KristineMed2Sønner<3 Skrevet 21. april 2010 #1 Skrevet 21. april 2010 Noen her som har fått påvist GBS i vagina i svangerskapet? Jeg har det nå å sitter med en del tanker rundt dette etter alt jeg leser rundt omkring.. Eneste som jeg har fått beskjed om er at det nå står i papirene mine at jeg må bli satt på antibiotika intravenøst med en gang vannet mitt går pga dette. Bør jeg bekymre meg, eller er det sjeldent at går galt pga dette viruset? Er 23+1 uker på vei nå..
Miamamma Skrevet 23. april 2010 #2 Skrevet 23. april 2010 Fikk påvist GBS ved en tilfeldighet i første svangerskap (går nå med nr. 3). Du vil trolig få en rutinemessig antibiotika intravenøst under fødselen, i tillegg vil de være opptatt av at det ikke går for lang tid mellom vannavgang og forløsning, for da er visst smittefaren størst. De kommer kanskje også til å teste barnet for infeksjon en viss tid etter fødselen. Førstemann hos oss fikk påvist en infeksjon (trolig GBS sepsis) ett døgn etter fødselen, og han ble derfor overført til nyfødtintensiven for behandling og overvåkning. Men alt gikk godt til slutt, og han er nå en flott gutt på 7 år :-) Fikk også rutinemessig antibiotika på 2. fødsel, men hadde ikke fått påvist GBS da. Ikke bekymre deg! Se det som en fordel at GBS allerede er påvist, slik at helsepersonellet er forberedt og tar nødvendige forholdsregler! Dette går sikkert bra - det gjorde det med oss.
piasidet Skrevet 28. april 2010 #3 Skrevet 28. april 2010 Jeg fikk påvist det i svangerskap08 men det gikk ikke bra, er konisert så bakteriene fikk slippe opp. Men her er vi igjen å pröver på nytt og får ekstra oppfölging denne gangen, med ul for å måle livmorhalsen og urinpröve dyrking hver 14 dag.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå