødninger, friskt blod. Tok innvendig UL (trodde selv jeg var nesten 8 uker på vei). Kunne ikke se noe, bare en tom sekk, men det kunne også være en tidlig graviditet. Jeg har PCO og kan ha litt lang syklus. Tok hCG og tilbake mandag for ny. Den hadde steget fra 32000 til 42000. Men skal helst dobles..... I morgen skal jeg inn å ta hCG, så er bare å vente. Det er jo ikke så mye man får gjort. Men det som er slitsomt er denne ventingen på er det oen hjemme el ei???? Pga PCO så blir jeg ikke akkurat lett gravid heller. Så bare håpe at, dersom det ikke er noen der inne, det ikke tar for lang tid før nytt frø er på plass. Hadde jo gledes oss sånn til å fortelle sønnen på 5 at nå, eldelig, skulle han bli storebror. Ønsker det lykke til videre i alle fall.
Beibi2014:) Skrevet 22. april 2010 Forfatter #6 Skrevet 22. april 2010 Hei.. Takk for at du deler din historie. Hos meg så de ikke noe, synes det er veldig rart. Han sa at han ikke ville lete fordi det kunne provosere frem noe. Føler meg veldig gravid enda, sluttet å blø. Det er så utrolig slitsomt å vente ja, tenker på det hele tiden. Ønsker så utrolig at dette skal gå bra. Så bra at hcg hos deg har steget, kan lite om det men det høres ut som et positivt tegn. Lykke til videre cilinik, håper og krysser fingrene for deg:)
cilinik Skrevet 22. april 2010 #7 Skrevet 22. april 2010 Jeg også føler meg gravid. Ikke kvalm, men hatt en del mensen lignende smerter i magen og ømme bryster, litt trøtt til tider. Var ikke så veldig kvalm m første el trøtt da heller. Men kroppen er jo gravid, selv om det ikke er noe utvikling av fosteret, kun fostersekken. De tok innvendig UL på meg. Portio var lukket, utseende til ca 6 uker. Også hørt at hos noen så ser man fosteret tidlig og hos andre kan det ta litt lengre tid...så får bare krysse ben og alt annet:-D V får håpe at det er en liten astronaut som kloser seg fast der inne et el annet sted, men vi bare ikke vise seg frem helt ennå:-D Masse lykke til ønsker jeg deg også. El så er det bare å jobbe viddere da vettu..he he Klem
Beibi2014:) Skrevet 24. april 2010 Forfatter #8 Skrevet 24. april 2010 Hei... Fremdeles har jeg en masse symptomer, kvalmen blir ikke bedre. Har ikke blødd en dråpe etter ul. Skjønner ingenting. Føler meg jo veldig gravid. Synes det er så rart at legen ikke kunne se noe..... Jeg synes det er veldig lenge å vente på hcg prøven, så må jeg jo ta en til og vente enda lenger.... Uff ble litt sytete det her.....
Lykkeligmamma:) Skrevet 24. april 2010 #9 Skrevet 24. april 2010 Krysser fingrene for at alt står bra til hos deg, og at babyen bare har gått litt i dvale og at legen ikke var flink nok til å finne et embryo. Selv opplevde jeg en abort for 6uker siden, en MA. Hadde alt av symptomer. Eneste jeg merket noe var galt på, eller innbilte meg noe var galt var ved litt brunllig utflod to ganger. Ble selvfølgelig bekymret selvom dette også er veldig normalt. Hadde vært på ul 6+4 og sett hjertet slå og at alt var bra. Men denne gangen, en uke etter fant de ikke hjertelyd. Var hos en ny lege dagen etter, for å dobbeltsjekke og fant heller ikke hjertelyd. Men legen sa det kunne gå litt i dvale, og at det ikke alltid var lett å se hjertet så tidlig så ville ikke konkludere med en abort. Ville jeg skulle vente en uke og komme tilbake. Det var en heelt forferdelig uke. Men bestemte meg for å tro at det hele var over, ikke at jeg vil anbefale deg det. Det var bare pga ting legen sa til meg, ang at hun nok var sikker på at det var abort, som gjorde dette. Jeg orket ikke tro at det var liv der, og få en ny skuffelse. Det jeg vil fortelle er at selvom jeg hadde hatt en MA,( noe de fant ut etter en uke hvor embryoet hadde trekt seg litt sammen) så steg hcgn min. Jeg hadde veldig høy hcg hele veien. Denne var på 104 000 når jeg var 7+4, og trodde jeg hadde hatt en abort. To dager etter var den nede på 100 000, mens etter fire nye dager hadde den igjen steget til 111 000. Når man har en MA og fosteret ikke selv støtes ut, så tror kroppen fortsatt at den er gravid og symptomene sitter lenge i. Morkaken kan fortsette å vokse, og derfor kan hcgn stige. Så jeg ville ikke lagt all lit til at det har gått rett vei, eller feil vei på en hcg prøve. Jeg skjønte selv ingenting når hcgn min steg og jeg hadde abotert, så ville ikke helt innse dette selv. Men slik er d visst bare. Men vil råde deg til en ny ul om en stund, for å få en endelig bekreftelse. Ønsker deg masse masse lykke til, og håper det har gått bra
Beibi2014:) Skrevet 28. april 2010 Forfatter #10 Skrevet 28. april 2010 Hei... Var på ny ul idag , fikk se en liten baby med bankende hjerte. Alt så veldig fint ut. Er så utrolig lykkelig.... Har vært en litt tung uke....
Snusky McClusky Skrevet 28. april 2010 #11 Skrevet 28. april 2010 Å flott! Gratulerer! Jeg skjønner at du har vært bekymret. Hvor langt på vei er du? :-)
Mammafugl Skrevet 28. april 2010 #12 Skrevet 28. april 2010 Det var kjekt å høre! Det er så mange som opplever dette med blødninger og at det likevel går bra. Denne tråden burde være "pensum" for alle nygraverte og bekymrede:-) Lykke til videre!
Beibi2014:) Skrevet 28. april 2010 Forfatter #13 Skrevet 28. april 2010 Hei. Tusen takk dere. Er etter ul termin 7-5 idag. Tror det er viktig at om man ønsker så tidlig ul velger en som er dyktig og kan det. Er helt utslitt etter en vanskelig uke og unner ingen det. Men det er helt fantastisk å få høre at alt ser meget bra ut og at legen mente jeg kunne slappe av og spre det gode budskap...... Nå skal dette bare nytes:) Lykke til dere andre også
Frøken Lillan Skrevet 28. april 2010 #14 Skrevet 28. april 2010 NÅ ble jeg glad på dine vegne frøken! Vi var begge heldige og fikk se et bankende hjerte!!! Vi er heldige Kos deg masse med det lille nurket i magen. Fikk du forresten noen termin?
Beibi2014:) Skrevet 28. april 2010 Forfatter #15 Skrevet 28. april 2010 ja, vi er utrolig heldige. Fikk ny termin 12 desember. Kos deg masse du også med den lille i magen:)
cilinik Skrevet 12. mai 2010 #16 Skrevet 12. mai 2010 Nå kan jeg puste lettet ut også For 2 uker siden var jeg til nu UL og fikk nok en bekreftelse på neei der var det ikke noee. Så skulle komme tilbake om 2 uker da de regnet med at i mellomtiden ville kroppen støte ut den tomme posen. Dersom den ikke kom ut innen neste kontroll skulle de enten ta utskraping eller gi meg tabl som støtet det ut. Kommer så til kontroll og totalt forberedt på fjerning da ingen ting har skjedd. I mellomtiden har jeg også sagt opp jobbeen pga ny jobb, for fikk jo bekreftet for 2 uker siden at her er det dessverre ikke noe foster og det man da kaller bligthed ovum..... Men den gang ei....på UL i dag så ser de et sprekt foster med god hjerteaktivitet..... Trodde jeg skulle ramle helt ut av stolen og fikk totalt sjokk. Samboeren ble jo helt satt ut også. Så er 9 + 4 med termin 14 des.... Så nå har jeg da gått i 4 uker i den tro at jeg ikke har noe foster i magen. Men takk og pris for at jeg ikke har tatt meg en fest el noe sånt. Legen som så på meg sist sa at hun kunne gi meg en tabl som støtet ut det som var der m en gang, men det beste var å vente på at det kom selv....huff...tenk om jeg hadde sagt ja til pilla for å bli ferdig med all ventingen!!!!!!! Synes det er så rart at de ikke så noe sist...da var jeg jo over 7 uker på vei......Men kunne skje det sa legen i dag, ved tidlig graviditet. Så nå skal jeg puste helt rolig ut og satser på at dette er en/ei sterk spire. Vårt lille mirakel. Lykke til videre til deg også Beibi2010. Moro at det gikk den riktige veien med oss begge. Klem fra meg
Beibi2014:) Skrevet 12. mai 2010 Forfatter #17 Skrevet 12. mai 2010 Åhhhh gratulerer, nå ble jeg veldig glad på dine vegne. Det er så grusomt å gå sånn å ikke vite.. Også fire uker og jobben da... Så flink du har vært til å takle det, at du ikke tok en fest (noe jeg garantert hadde gjort) og at du lot naturen ordne opp.... Jeg er veldig følsom om dagen så sitter her nå med en tåre i øyenkroken og frysninger. Dette er en solskinnshistorie:) Lykke til videre og ønsker deg et fantastisk svangerskap. Nå kan vi jo snart begge hoppe over til 2.trimester... Klem
ede Skrevet 12. mai 2010 #18 Skrevet 12. mai 2010 Dette var god lesing for en frynsete gravid! Håper jeg er like heldig!
cilinik Skrevet 12. mai 2010 #19 Skrevet 12. mai 2010 Ja du kan tro jeg gråt når legen sa, vil du se, (tenkte for meg selv at ja den tomme sekken har jeg jo sett to ganger før, så greit å se den en siste gang før det skal ut)....Her ser du hjertet som slår så fint atte....hæ, du kødder meed meg nå, nei bare se her, her er fosteret og der ser dere hjertet. Jammen hærregud da, jeg kom jo hit for å ta det vekk, da lege sist sa at sorry her er det ikke håp.....Har jo sagt opp jobben min for å begynnne i ny å greier. De fikk seg en god latter av meg da ja....ha ha ha. Godt jeg har sterk psyke (hjelper å jobbe i psykiatrien kanskje,,,,) Så var bare å riinge jobben å trekke oppsigelsen det...he he. Vi får nyte månedene fremover og håpe og tro at de flyter av sted på silkestier frem til den perfekte baby ser dagens lys. Har du noen fra før? Guttt på 5 år jeg. Hvor bor du? Oslo her også har jeg akkurat passert 36 år. God klem tilbake
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå