Gøril (210406) Skrevet 22. april 2010 #1 Skrevet 22. april 2010 Hei, i barnehagen til jenta mi er det nå lus som vanker og jeg har prøvd å sjekke jenta vår, men ser ikke noe... er det vanskelig å se lus/lusegg? Har børsta henne med luskam 2 ganger på 1 uke, men kan ikke se noe, samt jeg har gredd håret med luskam når jeg har hatt balsam i... burde vel oppdaget noe når håret har blitt kjemmet så ofte vel?
Pellepan07 Skrevet 22. april 2010 #2 Skrevet 22. april 2010 Det er ikke alltid like lett å få øye på lus, særs ikke eggene, men det virker ikke som om datteren din har lus. Du ville nok ha oppdaget dette etter kjemmingen din vil jeg tro, da eggene/lusene hadde festet seg til lusekammen:)Det er enklere å finne lus enn egg, sistnevnte er små og lyse. Viktig å fortsette med å sjekke jenta di regelmessig, da man aldri kan vite om noe kan ha dukket opp, sånt er veldig vanlig med barnehagebarn desverre..Koselig samtaleemne sånn ,på morgene, nå begynner jeg faktisk å klø bare ved tanken på lus..
Pulverheksa & Hokus og Pokus Skrevet 22. april 2010 #3 Skrevet 22. april 2010 Hei dette fikk vi for en stund siden.. Lus er ekle dyr!! Begynner å klø bare jeg tenker på det.. usj! Men over til saken Luseegg ligner på flass i håret og det er litt seigt, altså sitter godt fast i hårstrået. Lus ser du, det er små gjennomsiktige kryp. Men det er veldig lett å fjerne, heldigvis Håper dere ikke har det men "alle" får det vel før eller siden siden det er så mye av det i bhager og skole På vår skole holdt dette på i flere mnd.. det er vel noen som ikke er flinke til å sjekke det og ta en kur igjen etter noen uker slik som er anbefalt. Vi fikk det heldigvis bare 1 gang og nå er det en stund siden vi fikk brev fra skolen om det Les mer på apoteket sine sider og fortsett å kjemme håret hennes
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå