Gå til innhold

Haemophilus influenzae, noen som har erfaring med dette?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Datteren min har hatt ørebetennelse en ukes tid, det ble oppdaget først i barnehagen da personalet ringte og sa at det rant fra øret hennes, og hun var litt sutrete. Kjørte og hentet henne og kjørte til legen, som da tok en prøve av den gugga som rant, og sendte til dyrkning. Igår ringte legen igjen med resultatet og da sa han at prøven slo ut på Haemophilus influenzae. Har lest litt på nettet om det, og det ser jo kjempeskummelt ut! Kan føre til dødelig infeksjon i hjernen på småbarn osv.

Var hos legen igjen idag og fikk bekreftet enda engang at det var den bakterien, så vi fikk nye medisiner og skal tilbake for sjekk om halvannen uke ca, for å se at hun har blitt bedre.

Hun nevnte ingenting om at det var farlig, men når jeg leser sånt på nett blir jeg jo dritredd...:P

Vet du hva som er forskjellen på å "ha sykdommen" og at prøvene bare "ga utslag på bakterien"? For det skjønner virkelig ikke jeg. Men jeg håper da inderlig at om det hadde vært fryktelig alvorlig hadde de gjort noe mer enn å bare gi ny resept på nye medisiner..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sånn som jeg forstår det, er det flere typer av bakterien, der type B er den som kan føre til farlige sykdommer som epiglotitt og lignende. Men den er med i trippelvaksinen, så om hun er vaksinert er det ikke den. Da hadde hun nok, som du sier, ikke blitt sendt hjem med medisin.

Det er nok en av de andre typene, som da fører til ulike "vanlige" luftveisinfeksjoner. Håper medisinen virker kjapt da, så hun slipper å gå lenge med ubehaget! God bedring!:)

Skrevet

Takketakk:)

Jeg skjønner engelsk, men når det er sånne medisinske begrep blanda inn i det og jeg ikke har ordbok foran meg, blir det litt for mye for hjernen min å ta opp, hehe:) du har nok rett, de hadde nok reagert litt annerledes om det var den type B, siden man faktisk kan dø av det..:)

Takk for svar:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...