Anonym bruker Skrevet 22. april 2010 #1 Skrevet 22. april 2010 Jeg skal flytte i begynnelsen av juli men har leiligheten ut august. Tenkte jeg skulle sende brev til huseier hvor jeg informerer at jeg har flyttet ut innen midten av juli og spørre om vi kan skrive en avtale på at depositumet dekker de siste 2 husleier plus flyttevask. jeg henter skal hente inn ambud fra forkjellige selskaper som jeg legger med slik at jeg vet det er nok penger igjen til å dekke flyttevasken. det bør helt klart være det og litt til. Jeg vil invitere huseier til å komme på besøk å sjekke etter skader i leiligheten om han ønsker før vi skriver denne avtalen, så han ikke trenger å være redd for å finne skader. Huseier vil da kunne velge om de vil bruke pengene på et av vaskebyrående eller ta jobben selv om de skulle ønske de ekstra pengene (dette skriver jeg selvfølgelig ikke i brevet.) Det er også en flott leilighet som de ikke vil ha problemer å leie ut på dagen, Den er i oslo og de vil om de ønsker kunne leie ut igjen allerede i august og derfor egentlig få betalt husleie dobbelt den mnd. Se kan jo selvfølgelig velge å si nei jeg foreslår jo dette fordi det er enklest for meg, men skjønner om de velger å ikke gjøre det slik. Så det jeg lurte på er det frekt av meg å spørre om dette? Har foresten leid her i 5 år om det skulole spille noen rolle
Anonym bruker Skrevet 22. april 2010 #2 Skrevet 22. april 2010 Kan ikke helt forstå hvorfor det skal være frekt. Det er jo bare ett forslag og opp til huseier å avgjøre
Gjest Skrevet 22. april 2010 #3 Skrevet 22. april 2010 Nei, ikke frekt, er jo ett fint forslag det da... Men kan jo hende de vil du skal organsiere med nedvaskinga da. Bestille tid og at de kommer til i leiligheten... Du får høre med de.
Anonym bruker Skrevet 22. april 2010 #4 Skrevet 22. april 2010 Det skader ikke å spørre. Men du må være klar over at du kan få et nei.
Anonym bruker Skrevet 22. april 2010 #5 Skrevet 22. april 2010 Hvis de sier nei, må de jo være utrolig sære, det er jo ingen ulemper for utleier ved dette.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå