Gå til innhold

trening, og idag gjør det vondt!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Igår begynte jeg på hjemmetreningen min da knøtte lå å sov...VAr bare helt "enkle" øvelser med knebøy og noe annet jeg ikke husker hva heter, men som er for å trene rumpa.

I dag da jeg våknet, så var jeg så stiv i beina, og har så jævlig vondt i underkroppen at det er vanskelig å gå normalt, og litt vondt å bøye seg.

Betyr dette at jeg har trent rikrig eller galt? Får jo ikke til å trene idag siden det gjør vondt..:-/

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det høres jo ut som om du er støl, da har du trent riktig :)

Ingen grunn for ikke å trene i dag da, jeg har den siste uken vert så støl at beina ikke lot seg bøye! Men så fort kroppen blir varm blir det litt bedre... Litt mindre støl for hver dag...

I dag er jeg ikke veldig støl, men joda kjenner at jeg har trent hele uken, for å si det sån ;)

Hopper du over treningen til stølheten gir seg, tar det bare mye lengre tid før du kan trene uten å ha vondt...

Skrevet

Er man uvant så er det helt normalt. Skal mye til for å skade seg, men mistenker at du har slurvet med uttøyningen???

Jeg har selv nylig begynt å trene etter et opphold, og det var litt vondt i starten selv om jeg tøyde ut også, men nå etter noen uker så er det bedre. Ta det rolig i dag, og tren igjen i morgen. Man må ikke trene hver dag, men de dagene man ikke trener så kan man forsøke å gå seg en tur for å holde litt aktivitet oppe.

Skrevet

Forsking har forøvrig vist at uttøying ikke har noe å si på stølheten ;)

Skrevet

Husk også på å varme opp før man gjør styrkeøvelser!! Det bidrar til økt sirkulasjon og bedre utbytte, samt at man blir mindre støl.

Skrevet

Erfaringen min er at det er merkbar forskjell dagen etter om jeg har tøyd ut eller ei i hvertfall. Og jeg trente svært mye tidligere, og trener nå 4 dager i uken. Hoppet over en dag i forrige uke, og var betydelig mer støl dagen etter i forhold til da jeg hadde tøyd ut etter trening.

Skrevet

noen tips til oppvarming da? Har ingen apparater hjemme, så kan ikke varme opp på den måten. Jeg er også alene med babyen om dagene, så kan ikke bare ta meg en løpetur heller..

Skrevet

Ja, sett på noe fengende musikk og dans på stuagulvet :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...