Gå til innhold

VIFO Nordbyhagen Jessheim, Hoppenspretthallen Jessheim eller Mamma Mia på Kløfta?

Anbefalte innlegg

Vi er litt i tvil om hvilken barnehage vi skal velge. De tre jeg har nevnt ovenfor har ledig plass og jeg lurer på om noen har noe bra eller dårlig å si om dem? Sønnen min er 1,5 år, så han vil ende på småbarnsavdeling.

Håper på svar, for jeg er litt i tvil om hva jeg skal velge!

• 2 uker senere...

Fortsetter under...

Dra på besøk til alle, og se hvilket inntrykk du sitter igjen med. Men husk at hvis du kommer midt i påkledning/avkledning/bleieskift/måltid eller leggetiden evt når alle skal stå opp fra sovetiden kan det være hektisk. Og ikke sikkert du får en veldig god samtale med de voksne i barnehagen. Der jeg jobber er vi veldig glade i å få beøk og hilse på nye barn og foreldre, da man kan sette et ansikt til de nye barna man snakker om skal begynne og sender brev til og ordner plasser til. På småbarnsavdelingen der jeg jobber passer det best om du kommer kl. 10 da alle er ute, eller halv ett-ett da de fleste sover, og det er mulig å sette seg ned å snakke. Ellers går det selvsagt an å komme rundt påkledning o.l men da må du regne med voksne som jobber for å kle på flest mulig på kortest mulig tid, og barn som skriker fordi de er varme og utålmodige etter å komme ut. Samme i leggetiden, med trøtte barn, og voksne som står og tripper, fordi de helst skulle lagt dette barnet, men vil ikke være uhøflig ovenfor nye foreldre. :P

Ellers er situasjonen i Ullensaker nå at de dårlige barnehagene står tomme og nedlagte, mens de gode barnehagene som nå står igjen jobber hardt for å være best og være attraktive for foreldre å ha barna i, fordi det er så altfor mange barnehageplasser i forhold til søkermassen. Så tror du ville blitt fornøyd i alle de tre du har nevnt. Kan nok velge litt ut i fra beliggenhet, og hva de står for/har å tilby.

Kjenner til VIFO, og de har et godt rykte. Hoppenspretthallen vet jeg har stor gymsal og har stort fokus på fysisk aktivitet, og mamma mia har jeg ikke hørt om.

Takk for langt og grundig svar! Jeg har nå vært og besøkt barnehagene, og valget falt på VIFO. Vi har nå fått tilbudt plass der og er veldig glad for det. Virket veldig bra der, med voksne som var til stede med barna og tok dem på alvor:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...