Anonym bruker Skrevet 21. april 2010 #1 Skrevet 21. april 2010 Jeg er innkasso slave,sliter med gamle regninger som min eks mann har skaffa meg.Han bestilte alt i mitt navn,skjulte regningene fra meg.Noen dager etter at han flytta ut,fant jeg masse regninger i søppla( papirdunken)Regninger for nesten 200 hundre tusen..Han ble sint sia jeg fant dem, nå sitter jeg med innkasso sia han bestilt på mitt navn.Vi var gift før-Har tatt kontakt med noen av de vi skylder penger,kreditorer og laga en nedbeatlings plan,men det tar sikkert 2 år før jeg blir ferdig.Har ihvertfall regninger for 50 tusen.,Helt sinnsykt-.Får ikke lån i banken,pga j har innskasso saker på meg.Skuø ønske banken kunne låne meg litt,slik at j fikk slette gjelda mi..Hvordan ska jeg komme meg ut av dette??Fins det noen banker som kunne hjelpe meg ut fra den krisen? Får jo ikke mob abbonomant på tlf engang , flaut da.. All hjelp ang råd mottas med stor takk..
Anonym bruker Skrevet 21. april 2010 #2 Skrevet 21. april 2010 Går det ikke an å saksøke ham for å ha bestilt disse tingene uten at du visste om det?
Anonym bruker Skrevet 22. april 2010 #3 Skrevet 22. april 2010 En ting er at din eksmann er håpløs, men du har også selv bidratt til å sette deg selv i en håpløs situasjon! Du skulle jo aldri ha akseptert kravene, men politianmeldt eksmannen din, skrevet til alle kreditorene og lagt ved politianmeldelsen. Da hadde DU sluppet unna, mens eksen hadde måttet betjene gjelden. Nå som det først er så galt, har du egentlig ikke noe annet valg enn å forholde deg til den betalingsplanen du har inngått med kreditorene. Du bør selvsagt prøve å få igjen pengene fra eksen din, men det synes vanskelig.
Anonym bruker Skrevet 22. april 2010 #4 Skrevet 22. april 2010 Hvorfor melder du deg ikke på luksusfellen på tv3? Magne mennesker har fått masse hjelp der!
Anonym bruker Skrevet 22. april 2010 #5 Skrevet 22. april 2010 Får aldri en krone tilbake nei. Han skylder meg 13 tusen som Nav satte inn på vår sin konto;ennå jeg hadde sagt ifra til Nav at jeg hadde laga meg ny konto selv.Nav ringte til han,og han sku sette dem tilbake på min konto.Men neida,nå har det gått over 4 år,og ingen penger har jeg fått.Jeg lånte han penger til husleie(ikke betalt 3 husleier), 15 tusen, som han skulle betale tilbake.Han og dattra hans holdte på å bli kasta ut sa han,så j hadde ikke hjertet til å la dem bli kasta ut. Så 2 uker etterpå mangla han penger til strøm,dumme meg solgte hesten min og lot han låne de pengene. Så bare der skylder han meg 57 tusen.Men dem får jeg aldri.. Hva ska jeg gjøre ????? Jeg ønsker å få
Anonym bruker Skrevet 22. april 2010 #6 Skrevet 22. april 2010 Det finnes dessverre ingen pille mot dumskap!
Anonym bruker Skrevet 22. april 2010 #7 Skrevet 22. april 2010 Beklager, men du må være utrolig lettlurt, på grensen til dum, faktisk...
Anonym bruker Skrevet 22. april 2010 #8 Skrevet 22. april 2010 Heisann..se bort fra di dumme kommentarene til noen her..dum å lettlurt,di hadde nok også hjulpet visst noen di kjennte var i nød å holdt på å bli kasta ut eller noe....jeg er i samme situasjon som deg å sliter med gjeld,har hatt lyst til å gi opp mange ganger men,kan jo ikke d for barna mine sin del...jaeg har fått noen avdragsordninger å saker som har havna hos namsmannen å der foregår d saker nå..har selv snakka me han å han ser jo at jeg ikke har noe å betale me...vi satte fram krav til xen etter at dette ble oppdaga men kom ingen vei..nå skal jeg til gjeldsrådgiver å visst ikke han klarer å ordne noe så skal vi søke om å slå meg personlig konkurs..da får jeg ikke lån eller noe på 5 år men,heller d enn å bare la d rente seg å rente seg...jeg får dagpenger da jeg kun har en 12% stilling,har søkt på masse jobber men er ikke så lett å få seg en fulltidsjobb heller...nå er jeg sykemeldt pågrunn av komplikasjoner i forbindelse me svangerskap å er alenemor til mange barn...så mitt råd til deg er å ta kontakt med gjeldsrådgiver å funker ikke d så tar du kontakt me namsmannen i kommunen din!!! jeg fikk ikke en gang strøm fordi jeg har betalingsannmerkning så den må stå i morra mi sitt navn....
Anonym bruker Skrevet 22. april 2010 #9 Skrevet 22. april 2010 Du er alenemor til mange barn, har kun en 12% stilling, store økonomiske problemer og velger å altså være gravid? Da er du også dum og burde bli fratatt ungene dine til du får orden på livet ditt. Det kan umulig være godt for ungene dine å vokse opp i en slik suppe!
Anonym bruker Skrevet 22. april 2010 #10 Skrevet 22. april 2010 Det kan virke som disse som har gjeldsproblemer her er en smule korte i topplokket ja (mange skrivefeil) osv. De kan takke seg selv for situasjonen de er i. I hvert fall siste anonym som har mange barn, omtrent ingen jobb, gravid osv. osv. Er det mulig, sier bare jeg!!!! Hun som er lurt av eksen har min sympati og jeg håper han får sin straff en vakker dag, uten at det går utover noen andre!!! Alle kan få gjeldsproblemer, men enkelte burde vært beskyttet mot seg selv, da de bare baller det til enda mer en strengt tatt nødvendig. Be om hjelp tidlig!!! Det er da ingen som ser ned på deg fordi du ber om hjelp, uansett hvor nedverdigende dette måtte være. Det er tross alt deg og dine (og ikke direkte banken/kreditorer) det går utover når du roter det til for deg selv økonomisk!!
Anonym bruker Skrevet 22. april 2010 #11 Skrevet 22. april 2010 vi var jo faktisk 2 om å bli gravide da å han forlot meg når jeg var 28 uker på vei..skulle jeg liksom søke om abort da eller? gjelda jeg har fått er da liksom ikke bare min men,til en opplysning så får jo jeg faktisk hjelp til å ordne gjeldsordning slik at jeg skal kunne leve mer normalt økonomisk sett da...var min inntekt som forsørga meg,ongene,eks samboer å alt å han satt hjemme på ræva å gadd ikke en gang å søke på jobber,jeg tok alt av ekstra vakter som jeg kunne få å pågrunn av at han hadde mye gjeld å annmerkninger så måtte ting stå i mitt navn å ja d va kansje dumt av meg men hva skulle jeg gjøre da? jeg klarer meg godt i d daglige liv å forsørger ongene mine slik jeg skal å di får alt d di trenger! nå er jeg sykemeldt som arbeids søker å på min stilling pågrunn av plager...visst dere mener at jeg ikke fortjener barna mine pågrunn av dette så får dere mene d å slenge så mye dritt dere vil...Jeg lever å ånder for mine barn å d er di jeg kjemper for!
Anonym bruker Skrevet 22. april 2010 #12 Skrevet 22. april 2010 Dette er ikke akkurat stoff for Luksusfellen, da! Det at noen er så dum at de tar på seg annen manns gjeld, handler ikke om å sløse bort penger man ikke har...
Gjest ->>- Skrevet 22. april 2010 #13 Skrevet 22. april 2010 Kommunen din er pliktig til å tilby gratis gjeldsrådgivning. Ikke alle kommuner er gode på dette, men har du flaks kan du få hjelp der. Ofte kan også sosialkontoret være behjelpelig. JussBuss er også et alternativ når det gjelder din betalingsplikt for lån du ikke har tatt opp selv. Jeg synes du skal ta kontakt med en av disse instansene og få hjelp til å rydde opp i økonomien.
Guri malla Skrevet 22. april 2010 #14 Skrevet 22. april 2010 Hadde en type som fikk parkeringsbot så og si hver dag når han var på jobb, bilen sto i mitt navn. Han gjemte bort regningene, så jeg fikk rimelig sjokk når jeg hadde kastet han ut og purringer og innkassovarsler ramlet i postkassa. Jeg ringte til parkerings selskapet og forklarte saken, fikk all gjeld slettet og overført på han. I ditt tilfelle ville jeg gått til anmeldelse. Lykke til
neelie Skrevet 22. april 2010 #15 Skrevet 22. april 2010 Som flere har skrevet, namsmannen å gjeldsrådgivning er gode råde når det kommer til dette. Men du kan kansje og få lån i banken!. MEN (det er altid ett men) da trenger du en kausjonist. Det er kansje ikke ALLE banker som gjør dette, men de finnes. Jeg og min samboer har og havnet i en sån situasjon der gode råd kan være dyre, men gjør alt vi kan for å ordne det med tanke på barnet som kommer om ikke mange ukene Vi forhørte oss på kryss å tvers om hjelp og fikk da vite av den banken som jeg har at " Jo, så klart kunne vi få ett lån. Men vi trengte da en som stod som kausjonist siden begge har inkasso" Så hjelp finnes, man må bare finne den! Håper det ordner seg for deg, må si at jeg ble sjokkert over hvordan visse kan oppføre seg. Føler med deg, lykke til!
Anonym bruker Skrevet 22. april 2010 #16 Skrevet 22. april 2010 Ja,så er jeg dum da.. Når mann er gift ,så stoler mann da på sin mann, vis man ikke stoler på ektefellen ja hvem ska mann da kunne stole på tro??Han bestilte kreditt kort på internet i mitt navn,jeg visste ikke om det engang før en mnd etterpå.Da han kom hjem med radio styrt bil til 8000 kr,og spurte han etter kvittering.En aen gang stå det en stor henger oppi gårdsplassen hjem til oss.Jeg ble så sint og ba han levere den tilbake ,men det kunne han ikka da han hadde brukt den i en uke allerde.Han skrev den bare opp på Felleskjøpet.En aen gang stå det en snø freser der,ja lista er lang.Han skriver opp ting og betaler aldri ..Men fikk sjokk da en regning kom , 180 tusen..Ringte firma,men sjefen der sa at han har aldri sett meg henta matriller/utstyr til huset vi eide sammen.Så den regningen slapp jeg heldigvis unna.Vi hadde jo 200 tusen som vi sku pusse opp for,så når han henta matrialler så trodde jeg jo at det var fra de pengene..Men neida, Ja,jeg er dumsnill.. Men mener at tillit er nr en i et forhold..Når vi solgte huset, sku jeg ha 150 tusen , og han 150 tusen, etter at gjelda på huset var betalt,og vår felles reginger som barnehage regning,megler sku ha 70 tusen,strøm ,og kommunlae avgifter,og sånne felles reginger.Men neida, barnehagen hadde han ikke betalt, så når jeg sku få tilbake på skatten min, så tok dem de pengene.. Innkasso på barnehage regning for 20 tusen.Ringte dem,men dem sa at dem har prøvd lenge å få penger fra han,han hadde flere regninger som dem ikke fikk han til å betale.Han mente jeg kunne kreve dem tilbake av eks mannen min, "men slik jeg kjenner han så får du vel neppe det" sa han Lista er lang ja... Kan ikke melde meg på luksus fellen,da min eks svigers vil klikke.. Kan ikke brette ut livet mitt slik, hadde vært meget skammlig. Typen min ville ha blitt meget flau,og fam hans..Nei det må da finnes andre ting som går ann å gjøre??
Anonym bruker Skrevet 23. april 2010 #17 Skrevet 23. april 2010 Ingen banker som vil gi deg lån,så lenge mann har innkasso. Har 2 saker hos namsmann, den ene betaler jeg 500 kr i mnd på, så en aen på 1000..Blir jo aldri ferdig.Hadde vært lettere å fått lån på 40 tusen slik at jeg hadde løst ut det jeg skylder ...Hvilken bank kan hjelpe meg? Søkt 5000 kr om lån i banken til bil.Fikk avslag pga innkasso..Så hva gjør mann? Har ingen fam jeg kan låne av heller..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå