Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har syklet lenge i tidligere svangerskap? Har begynt å få veldig vondt i bekkenet men merker at sykling funker utmerket (bedre enn gåing). Men hvor lenge kan man regne med å fortsette med det? Er uke 24 og det går veldig bra men regner med at magen blir i veien etterhvert... desverre.

Tror jeg blir gærn hvis jeg må bli sofagris resten av svangerskapet så håper på noen positive svar :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har ikke syklet lenge i svangerskap ennå, men jeg driver med spinning og håper jeg kan gjøre det så lenge som mulig. Jeg kjenner det i bekkenet etter gåturer, men ikke etter spinning, så det er helt utmerket for meg. Jordmor sa også at spinning er godt for bekkenet, sammen med svømming :)

Vet om de som har holdt på helt opp mot termin, men man må vel nesten se an formen de siste ukene. Så lenge det ikke fører for mye ubehag med seg, så skal vertfall jeg fortsette lenge.

I de to forrige svangerskapene slet jeg med bekkenløsning, noe jeg så inderlig håper jeg skal slippe denne gangen.

Skrevet

hei på deg! Jeg har kommet til uke 28 i dag, og er på spintimer 4 ganger i uka.

Løping måtte jeg kutte ut allerede i uke 8 pga bekkenet, men sykling fungerer kjempebra. Det eneste er at jeg må sette opp styret mer og mer ettersom magen vokser. Jeg har hatt spininstruktører som har vært gravide, og har sett flere gravide med store mager på spintimer =)

Kanskje jeg må ta med et ekstra håndkle og legge under sykkelen i tilfelle vannet går etterhvert :P, men ellers så sier både treningsveiledere, jordmor og legen min at det bare er å sykle i vei =) Kjempesundt for mor og barn, så lenge pulsen ikke går i taket og at man passer på å drikke nok vann =)

Jeg er litt mer redd for å sykle ute da det ikke er noen garanti for å ikke falle, så det prøver jeg å unngå. Men sånn for treningens skyld er spinning å anbefale på det sterkeste =)

Skrevet

heihå! jeg har samme erfaring som dere, sykling er mye bedre for bekkenet enn gåing/løping. Har tatt en og annen spinningtime fram til ca uke 30. Nå sykler jeg litt på sykkelveiene rundt her. Er nå i uke 34. Ikke like intenst som spinning, men herlig å komme seg ut og i bevegelse. (fjellturer er glemmesak)

Syns det er herlig å sitte oppreist og fremoverlent, får på en måte strekt magen mye mer enn i sofaen hjemme;) Eneste er at jeg får litt krampe i leggene hvis jeg tar meg ut. Kos dere med syklingen så lenge dere orker, husk hjelm :o)

Skrevet

Dette er akkurat hva jeg trengte å høre. Veldig deilig å høre at det er en sjanse til å holde på i noen måneder til kanskje :) Dere er flinke!

Får begynne med spinning på treningssenter og fortsette å sykle ute. Så får jeg kanskje løpe en tur imellom for å minne meg på hvor vondt det gjør...

Skrevet

hehe, det pleier jeg også å gjøre. å prøve og løpe en gang i mnd, bare for å innse for en stund at det ikke går :P

Gleder meg til bekkenløsningen er over!! =)

Skrevet

Hei hei, jeg er "bare" uke 21 jeg da. Men jeg går på spinning 2 ganger i uka og nå begynner jeg å sykle til og fra jobb oxo. En sykkeltur på ca 20 min hver vei. Syns det funker utmerket for meg. Har valgt å stille styret litt høyere bare siden jeg har den store magen :-)

Skrevet

Hei hei, jeg er i uke 22 og løper fortsatt og sykler noe innimellom, mest fordi jeg regner med at jeg må over på sykling etter hvert når jeg må gi meg med løpingen.

Ei jeg kjenner løp helt til hun var 7 mnd på vei, så jeg håper på å kunne holde det gående til da jeg også, fordi jeg synes løping er bedre trening for meg.

Stå på jenter, trening er sunt! ... så lenge det ikke gjør vondt noe sted...

Skrevet

Eg var på siste spinningtime to dagar ETTER termin sist, utan problem. Sykla ute på vanleg sykkel like lenge, men litt meir oppreist og "konete" enn vanleg.

Så sykle i veg! :-)

Skrevet

Har fått anbefalt sykling (spinning inkludert) av manuell terapeut. Har dårlig rygg og noe smerter i bekkenet.

Sykling gir ingen plager plager foreløpig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...