Gå til innhold

Hva gir dere babyene deres til middag?? Førstegangsmor som har null peiling her;)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal begynne med middag nå. Gutten er 6 mnd, men jeg har null peiling på sånt. Har dermed noen spørsmål som jeg håper dere kan svare på:)

- Hva gir dere og hvordan tilbereder dere det?

- Kan noe av middagen fryses ned? F.eks potet? Eller må jeg koke potet hver dag?

På forhånd tusen takk!!! :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

fikk råd om å innføre en og en ting av gangen.. feks potet (og smør/olje), og så tilsette feks brokkoli, deretter gulerot, osv.

Det meste av babymaten du lager selv kan fryses ned. Jeg kokte masse poteter, gulerøtter, brokkoli, osv, og moste det (enten hver for seg eller sammen etterhvert),og så fryste jeg det ned i porsjonspakker. Dermed kunne jeg bare ta opp en porsjon feks på begynnelsen av dagen, og så var det tint til middagen.

Her i huset var ikke potet og smør så veldig populært, men da jeg tilsatte brokkoli ble det plutselig veldig godt :)

nå (9 mnd) får han mye potet og brokkoli + kylling. det liker han :)

tips: jeg bruker mye mandelpotet, for da tar det bare 10-15min å koke det- fint om skal lage en kjapp middag :) Evt, bare kutte en vanlig potet i små terninger før du koker de da :)

Skrevet

Hei!

Ta en titt på www.barnemat.com der står alt du trenger å vite! :)

Lagde gulerot og brokkolimos til guttene på 6mnd. i går, det likte de. Kokte det i ca. 10min og moste det med en stavmikser. Lett som bare det. :)

Skrevet

Hva fryser dere det ned i da? Matbokser? Tenkte å fryse ned en og en potet, for det er vel tåpelig å fryse mange sammen når han spiser bare en?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...