Gå til innhold

Kan vanlig fastlege sjekke hjertelyden???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tenkte på en ting....Om noen vet..

Jeg skal til ny kontroll hos legen min i morgen for å sjekke urinen og blodtrykket i morgen. Jeg er i dag 13+2

Er det slik at fastlegen også har utstyr til å finne hjertelyden? Eller er det kun hos jordmor???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fastlegen min sjekker hjertelyden med doppler hver gang jeg er der (etter uke 12)!

Skrevet

Ok...Så alle fastleger har doppler???

Skrevet

Kanskje ikke alle, men min også.. Han fant begge hjertelydene med en gang i forhold til jordmora jeg var hos forrige gang som kun fant en.. og hun hadde vært jordmor i 40 år el noe.. Flaks kanskje? ;p legen min gjorde akkurat det samme som jordmor på meg vaffal..

Skrevet

Hei.

ja legen min har en sånn en man kan høre hjertelyd med.

var hos jordmoren min igår og hu fant fosterlyd med en gang=) så fantastisk å høre for meg og samboer=) gled deg=)))

Skrevet

Jeg ringte legekontoret nå jeg..Og hørte om legen har sånn doppler. Og hun sekretæren sa at det har dem og kan høre fosterlyden. Hurra. Jeg har jo vært heldig å se den lille på UL da, men da jeg var hos jordmor i uke 12, klarte hun ikke å høre den. Så får håpe det går nå.

Skrevet

Jeg tror alle fastleger har utstyr til å finne hjertelyden :-)

Skrevet

Tror absolutt alle fastleger har dette, de skal jo kunne ha svangerskapskontroller på lik linje med jordmødre. Jeg har tenkt å bare gå til legen i dette svangerskapet. Hun har også ultralydapparat, det er det ikke alle som har- kjempeglad for at hun har det. Fikk sett den lille i uke 9:)

Skrevet

Jeg tror alle fastleger har dette i og med at man går til svangerskapskontroller der (og da skal de måle hjertelyden til babyen osv)

I morgen er du 13+3 så da er det ikke heelt sikkert han kan høre den ennå i og med at babyen er så liten. Legen min ville helst ikke prøve før uke 14-15...

:)

Skrevet

Jeg var hos legen nå sist mandag, å da var jeg 12+3, var ikke noe spørsmål, han fant hjertelyd og allt :))

Skrevet

Ja, de skal ha det pga svangerskapskontroller, men det er ikke sikkert de har den beste doppleren på markedet liksom...Hender ofte at utstyret er gammelt. Legn min fant hjertelyden da jeg var 11 uker på vei og var på kontroll. Jeg hørte det selv i uke 10 med Babywatcheren! Hørte den i dag hos jordmor 21+1 og da spraket det skikkelig hver gang lillegutt spraket mot proben.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...