Cat&Gullungene Skrevet 22. april 2010 #1 Skrevet 22. april 2010 Synes jeg har kjent liv i ukesvis allerede, men det er så difust at jeg aldri klarer å bli helt sikker. Litt frustrerende. Blir også lett bekymret de dagene jeg føler at jeg kjenner lite eller ikke noe. Jeg mener ikke skikkelige spark, for de har jeg ikke begynt å få ennå, men de første difuse tegnene på liv. Jeg er annengangs, og med vesla kjente jeg det ikke før i uke 18-19 tror jeg. Skikkelig spark endel senere enn det også.
smilla73 Skrevet 22. april 2010 #2 Skrevet 22. april 2010 er 17+1 i dag og har kjent "noko" i eit par veker. Men det er først dei siste dagane at eg har kunna kjenne litt meir distinkte dult. Har kjent det som svak kiling, eller som ein litt større bevegelse når eg har klemt på magen. DEILIG å kjenne liv :-)))
smilla73 Skrevet 22. april 2010 #3 Skrevet 22. april 2010 og akkurat då eg hadde skrive det, kom det tre tydelige dult like under navlen :-D :-D
Catias Skrevet 22. april 2010 #4 Skrevet 22. april 2010 hei hei jeg synes også jeg kjenner liv og jeg er bare 13 uker på vei, men er vel noe med at vi som har vært gravide før vet hva vi skal kjenne etter.... Men når du ikke er lengre på vei, tror jeg det er helt vanlig at det kan gå dager imellom man kjenner noe. Vet jeg har lest det et sted også...men klarer ikke huske hvor... Kos deg videre.....husk de har jo masse plass inni der....
Catias Skrevet 22. april 2010 #5 Skrevet 22. april 2010 Nå fant jeg det: Et annet spørsmål som hyppig dukker opp er hvor tidlig det er normalt å kjenne spark. Svaret på dette er at det er helt individuelt. Andre- og flergangs vet hva de skal kjenne etter og mange av disse vil kjenne det tidligere enn "gjennomsnittet". Videre kan kroppsfasong ha betydning. Generelt sies det at slanke gravide kan kjenne bevegelser tidligere enn overvektige gravide, men dette stemmer ikke alltid. Dersom man har morkaken foran (Placenta anterior) demper dette for spark og det er da ikke vanlig å kjenne sprak før rundt uke 20-24. Dette får man vite på ordinær ultralyd. Men også noen med morkaken foran kan kjenne det tidlig. Man skal ikke kjenne regelmessig liv før etter uke 28. www.telltrivselen.no Dersom man har blitt vant til å kjenne liv og merker en dramatisk endring i sparkemønster skal man alltid ta kontakt med lege/sykehus også før uke 28. Dette stod på linken om viktig info 2 trimester her på bim
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå